Playstation+squeezebox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Playstation+squeezebox

Vurderer å kjøpe playstation,men først må jeg være sikker på at jeg kan bruke playstation sammen med squeezebox?Det jeg har tenkt å bruke til er litt spilling,men mest høre på musikk fra playstation via squeezebox og se på film fra harddisken til playstation.

Laster da opp fra bærbare pc og all musikk og filmer over til playstation.Kan jeg da høre på musikk via squeezebox fra harddisken på playstation uten å ha på pc?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, skeptisk....

Jeg har hørt om at det er mulig å kjøre inn en Linux distro på PS3 og med endel arbeid kjøre SqueezeSenter den veien, men er det veien du ønsker å gå?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Nja, skeptisk....

Jeg har hørt om at det er mulig å kjøre inn en Linux distro på PS3 og med endel arbeid kjøre SqueezeSenter den veien, men er det veien du ønsker å gå?
    Rart at det ikke går da?Når den spiller musikk til anlegget burde den snakke med squeezebox også?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du misforstår litt nordboer. Squeezeboxen kobles til stereoanlegget som en avspiller, men så må den kobles til en serverprogramvare for å hente musikken som er lagret på harddisken.

Løsningen som kokken nevner kan kanskje funke, men da må du legge inn Linux som operativsystem på PS3, deretter må du legge inn Squeezecenter på PS3-en. Deretter må du mounte en ekstern harddisk som dermed brukes som kilde for Squeezecenterets musikkbibliotek. Med denne løsningen må PS3 stå på for at du kan spille musikk gjennom Squeezebox (puh)

Så Squeezebox og PS3 har egentlig ingenting med hverandre å gjøre. PS3 bruker du til spilling og spille DVD/BR, Squeezeboxen bruker du til å spille musikk, men man kobler ikke Squeezeboxen sammen med PS3.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Tror du misforstår litt nordboer. Squeezeboxen kobles til stereoanlegget som en avspiller, men så må den kobles til en serverprogramvare for å hente musikken som er lagret på harddisken.

Løsningen som kokken nevner kan kanskje funke, men da må du legge inn Linux som operativsystem på PS3, deretter må du legge inn Squeezecenter på PS3-en. Deretter må du mounte en ekstern harddisk som dermed brukes som kilde for Squeezecenterets musikkbibliotek. Med denne løsningen må PS3 stå på for at du kan spille musikk gjennom Squeezebox (puh)

Så Squeezebox og PS3 har egentlig ingenting med hverandre å gjøre. PS3 bruker du til spilling og spille DVD/BR, Squeezeboxen bruker du til å spille musikk, men man kobler ikke Squeezeboxen sammen med PS3.
    Ok,da kan jeg glemme det,men hva er det som passer for meg da?
    Jeg vil ha alle sangene mine inne på en harddisk og spille gjennom squeezebox og samtidig ha mulighet til se filmer fra. Slik at jeg slipper å ha på laptop

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Squeezebox trenger en "server" for å kunne spille musikk. Serveren kan være alt fra en laptop til en dedikert filserver, eller en NAS-boks som er forberedt for å kunne kjøre Squeezecenter.

Det du kan gjøre er å koble en ekstern harddisk til PS3 og spille musikk på den. Men da må selvsagt PS3 og TV stå på. Det finnes også en drøss andre nettverksspillere som spiller både musikk og film fra ekstern harddisk, men det er kanskje ikke så mange som har display (som jo heldigvis er Squeezeboxen sin styrke), noe som betyr at du må ha TVen på for å finne frem i filene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Squeezebox trenger en "server" for å kunne spille musikk. Serveren kan være alt fra en laptop til en dedikert filserver, eller en NAS-boks som er forberedt for å kunne kjøre Squeezecenter.

Det du kan gjøre er å koble en ekstern harddisk til PS3 og spille musikk på den. Men da må selvsagt PS3 og TV stå på. Det finnes også en drøss andre nettverksspillere som spiller både musikk og film fra ekstern harddisk, men det er kanskje ikke så mange som har display (som jo heldigvis er Squeezeboxen sin styrke), noe som betyr at du må ha TVen på for å finne frem i filene.
    Det er helt uaktuelt å ha på tv mens jeg hører på musikk,det var derfor jeg kjøpte squeezebox for å slippe det.

Hva er det som passer best for meg da? En nas boks eller f.eks popcorn hour boks?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Men hvorfor er du avhengig av PS3.
    Kan du ikke bare ha SqueezeBox opp mot en pc.
    Squeezebox har jo trådløs nettverk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Men hvorfor er du avhengig av PS3.
    Kan du ikke bare ha SqueezeBox opp mot en pc.
    Squeezebox har jo trådløs nettverk.
    Må ikke ha playstation,den har jeg slått fra meg nå.Jeg har squeezebox opp mot pc nå,men vil helst slippe det.

Etter å ha lest litt ser det ut som popcorn hour c 200 passer best?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Men har Popcorn C200 noen skjerm du kan navigere i?
    Er helt enig meg deg.
    Når jeg vil har musikk via fjernkontroll, så vil jeg ha det slik at jeg ikke behøver å skru på tv for å bla i arkivet.
    Jeg kjenner ikke til PopCorn, men ser den har en blå skjerm på fronten.
    Kan man navigere i musikken via den skjermen?

Det er det som er så irriterende.
    SqueezeBox Controller er jo genial med sin lille skjerm.
    Man kan jo velge musikk hvor som helst i huset.
    Men jeg synes systemet er alt for ustabilt.
    Sonos er super dyrt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Men har Popcorn C200 noen skjerm du kan navigere i?
    Er helt enig meg deg.
    Når jeg vil har musikk via fjernkontroll, så vil jeg ha det slik at jeg ikke behøver å skru på tv for å bla i arkivet.
    Jeg kjenner ikke til PopCorn, men ser den har en blå skjerm på fronten.
    Kan man navigere i musikken via den skjermen?

Det er det som er så irriterende.
    SqueezeBox Controller er jo genial med sin lille skjerm.
    Man kan jo velge musikk hvor som helst i huset.
    Men jeg synes systemet er alt for ustabilt.
    Sonos er super dyrt.
    Går det ikke ann å bruke squeezebox kontrollen og bla med?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordboer
    Går det ikke ann å bruke squeezebox kontrollen og bla med?
    Du kan ikke installere SqueezeServer på Popcorn H200 og da kan du heller ikke bruke Controlleren til Squeeze til å styre Popcorn. Controlleren virker kun mot Logitech sine egne avspillere.

Som nevnt tidligere i tråden: Skal du ha Logitech Squeeze til å kjøre hos deg, da trenger du en PC eller NAS som kjører SqueezeServer. Det høres ut som om du trenger en NAS til en Logitech Duet pakke, men vær påpasselig med å finne en NAS som støtter installasjon av SqueezeServer samt at den har nok krefter til å ikke være for treig.

Samme NAS kan også brukes til å streame filmer til en nettverkbasert mediespiller .

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du trenger ikke å ha tv på. Jeg bruker PSP som remote til PS3 og får spillelistene på skjermen til PSP.

Men ettersom du allerede har squeezebox er det vel like greit å kjøpe en Duet kontroller.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Du kan ikke installere SqueezeServer på Popcorn H200 og da kan du heller ikke bruke Controlleren til Squeeze til å styre Popcorn. Controlleren virker kun mot Logitech sine egne avspillere.

Som nevnt tidligere i tråden: Skal du ha Logitech Squeeze til å kjøre hos deg, da trenger du en PC eller NAS som kjører SqueezeServer. Det høres ut som om du trenger en NAS til en Logitech Duet pakke, men vær påpasselig med å finne en NAS som støtter installasjon av SqueezeServer samt at den har nok krefter til å ikke være for treig.

Samme NAS kan også brukes til å streame filmer til en nettverkbasert mediespiller .
    Nå nærmer vi oss,ok da trenger jeg en NAS og en mediaspiller.Noen forslag til link?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Du trenger ikke å ha tv på. Jeg bruker PSP som remote til PS3 og får spillelistene på skjermen til PSP.
    Ja det er sant, tenkte ikke på den muligheten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •