Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Hehe, de ser jo folk litt an da
    Arrrrg!
    Regner med at dette er en "test" i menneskers tålmodighet i fra Avshop sin side Er over 1,5 års siden jeg betalte for Ultra HD lerretet. Regnet ikke med, å måtte vente enda lenger med å få et feilfritt lerret.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av pseudomono
    Arrrrg!
    Regner med at dette er en "test" i menneskers tålmodighet i fra Avshop sin side Er over 1,5 års siden jeg betalte for Ultra HD lerretet. Regnet ikke med, å måtte vente enda lenger med å få et feilfritt lerret.
    Well, I really do hope I don't have to wait that long!

Posten just sent me an sms; the new canvas is waiting so I will get to check it out tonight. I'm not sure if I will fit it tonight though as the original vinyl screen looks ok and I still haven't watched a full movie on my new JVC HD550 yet just 5 minutes of dark knight last night to make sure the new room is cabled properly. (Surprisingly the sound is not that bad through the screen but I guess that's because we have it "floating" from a sloping ceiling with space between it and the walls and floor and that will change when the velvet curtains are finished and hung up.)

And a big kudos to AVShop for replacing the canvas so quickly and without any hassle.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Min duk har strekt seg fint i løpet av de siste dagene. Er fremdeles en liten skrukk i det ene hjørnet, men det er nok mest fordi duken ikke er jevnt fordelt på stengene. Blir bra til slutt!

Bilde er i alle fall svært bra, og lydgjennomgangen virker også veldig bra, så selve DUKEN er bare kos.

Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Da har den nye duken kommet!
    Denne duken har ferdig sydd lærkant rundt lerretet.Her er det ingen muligheter til å klippe i duken under tilpassing. Duken ser noe snau ut, men det passer sikkert!
    laster opp noen bilder senere i kveld :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Da har den nye duken kommet!
    Denne duken har ferdig sydd lerkant rundt lerretet.Her er det ingen muligeter til å klippe i duken under tilpassing. Duken ser noe snau ut, men det passer sikkert!
    laster opp noen bilder senere i kveld :-)
    I've received the new V2 canvas too. No damage to the weave as far as our initial examination shows but there was some small damage/bad sewing to the leather that holds the metal rods - my wife had to undo some of the sewing and redo it (lucky I married a seamstress!)

There are a few very small stains which I guess will come out if we gently wipe them.

The fit is much better than the first V2; the size is still too big though and we had to use the "squeeze the fabric together along the length of the rods" to get a decent fit on the frame. Even so, I'd say that the canvas should be much more tight on the frame than it is.

There are quite a few creases in the canvas too. We have the screen face up on the floor now and my wife is streaming both the velvet frame (to get rid of the compression marks due to packing) and the canvas (to try to help remove the creases and hopefully to help tighten up the canvas). At least so far the method works wonders on the velvet - do not try at home unless you know what you're doing.

A few comments;

1) the way it's packed is not very good. The wooden plugs on the tube are nailed in and very difficult to remove without destroying the tube itself - not good if you need to use it to return a faulty canvas. Also, if one of those nails were to be overlooked and left in there when you were removing the canvas it could cause damage. At least my V1 didn't have those plugs nailed in - they were just held there with tape.

2) The plastic bag with the canvas in was dirty again, covered in a fine dust and it looks like that same dust is what causes the stains on the canvas. How difficult can it be to have a clean production area???

3) The creases on the canvas seem totally unnecessary to me. Most seem to have been caused by mishandling and bad packing.

As for now and unless I find a major fault in the canvas later tonight, I think I'm going to accept this one but if I'd known how much massaging this canvas would require I'd have opted for an SMX or other AT screen even if it had cost 2x the amount.

Again I have to praise the good customer service of AVShop which made having a faulty product much less of a pain than it could have been.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Alle gode ting er 3?...............

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Alle gode ting er 3?...............
    Well, here's an update; first, if anyone has a DreamScreen frame with any kind of velvet compression marks you should try very gently steaming the marks out and using another piece of velvet to brush the nap back into shape - it makes such a difference! The velvet goes from looking a little shoddy to a consistent deep inky black all over. My frame now looks just amazing.

The steaming didn't have such a profound effect on the canvas although I think it helped a little.

So, after spending some time configuring and tweaking - it's all an entirely new system - I sat down and watched the first 10 minutes of Dark Knight and some Kung Fu Panda. Still getting used to the different modes and lens apertures with my HD550 but my overall impression of this canvas is positive. I noticed that if there are large areas of moving white (for instance, a panning scene over white clouds) you can see some structure at 3.5m but only if you are focusing on the screen rather than the movie and it isn't really an issue in anything I saw last night. Maybe this is due to the creases in the material and will lessen when the canvas has hung for a while. The screen (grey side) was certainly bright enough with my HD550 at a 3.5m throw in normal lamp mode, cinema 1 and aperture 1 (although I preferred aperture 2).

I thought I would qualify my impressions a little as the entire environment will effect what I see; the side walls of my room are painted with a flat, relatively dark reddish terracotta to cut down on reflections without being too over the top. The (sloped) ceiling is stained wood panel so it's fairly non-reflective and the rear of the screen has been coated with the black Gerriet's Scenemolton felt to help limit light reflections back to the rear of the screen. Not a perfect room but certainly it will give better results than a white painted living room.

After all of this I must admit to being more than a little curious about how much better the Screen Excellence 4K material is though...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ettersom duken består av to lag som er limt sammen, må den stå under strekk en del uker før stofflagene "jevner seg ut".

Burde ikke sjoldene bli borte etter 7 uker, eller jeg for utålmodig?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    MItt er bittelitt bølgete i hjørnene, men det er egentlig min egen feil. Litt bedre fordeling av duken på stagene så blir det helt borte.

Fantastisk bra bilde og lyd i denne duken!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    MItt er bittelitt bølgete i hjørnene, men det er egentlig min egen feil. Litt bedre fordeling av duken på stagene så blir det helt borte.

Fantastisk bra bilde og lyd i denne duken!
    Er enig i at bilde og lydgjennomgang er bra,det er heller ingen moire eller andre artifakter som jeg kan se.
    Du snakker om stag?
    har kun fått duk med lerkant rundt og lomme i lerkanten. Er dette bevisst levert uten? eller har jeg fått feil lerret?
    Må nok ta en telefon til AVshop for avklaring....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Stagene fulgte med originalduken til ramma. Du får vel ikke montert duken i ramma uten de stagene? Jeg snakker om de tynne stålstengene du trer inn i lommen i duken, og trer de snåle plast 'krokene' på.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Stagene fulgte med originalduken til ramma. Du får vel ikke montert duken i ramma uten de stagene? Jeg snakker om de tynne stålstengene du trer inn i lommen i duken, og trer de snåle plast 'krokene' på.
    Har ingen stålstenger eller plastkroker!
    Lerretet/rammen er av type 2.35:1 114" DS kurvet.
    Kjøpte lerretet med "oppgraderings pakke", og har fått etterlevert flere V1,V2 duker som kom i metervare.Må klippe og feste lerretet med stifter selv.
    Desverre har det vært feil på alle dukene,så når jeg fikk den siste duken med lærkant stusset jeg.(det forundrer meg ikke om duken er feil levert og er kun beregnet til rett ramme)

Test av Ultra HD V2

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    Takk & like
    Blogginnlegg
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du har den gamle typen der lerretsduken stiftes på har du jo et godt utgangspunkt for å rette ut eventuelle "bulker" (og da trenger du ikke disse stengene, som benyttes på V4-rammene). Denne rammen lar seg jo også etterstramme ved å skru ut avstandsskruene som fester de fire rammedelene.

Hvis duken er stram og du fremdeles ser ujevnheter hadde jeg nok tatt kontakt med forhandleren for tilsendelse av ny duk

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Noen som har erfaring med UltraHD V2 med LCD projektor? Og 2 meter bredt bilde i tillegg?

Har det litt tilårskomne V2 rammelerretet med den originale AcousticHD-duken. Lydmessig helt konge, men har hatt moire-problemer siden starten. Begynner nå å bli rimelig lei så jeg er i tenkeboksen å a) Bytte lerret, eller b) bytte til SRDX-projektor. Ulempen med a) er at UltraHD kun passer til V4-rammen og ikke V2. Skjønner ikke at det skal være så vansklig å lage til UltraHD-duk for V2. Da blir det en kostnad på 9000 - det jeg får solgt gamlelerret for. Ulempen med b) er at projektoren min sikker er verd bare knapper og glansbilder på bruktmarkedet, så blir oppgraderingen en kostnad på 17000 - knapper og glansbilder. Fordelen med b) er at Sony HW15 skal være grisebra.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •