PS3 "lagger" når jeg spiller LIVE..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 44
    Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 "lagger" når jeg spiller LIVE..

Vet ikke om det staves riktig jeg, men ihvertfall det "lægger" som **** når jeg spiller live på ps3. Føles ut som om det har blitt værre etterhvert egentlig, men jeg vet ikke. Merkes aller best på Fifa 10! Har gått over fra dårlig ADSL linje til kabel fra Canal Digital.. kurant linje på 12.5/2.5. Ingen forskjell. Bruker den samme routeren som jeg har gjort hele tiden: Dlink dir-615. Kan det være noen problem med den? "Læggingen" kommer og går, men er der stort sett hele tiden. Hvis jeg f.eks spiller 5 fotballkamper, kanskje den ene går smooth. Noe jeg kan gjøre med router her? Den har nettopp fått nyeste firmwire. Problemet er mer eller mindre kun FIFA.. ikke spilt mange andre spill LIVE, men slik som på NFS shift funker det bra!! Noen innspill?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ofte samme problemet, og som deg stortsett kun med fifa10. Det kan "lagge" eller så går spillet fryktelig seint og det er håpløst å spille.

Har ikke samme problemene når jeg spiller CoDMW2 online. Da kan jeg også ha torrents på fullt nedlasting uten at det blir problemer å spille.

Virker som om fifa sine servere krever en veldig god linje og lav ping. Så det hjelper nok endel å slå av all annen nettrafikk(spes. torrents) og legge opp nettverkskabel om du bruker trådløst på PS3(denne er ganske dårlig).

Kan også sammenling med BF2 på PC. Umulig å spille om torrents står på, og må ha kabel for at det skal bli stabilt og lav ping. Klart en god ruter ville hjulpet endel på for min del, men har lagt opp kabel til alt uten om bærbaren(har en dårlig nextgentel ruter).

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er noe du kan ordne slik uten videre. Har også slitt litt med lag når jeg har spilt fifa, men ikke så mye at det plaget meg.

Har slitt litt med lag på noen fler PS3 spill også, og det virker som det rett og slett er online systemet som kan for det.

Så for min del bruker jeg så og si kun 360 en til onlinespill, er ikke til å komme bort fra at tjenesten til Microsoft er mye bedre enn Sonys.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter du på trådløst eller kabel?

Lønner seg ofte med kabel når du spiller online ja.. Blir fort lagg og hakking når en pakke blir sendt, men ikke besvart av ruter. Har aldri opplevd noe særlig lagg eller hakking på noen PS3 spill online. Er nok dårlig oppsett som er problemet.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Sitter du på trådløst eller kabel?

Lønner seg ofte med kabel når du spiller online ja.. Blir fort lagg og hakking når en pakke blir sendt, men ikke besvart av ruter. Har aldri opplevd noe særlig lagg eller hakking på noen PS3 spill online. Er nok dårlig oppsett som er problemet.
    Jeg har ingen mulighet for kabel. PS3 står i kjellerstue.. 20m fra veggkontakta på stua. er vel kanskje dette som er problemet da. Ingenting jeg kan gjøre med router for at det skal fungere bedre? Veldig irriterende.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Jeg har ingen mulighet for kabel. PS3 står i kjellerstue.. 20m fra veggkontakta på stua. er vel kanskje dette som er problemet da. Ingenting jeg kan gjøre med router for at det skal fungere bedre? Veldig irriterende.
    Du kan jo prøve å kjøpe en bedre router med nyere trådløs teknologi.. Jeg er ikke helt inni trådløst, men det er jo stor forskjell på en router til 800 iforhold til 3000 (men også mtp. andre ting du trenger ikke som følger med da)..

Evt kan du kjøpe en repeater? Altså det er en boks som tar signalet fra routeren og forsterker det..

Utenom det finns det også en mulighet som bror min gjorde når han bodde nedi leiligheten og routeren sto 2 etasjer over.. Han kjøpte noe fancygreier hvor han fikk internett gjennom stikkontakt (altså vanlig strøm).. Er ikke sikker på hvordan han gjorde dette heller.

Ting som varmekabler, metal, tjukke murvegger osv. demper også signal, så plasseringen på PS3 iforhold til router er også essensielt.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve å kjøpe en bedre router med nyere trådløs teknologi.. Jeg er ikke helt inni trådløst, men det er jo stor forskjell på en router til 800 iforhold til 3000 (men også mtp. andre ting du trenger ikke som følger med da)..

Evt kan du kjøpe en repeater? Altså det er en boks som tar signalet fra routeren og forsterker det..

Utenom det finns det også en mulighet som bror min gjorde når han bodde nedi leiligheten og routeren sto 2 etasjer over.. Han kjøpte noe fancygreier hvor han fikk internett gjennom stikkontakt (altså vanlig strøm).. Er ikke sikker på hvordan han gjorde dette heller.

Ting som varmekabler, metal, tjukke murvegger osv. demper også signal, så plasseringen på PS3 iforhold til router er også essensielt.
    Signalet i seg selv er ingen problem. I følge ps3`n så er signalstyrken på 87%.... routeren står rett over den.. max 3 meter unna, kun laminat i mellom!!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Signalet i seg selv er ingen problem. I følge ps3`n så er signalstyrken på 87%.... routeren står rett over den.. max 3 meter unna, kun laminat i mellom!!
    Hmm.. Da skulle det jo egentlig gå bra da.. Noen spill er vel kanskje bare for tunge til å bli spillt over trådløst.. Lønner seg egentlig best å bruke kabel uansett :/

Husker gamle dager da det gikk i CS og jeg spilte trådløst, var aldri det samme selv om jeg hadde så bra som mulig signal.. Går rett og slett på at det trådløse ikke klarer å sende å motta like mye osv. som en kabel gjør.. Blir fort kluss, spesiellt når det er flere på nettet på likt også.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Da skulle det jo egentlig gå bra da.. Noen spill er vel kanskje bare for tunge til å bli spillt over trådløst.. Lønner seg egentlig best å bruke kabel uansett :/

Husker gamle dager da det gikk i CS og jeg spilte trådløst, var aldri det samme selv om jeg hadde så bra som mulig signal.. Går rett og slett på at det trådløse ikke klarer å sende å motta like mye osv. som en kabel gjør.. Blir fort kluss, spesiellt når det er flere på nettet på likt også.
    Da må jeg ordne meg en veggkontakt i kjellerstua da skjønner jeg...

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er generelt mye online-problemer med fifa 10. Mye "disconnecting" og lagg.

For meg føles det som om spillerene løper i vann. Alt går tregere og det er lite responsivt.

Jeg har trådforbindelse og 20Mbit ned, 1.2 Mbit opp.

Der er jo slik at forbindelsen aldri blir bedre enn det svakeste leddet, så det hjelper ikke om du har god linje hvis motstanderen har dårlig.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg ordne meg en veggkontakt i kjellerstua da skjønner jeg...

Du kan jo selvsagt kjøpe en lang nettverkskabel og bare for sikkerhetsskyld teste ved å koble med kabel direkte i modem utenom router. Da får du svaret på hvor bra det kan bli med "optimale" forhold.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven
    Det er generelt mye online-problemer med fifa 10. Mye "disconnecting" og lagg.

For meg føles det som om spillerene løper i vann. Alt går tregere og det er lite responsivt.

Jeg har trådforbindelse og 20Mbit ned, 1.2 Mbit opp.

Der er jo slik at forbindelsen aldri blir bedre enn det svakeste leddet, så det hjelper ikke om du har god linje hvis motstanderen har dårlig.

Ja, kjenner igjen beskrivelsen her. Syns du det har blitt værre med tiden.. syns ikke det var så ille, men nå er det omtrent hele tiden. Har også mye problemer med at forbindelsen blir brutt til EA serverne.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det ikke lagger hos motstanderen, er det hos meg problemet er da? Eller kan det fortsatt være noe annet?

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BUMP... flere innspill? Skal prøve med nettverkskabel i morgen (12.02) Kommer med rapport etter det!!

Newcomer Archdevil sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går jo an å prøve med en slik...? noe dyr da...

Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

PS! Har IKKE prøvd selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler fifa10 sliter med mer lag/tregheter nå enn i starten. Kanskje fordi det er flere online spillere nå.

Føler at det litt for ofte blir treghet i spillet(springe i vann som nevnt over) selv på kablet linje og ingen annen internett aktivitet.

Spilte f.eks i går kveld en kamp der alt gikk som smurt, men i ekstraomgangene ble det enorm treghet i spillet. Da er det umulig å spille nesten, da det tar 1-2 sekunder før ting skjer etter at du har trykket på knappen. Virker dog ikke som om motstanderen sliter like mye med dette med tanke på spillet. Og tviler vel egentlig på at dem kommer til å fikse opp i online delen heller. Serverene virker å være dritt!

CoD MW2 og Uncharted 2 fungerert som smurt online!

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bad_ip
    Føler fifa10 sliter med mer lag/tregheter nå enn i starten. Kanskje fordi det er flere online spillere nå.

Føler at det litt for ofte blir treghet i spillet(springe i vann som nevnt over) selv på kablet linje og ingen annen internett aktivitet.

Spilte f.eks i går kveld en kamp der alt gikk som smurt, men i ekstraomgangene ble det enorm treghet i spillet. Da er det umulig å spille nesten, da det tar 1-2 sekunder før ting skjer etter at du har trykket på knappen. Virker dog ikke som om motstanderen sliter like mye med dette med tanke på spillet. Og tviler vel egentlig på at dem kommer til å fikse opp i online delen heller. Serverene virker å være dritt!

CoD MW2 og Uncharted 2 fungerert som smurt online!
    men spilles det opp mot en server da??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men spilles det opp mot en server da??
    Ikke at jeg har peiling på dette, men det står ofte at en mister kontakt med EAs servere. Så blir jo bare spekulasjoner, men noe er det, som ikke går på linjekapasitet virker det som.

Nå har jeg prøvd å spille litt online i dag. Det funket elendig! Ble kastet ut av 3 av 10 kamper, og mistet kontakten med EA-servere. Resten utenom 1 kamp var som å spille i vann, alt går i slow motion. Håpløst! Jeg kommer vertfall ikke til å spille fifa online før EA har fikset opp i dette.

Da setter jeg heller på torrents og annet og spiller CoD MW2, som går som en drøm online.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er server kun for finne folk.. selve spillet online går ikke gjennom noen server tror jeg!! Ikke at jeg gleder meg over at det funker dårlig hos deg, men godt å høre at det er flere som er i samme båten!!

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Archdevil
    Går jo an å prøve med en slik...? noe dyr da...

Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

PS! Har IKKE prøvd selv.
    Ælen på forumet her har montert slik i alle sine 3 etasjer.
    Dette funker meget bra.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •