PS3: Problem ved Blu ray- og dvd-avspilling via HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer Fondantify sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question PS3: Problem ved Blu ray- og dvd-avspilling via HDMI

Jeg har problemer med Blu ray- og dvd-avspilling via HDMI på PS3'en min og håper noen her inne kan ha noen tips til hvordan jeg kan løse det. Jeg har søkt endel på nett og ser mange har et lignende problem, men ikke helt det samme som jeg opplever og ingenting som har fikset tilsvarende problem hjelper meg. PS3 vil nemlig ikke spille av én bestemt Blu ray-film, men spiller greit av de to Blu ray-filmene som fulgte med maskinen. (3 stk BD er alt jeg har å teste med dessverre.) Vanlige sone 2 dvd-filmer tar den overhode ikke, mens mine egne dvd+rw (.divx/.avi) har den ingen problemer med. Ingen problemer med spill og ingen nye endringer gjort i innstillingene før jeg oppdaget problemet. MEN! Om jeg kobler PS3 til tv via A/V-kabel spilles filmene av, både Blu ray'en og samtlige dvd'er (selv om bildet ikke er tilfredsstillende). Jeg har forsøkt å beskrive hva som skjer når jeg bruker HDMI-kable:

Avspilling av Blu ray-film:
    Disc'en lader fint, filmen registreres på maskinen og det kommer fram pausebilde (hentet fra disc'en) om at filmen lastes inn. Og så blir skjermen svart og jeg får opp melding om «No signal». Deretter reagerer PS3 overhode ikke (på annet enn 'eject' fra fjernkontroll) og jeg må slå den av ved å holde av/på-knappen nede i 10 sek.

Avspilling av dvd-film:
    Maskinen registrerer disc'en, men når jeg skal spille den av blir skjermen svart og reagerer som beskrevet over.

Dette har jeg prøvd:
    *slå av BD 1080p 24Hz ut
    *reset'e bildeformatet/-innstillingene (holde nede av/på-knapp 5 sek)

Jeg kan overhode ikke finne ut hva som er feil. Er det noen som kan hjelpe?

Teknisk info
    PS3 slim, 250gb, koblet til internett og programvare oppdateres automatisk
    HDMI-kabel
    Decktron HD-ready LCD (1080i)

Blu ray-film:
    Sone B
    1080i High Definition 16:9 (oppgitt bildeformat)

Dvd-filmer:
    Diverse sone 2

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Har akkurat samme problem med min også..bare med dvd da. BD fungerer som normalt. Koblet den rett i tv med hdmi.

Men på den første ps3 jeg hadde så kuttet den ut å spille både dvd og bd, så den leverte jeg og fikk ny. Men nå har samme problemet med dvd kommet igjen. Når jeg mater i en dvd så brytes kontakten mellom ps3 og tv og ps3 henger seg, så jeg må restarte den.

Skjønner ikke hvorfor den skal være sånn.

Kan det være hdmi kabelen som er dårlig..? Har du prøvd en annen kabel?

Godt det er flere i samme båt da

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Fondantify
    Jeg har problemer med Blu ray- og dvd-avspilling via HDMI på PS3'en min og håper noen her inne kan ha noen tips til hvordan jeg kan løse det. Jeg har søkt endel på nett og ser mange har et lignende problem, men ikke helt det samme som jeg opplever og ingenting som har fikset tilsvarende problem hjelper meg. PS3 vil nemlig ikke spille av én bestemt Blu ray-film, men spiller greit av de to Blu ray-filmene som fulgte med maskinen. (3 stk BD er alt jeg har å teste med dessverre.) Vanlige sone 2 dvd-filmer tar den overhode ikke, mens mine egne dvd+rw (.divx/.avi) har den ingen problemer med. Ingen problemer med spill og ingen nye endringer gjort i innstillingene før jeg oppdaget problemet. MEN! Om jeg kobler PS3 til tv via A/V-kabel spilles filmene av, både Blu ray'en og samtlige dvd'er (selv om bildet ikke er tilfredsstillende). Jeg har forsøkt å beskrive hva som skjer når jeg bruker HDMI-kable:

Disc'en lader fint, filmen registreres på maskinen og det kommer fram pausebilde (hentet fra disc'en) om at filmen lastes inn. Og så blir skjermen svart og jeg får opp melding om «No signal». Deretter reagerer PS3 overhode ikke (på annet enn 'eject' fra fjernkontroll) og jeg må slå den av ved å holde av/på-knappen nede i 10 sek.

Avspilling av dvd-film:
    Maskinen registrerer disc'en, men når jeg skal spille den av blir skjermen svart og reagerer som beskrevet over.

Dette har jeg prøvd:
    *slå av BD 1080p 24Hz ut

Teknisk info
    HDMI-kabel

Blu ray-film:
    Sone B

Dvd-filmer:
    Diverse sone 2
    Ikke har jeg PS 3 og kommer aldri til å skaffe meg en..men.tror det er tv'en din som er problemet...DECKTRON??? Ifølge nettestedet jeg fant så lager de ikke displays mer...hvor fant du denne??
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avspilling av dvd-film:

Dette har jeg prøvd:
    *slå av BD 1080p 24Hz ut

Teknisk info
    HDMI-kabel

Blu ray-film:
    Sone B

Dvd-filmer:
    Diverse sone 2

Ser at den er koblet opp mot nettet.
    Har hatt problem med 1 BR film selv. det jeg gjorde var å gå inn i instillingene for avspilling av film, så slo jeg av automatisk oppkobling (av Blu-Ray) via internett. (satte den i manuel).
    Filmen fungerete så fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Øystein Kvisler
    Hei
    Har akkurat samme problem med min også..bare med dvd da. BD fungerer som normalt. Koblet den rett i tv med hdmi.

Men på den første ps3 jeg hadde så kuttet den ut å spille både dvd og bd, så den leverte jeg og fikk ny. Men nå har samme problemet med dvd kommet igjen. Når jeg mater i en dvd så brytes kontakten mellom ps3 og tv og ps3 henger seg, så jeg må restarte den.

Høres mere ut som det er selve laseren som er problemet her. Prøvd å rengjøre ps3 ? dvs støvsuge og kjøre en fan-test. maskina trekker til seg en del støv også via selve dvd/BR platene

Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Øystein Kvisler
    Hei

Nei, jeg har ikke forsøkt med en annen kabel, men jeg kommer nok til å prøve det etterhvert. Har ikke helt visst hvor jeg skulle begynne og har innfunnet meg med at siden dvd-spilleren min nok snart går konk'en kommer fungerende BR-spiller heldigvis snart i hus.

Irriterende problem dette her. Gi en lyd om du ramler over en løsning, da vel?! Håper det ordner seg.

Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Ikke har jeg PS 3 og kommer aldri til å skaffe meg en..men.tror det er tv'en din som er problemet...DECKTRON??? Ifølge nettestedet jeg fant så lager de ikke displays mer...hvor fant du denne??
    Hvorfor/hva tror du er problemet med tv'en?
    (Tv'en er 4-5 år siden.)

Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SpecTrax
    Ser at den er koblet opp mot nettet.
    Har hatt problem med 1 BR film selv. det jeg gjorde var å gå inn i instillingene for avspilling av film, så slo jeg av automatisk oppkobling (av Blu-Ray) via internett. (satte den i manuel).
    Filmen fungerete så fint.
    Jeg prøvde dette nå og signalet forsvinner dessverre likevel. Men takk for tipset!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du testet ps3'n hos en kompis eller noe? evt koble den opp mot hans/hennes flatskjerm?

Prøv å sette ned oppløsningen på ps3'n (video) dvs slå av 1080, 720p.

Det KAN være selve HDMI kabelen som er problemet, MEn det kan også være selve tv'n som er problemet.
    sjekk opp " HDMI handshaking issue"

"One common problem people experience with HDMI is handshake failure. Sometimes, this is because the HDTV is an older, DVI-based model without HDCP support. But in other cases, there's an easy fix -- unplug your components and power cycle your system. This may reset the authentication cycle and restore your connection."

prøv å ta ut hdmi kabelen mens ps3'n og tv'n er på og sett den igjen

Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å sette ned oppløsningen på ps3'n (video) dvs slå av 1080, 720p.
    Jeg var sikker på at jeg hadde prøvd dette, men ser nå at jeg kun har reset'et 1080 og vekslet mellom hdmi og component. Og dette løste problemet mitt!!! (Jeg skal ikke utfordre skjebnen ved å fundere for mye på "hvorfor i huleste"...) Tusen hjertelig takk! :-D

Kan jeg få lov å sende deg en takk i posten eller donere til en nettside/organisasjon på dine vegne?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var sikker på at jeg hadde prøvd dette, men ser nå at jeg kun har reset'et 1080 og vekslet mellom hdmi og component. Og dette løste problemet mitt!!! (Jeg skal ikke utfordre skjebnen ved å fundere for mye på "hvorfor i huleste"...) Tusen hjertelig takk! :-D

Kan jeg få lov å sende deg en takk i posten eller donere til en nettside/organisasjon på dine vegne?

fint at det løste seg for deg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal forsøke ovenstående tips selv kanskje jeg har like flaks å.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres mere ut som det er selve laseren som er problemet her. Prøvd å rengjøre ps3 ? dvs støvsuge og kjøre en fan-test. maskina trekker til seg en del støv også via selve dvd/BR platene
    Hvordan rengjører man og hvordan tar man fan test? Min ps3 er et par år gammel og hadde sikkert ikke hatt vondt av dette uansett...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Hvordan rengjører man og hvordan tar man fan test? Min ps3 er et par år gammel og hadde sikkert ikke hatt vondt av dette uansett...

ikke så vanskelig. ta av teleskopstangen på selve støvsugeren slik at man sitter igjen med selve "håndtaket"/munningen. hold den så helt inn mot ps3 og gå over alle hull/luftekanaler/rister.

skal ikke være noe risk i dette pga svært få bevegelige deler i maskina. gjør denne prosedyren et par ganger for å være helt sikker

Når det kommer til "fan-test" så er det svært avhengig av din ps3 versjon. Tror faktisk den fungerer kun på 40gig versjonen.

*slå av ps3 med bryter/powerknapp bak maskina. Hold så inne "eject" knappen mens man slår på maskina back med power knappen*
    Viften vill så spinne opp for fullt og etter noen sekunder vill maskina gi fra seg noen pipelyder, spinne ned og gå i feilmeding (rødt lys).
    Slå av og så på maskina med bryteren bak.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •