Test av Ultra HD V2 avsluttet.......

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Test av Ultra HD V2 avsluttet.......

Oppdatert 11.06.10

Dette skulle vært en positiv test av Ultra HD V2 men......

For å ta bilder av lerretet , kan jeg ikke bruke blitz, så ikke tenk på fargene. V2 duken på venstre side er en god del lysere en V1 til høyre.Som man ser av strukturen er V2 vevet annerledes.

Som vanelig er duken bulkete når den ikke er spent opp.

Her ser man fargeforskjellen på dukene. V1 duken i øvre del av bilde Hvit / mørkegrå.V2 nederste delen av bilde.

Lerretet gjennomlyst. V2 til venstre.

Nærbilde. Ser bra ut så langt ikke sant?

Det var her jeg måtte spa opp haka i fra golvet! ER DET MULIG!

Hvorfor i H...... Svarte f...... For p.......
    Fyll inn ordene som passer selv :-(

Vevfeil! det måtte jo være noe med denne duken også.....

Da er det vel bare å ringe AV Shop igjen ..................

Vil ikke prøve å trimme vekk trådene før jeg har snakket med AV shop. :-(
    Noen burde kansje vurdere en form for kvalitetskontroll før ting blir sendt ut!
    Det er 2 duken på rad med feil.....

Fikk akkurat mail i fra AV shop, de sender en ny duk omgående.. :-)

02.15
    Er akkurat ferdig med å se den franske filmen Un.Prophete på V2 lerretet med PT AE3000 prosjektoren.
    Klarer ikke å provisere frem moire eller andre artifakter å lerretet.:-) V2 er MYE bedre en V1!
    Det som ikke er så bra utover overnevnte problem er masse små bulker som kun sees når spottene over lerretet er på. Dette bør rette seg etter noen dager.Bilde og lydgjennomgang i lerretet virker så langt, bra!
    (må bare vente på et lerret uten feil, så er jeg i land!)

Hjemmeside

23.03.10

Da har duken hengt noen dager oppspent på rammen, og dette er resultatet..... lerretet ser ut som en hvitmalt finer plate.....

Har stiftet med en stifte avstand på ca 10 cm . Prøvd å stramme duken for å se om det hjelper på skrukkene, men det har ingenting å si. Det ser ut som problemet ligger i duk strukturen :-(

Håper ikke at dette er det endelige resultatet -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    24.03.10

Har nå byttet ut duken med duken som kom i posten idag.

Alle gode ting er 3?

Som dere ser, har lerretet en på sydd lærkant hele veien rundt. Slik jeg har forstått det, er lærkanten beregnet til å ha en stål spile tredd inn i lommen i lærkanten.Da er første spørsmål: hvorfor er det det på dette lerretet?, har jeg fått feil lerret, eller skal det være slik?.

Så er vi igang igjen.......... den sorte flekken er et lite hull , med tråder i fra baksiden av den hvite siden, som kommer ut av lerretet. På baksiden (grå side) er det ingen antydning til mekanisk press/hull eller lignende som kan forklare hullet. Med andre ord ,feilen ligger kun i den hvite laget av duken :-(

Ferdig oppspent er dette lerretet vesentlig bedre når det gjelder bølger, enn det første V2 lerretet.

Så er da spørsmålet : hva kan man godta av feil i fra lerretet? Prikken er synelig i fra sweetspot

Satte på film for å se hvordan det tok seg ut. Den sorte prikken er godt synelig i bildet.

De som har hatt piksel feil på projektor, kjenner seg sikkert igjen... når man først er klar over en defekt, er det vanskelig å ikke fokusere å dette.

Er nå drittlei :- ( tar nå en lengere pause, til lysten i å fortsette kommer tilbake................

18.05.10

Har ikke fått lysten tilbake, men må vel kontakte avshop, da hullet ikke forsvinder av seg selv, og at sjoldene i lerretet ikke har blitt bedre etter å ha hengt oppe i 7 uker............

04.06.10

Fikk e-post i fra AVshop i dag. Ny V2 duk er sendt, håper at denne duken er feilfri

Regner med å montere duken på mandagen

09.06.10

Hentet duken på posten i dag. Duken ser hel og fin ut, men rekker ikke å spenne opp duken før helgen.

11.06.10

Alle gode ting er 4?

Har fått ny duk, og denne gangen kom duken i løpemeter. Den forrige duken kom med lærkant og var noe snau på rammen.

Dette er helt klart den beste duken som jeg har fått hittil. Noe skukker og bølger er det, men det bør rette seg etter hvert.

Er mest spent på de to skrukkene som går på skrått nedover i fra venstre side. Forsvinder disse sammen med resten av skrukkene , er jeg i land

Kommer med en oppdatering etter hvert.

Avsluttende test

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thanks for that. My V2 canvas is still boxed up until my frame goes up - hopefully this weekend when we've finished the final paint touch ups on the room. I'm keeping my fingers crossed that it'll be in perfect condition.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I've unpacked my DreamScreen V4 UltraFrame HD 16:9 230cm frame at last and put on the Acoustic ultraHD V2 canvas and I'm VERY unhappy with both.

For the money - ~11,000NOK with shipping - this frame and canvas should be in perfect condition and neither are! The frame had a small piece of loose velvet on the corner joint - not much and fixable but it's a sign of poor quality control and should not be like this.

The canvas is worse. At first glance it was obvious that it was dirty with stains in several areas and when it was put on the frame, like the OP, a few loose threads could be seen. On fit, one word describes it; awful. To me it looks like it's been made too big so cannot stretch enough to stop the folds at the corners.

All in all I would not recommend this canvas; not until DreamScreen do something with the quality control, fit and finish of these products.

I'm absolutely amazed that they can't even produce a clean canvas - seriously, how difficult can that be???

I will be asking AVShop to replace this canvas ASAP.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AdrianMills
    I've unpacked my DreamScreen V4 UltraFrame HD 16:9 230cm frame at last and put on the Acoustic ultraHD V2 canvas and I'm VERY unhappy with both.

For the money - ~11,000NOK with shipping - this frame and canvas should be in perfect condition and neither are! The frame had a small piece of loose velvet on the corner joint - not much and fixable but it's a sign of poor quality control and should not be like this.

The canvas is worse. At first glance it was obvious that it was dirty with stains in several areas and when it was put on the frame, like the OP, a few loose threads could be seen. On fit, one word describes it; awful. To me it looks like it's been made too big so cannot stretch enough to stop the folds at the corners.

All in all I would not recommend this canvas; not until DreamScreen do something with the quality control, fit and finish of these products.

I'm absolutely amazed that they can't even produce a clean canvas - seriously, how difficult can that be???

I will be asking AVShop to replace this canvas ASAP.
    Heisan! AdrianMills

Så synd at du også får oppleve en elendig kvalitetskontroll.
    V2 lerretet som ble levert til meg, er av standard størrelse, så en må beregne å klippe til størrelsen slik at den passer rammen.
    V2 lerretet mitt var riktig nok ikke møkkete / missfarget, men det hjelper ikke når det er vev feil i duken.
    Ikke godta noe, før det er helt perfekt!. Har selv ventet over 1,5år (fra da jeg betalte for lerretene) på å få et feilfritt Ultra HD lerret!. Det positive,er at AVshop viser nå en vilje til å rette opp feil/sende nye lerreter, men alt tar tid!
    Ta bilder av lerretet ditt, og send det til AVshop. Håper du blir fornøyd etter vært, for bilde og lydgjennomgangen er veldig bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pseudomono
    Heisan! AdrianMills

Så synd at du også får oppleve en elendig kvalitetskontroll.
    V2 lerretet som ble levert til meg, er av standard størrelse, så en må beregne å klippe til størrelsen slik at den passer rammen.
    V2 lerretet mitt var riktig nok ikke møkkete / missfarget, men det hjelper ikke når det er vev feil i duken.
    Ikke godta noe, før det er helt perfekt!. Har selv ventet over 1,5år (fra da jeg betalte for lerretene) på å få et feilfritt Ultra HD lerret!. Det positive,er at AVshop viser nå en vilje til å rette opp feil/sende nye lerreter, men alt tar tid!
    Ta bilder av lerretet ditt, og send det til AVshop. Håper du blir fornøyd etter vært, for bilde og lydgjennomgangen er veldig bra!
    Hi,

avshop has already responded and will send a new canvas. Good service which makes up for the bad canvas a little.

It's a pity as this V2 canvas shows a lot of promise - the structure and colour look like they will be excellent if they can only get the size right and ship it without stains - these were plainly visible on the grey side at our seating, 3.5m away too!

I hope that there won't be too many repetitions as it'll cost a small fortune in shipping costs, back and forth to Oslo!

Cheers.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også litt bølger og skrukker i duken etter montering. Nå har det hengt på plass i to dager, og mesteparten av skrukkene er borte. Er forøvrig enig i dårlig passform, duken virker noe stor.
    Jeg hadde også litt flekker på duken. Virker som de som pakker ikke vasker hendene spesielt ofte. Synd for AVshop som kommer til å få mye pes for dette. Jeg tok en fuktig klut og tørket av duken, det fungerte greit.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Jeg hadde også litt bølger og skrukker i duken etter montering. Nå har det hengt på plass i to dager, og mesteparten av skrukkene er borte. Er forøvrig enig i dårlig passform, duken virker noe stor.
    Jeg hadde også litt flekker på duken. Virker som de som pakker ikke vasker hendene spesielt ofte. Synd for AVshop som kommer til å få mye pes for dette. Jeg tok en fuktig klut og tørket av duken, det fungerte greit.
    Heisan atledreier!
    Bra at flekkene kunne fjernes!
    Hvor stor avstand har du mellom stiftene? event. finnes det noen anbefalinger?
    pft.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I can't see how these creases would disappear no matter how long it was up, they are more like folds at the corners; see (very bad iphone pic attached).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adrian: Have you tried carefully and evenly distributed the screen fabric along the bars? I got the exact same thing with mine, but after making sure it was as even as possible I got rid of it almost completely, and it's still improving.

pseudo: Jeg har ProCurve ramme, og dermed ikke peil på stiftefrekvens.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg monterte DIY duken min i dag. Tok ned den gamle V1 varianten, og stiftet på den nye V2 varianten.

Det var ikke noen feil, eller flekker på mitt lerret.
    Samtidig var det enkelt å trekke den på rammen, da det er mer strekk i V2 duken.

Jeg har stiftet ca hver 10-12cm rundt det hele. Da sitter duken godt, og det er ikke antydning til skrukker eller ujevnheter.

Med andre ord er jeg meget fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adrian: Have you tried carefully and evenly distributed the screen fabric along the bars? I got the exact same thing with mine, but after making sure it was as even as possible I got rid of it almost completely, and it's still improving.

pseudo: Jeg har ProCurve ramme, og dermed ikke peil på stiftefrekvens.
    I've tried as much as I think is worth it. What the bad iphone pic doesn't show is that there are also bulges on the other corners too, just not as bad. It seems to me that the cloth is cut too large in one direction - if I pull the cloth further than the frame rebate that's holding the cloth normally allows, the problem disappears. It's just very bad sizing.

Add to this the slight thread damage close to the center of the screen, the staining and the creases (which btw, was caused by the cloth not being properly rolled up onto the packaging) and I can honestly say that even if the fit was perfect I'd still be asking for a new one. It looks like my cloth (and the bag it came in) were made by a child in a coal mine. I'm sure Avshop will agree when they get it back and examine it too.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Jeg monterte DIY duken min i dag. Tok ned den gamle V1 varianten, og stiftet på den nye V2 varianten.

Det var ikke noen feil, eller flekker på mitt lerret.
    Samtidig var det enkelt å trekke den på rammen, da det er mer strekk i V2 duken.

Jeg har stiftet ca hver 10-12cm rundt det hele. Da sitter duken godt, og det er ikke antydning til skrukker eller ujevnheter.

Med andre ord er jeg meget fornøyd.
    It's very good to hear that it's possible to get good samples of this cloth as it really does look like an excellent material.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I unwrapped the V1 canvas that I have here and the grey side looked perfect with no stains or thread damage. The colour was a little dark and the weave is not as fine as V2 but I thought it would be worth a try. But that's as far as that thought went because unfortunately it's way too small to fit the frame.

I've now put on the original vinyl, non-acoustic material on the frame while I wait for the new V2 to arrive.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AdrianMills
    I unwrapped the V1 canvas that I have here and the grey side looked perfect with no stains or thread damage. The colour was a little dark and the weave is not as fine as V2 but I thought it would be worth a try. But that's as far as that thought went because unfortunately it's way too small to fit the frame.

I've now put on the original vinyl, non-acoustic material on the frame while I wait for the new V2 to arrive.
    Har oppdatert V2 siden, med flere bilder. Dette ser ikke bra ut....

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ettersom duken består av to lag som er limt sammen, må den stå under strekk en del uker før stofflagene "jevner seg ut".

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ettersom duken består av to lag som er limt sammen, må den stå under strekk en del uker før stofflagene "jevner seg ut".
    Håper du har rett!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har sett dette jevne seg ut over tid på en prototype, så det ordner seg nok! En annen ting en selvsagt alltid kan prøve, er forsiktig bruk av en føner. En kan også prøve å stramme opp duken litt mer, det vil også hjelpe...

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DIY duken min hadde ikke en eneste skrukk. Den var 100% "flat" over alt.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    DIY duken min hadde ikke en eneste skrukk. Den var 100% "flat" over alt.
    Det er det jeg sier... Noen skal få alt, mens andre slipper unna...
    Håper at jeg får en feilfri duk før påske!

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pseudomono
    Det er det jeg sier... Noen skal få alt, mens andre slipper unna...
    Håper at jeg får en feilfri duk før påske!
    Hehe, de ser jo folk litt an da

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •