PS3 "lagger" når jeg spiller LIVE.. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 44
    Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Har slitt litt med lag på noen fler PS3 spill også, og det virker som det rett og slett er online systemet som kan for det.

Så for min del bruker jeg så og si kun 360 en til onlinespill, er ikke til å komme bort fra at tjenesten til Microsoft er mye bedre enn Sonys.
    Mulig det bare er jeg som er uheldig.
    Men syns det til tider "lægger" veldig mye på Xbox360 også.
    Syns dette er et problem som er "værst" mellom kl 24 til ca 4-5 tiden på natta.
    På dagtid funker det mye bedre.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg ser DIR-615 får jeg frysninger, mine svigerforeldre kjøpte en sånn å di har bare vært plaget.
    Har prøvd alt mulig, kjørt den i Bridge (deaktivering av dhcp) å diverse, ikke er det noen firmware opdateringer til den heller.

Men dette problemet tror jeg nokk skyldes EA serverne, jeg vet att det finnes forumer for EA spillere, å det går ann å spørre der om di er plaget med dette.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Når jeg ser DIR-615 får jeg frysninger, mine svigerforeldre kjøpte en sånn å di har bare vært plaget.
    Har prøvd alt mulig, kjørt den i Bridge (deaktivering av dhcp) å diverse, ikke er det noen firmware opdateringer til den heller.

Men dette problemet tror jeg nokk skyldes EA serverne, jeg vet att det finnes forumer for EA spillere, å det går ann å spørre der om di er plaget med dette.
    Noen andre routere du anbefaler? Du får forøvrig oppdatert firmwire til 4.11!! Hvilke plager har svigers? Mitt problem kom ikke sammen med routeren, det kom gradvis etterhvert.. flere og flere game lagget, og nå så lagger så og si alle alltid!!! Forferdelig irriterende!! Hva betyr å kjøre en router i bridge? Noen som vet hvordan og hvilke porter jeg skal åpne i router for å kanskje få ps3 til å funke bedre?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du logger inn på routeren å deaktiverer DHCP serveren i denn så kjører du den i bridge. Da er det ikke routeren som står for utdeling av IP adresser å diverse sånt. Da blir dette bare en switch med trådløst tilgang.
    å da må du heller ikke kjøre nettkabelen fra modemet i wan, men i portene som er merket med 1,2,3 og 4.
    har ikke testet dette på modembasert nettverk enda, mine svigerforeldre har en sånn trådløs løsning fra ett firma som heter Nordix data. å den antenna demmes har en innebygget dhcp løsning av noe slag.
    du kan jo prøve å se om det fungerer, men kan ikke garantere noe.

Når det gjelder Dlink, så står jeg på mitt for Dir-655

Komplett.no - D-Link DIR-655, Extreme N Wireless
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder plagene di har.

Netverket detter ut via trådløst.
    Det Lægger som ******* når svigerbrodern spiller på xboxn.
    Det hender ofte att di må restarte routeren (trekke ut strømmen) for att den skal bli stabil igjenn (fungerer i 2-3 dager å så må di gjøre d på nytt)

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Når det gjelder plagene di har.

Netverket detter ut via trådløst.
    Det Lægger som ******* når svigerbrodern spiller på xboxn.
    Det hender ofte att di må restarte routeren (trekke ut strømmen) for att den skal bli stabil igjenn (fungerer i 2-3 dager å så må di gjøre d på nytt)
    Ok. Prata med en kompis nå og hos han flyter det veldig greit så da er det noe tull hos meg!! skal prøve med kabel i kveld og se hvordan det går da!!

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Ok. Prata med en kompis nå og hos han flyter det veldig greit så da er det noe tull hos meg!! skal prøve med kabel i kveld og se hvordan det går da!!
    Har du sjekket om du kanskje har høy Ping?
    å har du tatt noe bredbandstest f.eks?

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også slitt mye med "lagging" de siste ukene, da spesiellt i Gta online.

Problemet hos meg ligger hos Get. Har XL, 17500/1750, men på det værste målte det 2000/2 (!) på it-avisen. Ligger som regel og slurer på 9000/50...

Koble til en laptop trådløst og test linja på itavisen, og speedtest.net. Da vet du iallefall at feilen ligger hos leverandør, evt switch, og ikke spillserver.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge pingtest.net så pinger jeg rundt 50ms rundt omkring i europa, og i følge flere tester er linja mi som den er lovet. 12 ned og 2.5 opp...Hadde adsl for 1 mnd, var det samme da.. nå har jeg kabel fra canal digital..

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, nå trenger jeg eksperthjelp!! Prøvd følgende med en og samme konsoll: 2 forskjellige internett linjer (ADSL 3000/800 og kabel 12500/2500). 2 forskjellige routere. Kabel rett i modem. Reinnstalert ps3`n. Laget ny bruker både på ps3`n og hos EAsports. Fifa10 lagger som bare det.. Noen som har noen forslag? Hva som helst... En kompis spilte 10 online kamper på lørdag uten noen problemer. Kan det være konsollen min?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 støtter kun 802.11G så å bytte til en dyrere N router har liten eller ingen hensikt.

PS3 liker ikke store avstanden heller før den begynner å slite med å holde en jevn hastighet over det trådløse nettet. Jeg har min stående ca 6 meter fra router og den hakker til tider litt ved stream av film så det skal ikke så mange meterne til. (Dette ble faktisk bedre med PS3 Media Server programvaren istedet for Media Player sin egen server da sistnevnte ikke buffrer)

Beste løsningen er som nevnt tidligere homeplugs om man ikke kan bruke kabler.

Kan være greit å lese opp litt tester rundt dem for det er store forskjeller på kvaliteten. Jeg ville vært skeptisk til slik utstyr fra Clas Ohlson men det kan jo tenkes de fungerer bra. Uansett les litt om de.

En annen ting som er verdt å merke seg med homeplugs er at jo fler man har jo bedre hastighet klarer de å levere (max 200Mbit) da de hjelper hverandre med å forsterke signalet. Spesiellt på tvers av kurser i huset.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, nå trenger jeg eksperthjelp!! Prøvd følgende med en og samme konsoll: 2 forskjellige internett linjer (ADSL 3000/800 og kabel 12500/2500). 2 forskjellige routere. Kabel rett i modem. Reinnstalert ps3`n. Laget ny bruker både på ps3`n og hos EAsports. Fifa10 lagger som bare det.. Noen som har noen forslag? Hva som helst... En kompis spilte 10 online kamper på lørdag uten noen problemer. Kan det være konsollen min?
    Sjekk om du har en firewall som blokkerer porten PS3 bruker. Om det er tilfelle vil du fort få problemer med hastigheten.

Alternativ sjekk om du må åpne en port via NAT på modemet/routern

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Sjekk om du har en firewall som blokkerer porten PS3 bruker. Om det er tilfelle vil du fort få problemer med hastigheten.

Jeg er så grønn at jeg aner ikke hvordan jeg sjekker slikt.. er det noe i modemet det da eller, ettersom det ikke funket med kabel mellom modem og ps3 en gang? Som skrevet tidligere i tråden så oppsto ikke dette problemet over natta. Flere og flere online kamper lagget, og nå lagger alle...

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tenker du på firewall i modemet?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du på firewall i modemet?
    Ja.

Først å fremst må du finne ut hvilken IP PS3 bruker deretter må du logge deg inn på modemet ditt å finne innstillingene for NAT.

Her kan du velge å åpne porter for IP addressen til PS3. Såvitt jeg kunne finne frem er det følgende porter som bør åpnes.

• TCP Porter: 80, 443, 5223, and 10070 - 10080
    • UDP Porter: 3478, 3479, 3658, and 10070

Dette kan hjelpe på problemet ditt men er ingen garanti.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GET modemet har ikke router funksjonalitet. Den er satt opp i Bridge. Det er hvertfall tilfelle med mitt Motorola modem.
    Det har vært snakk om at GET generelt har høye ping tider. Dette kan være årsaken til at det lagger. Jeg har ikke opplevd dette. Men det kan sikkert varierer fra sted til sted.
    Jeg vil tippe at du får en 84... ip når PS3 er koblet til modem. Dersom du får 192.168.... ip så er modem satt opp med routing. Da kan det være en brannmur.

Jeg ville uansett kontaktet GET dersom du får lave hastigheter.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    Jeg ville uansett kontaktet GET dersom du får lave hastigheter.
    Lykke til med det.....

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Canal Digital.. og modem er uten ruter, så det er vel i bridge da kanskje!? Har åpnet porter i trådløs ruter og satt pc og ps3 med fast ip.. men mulig det er flere innstillinger jeg må gjøre i ruter? Er så jøvlig grønn på detta, og det irriterer meg!! Ingen som bor i nærheten av Hamar og er sylskarpe på slike ting a?

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.

Først å fremst må du finne ut hvilken IP PS3 bruker deretter må du logge deg inn på modemet ditt å finne innstillingene for NAT.

Her kan du velge å åpne porter for IP addressen til PS3. Såvitt jeg kunne finne frem er det følgende porter som bør åpnes.

• TCP Porter: 80, 443, 5223, and 10070 - 10080
    • UDP Porter: 3478, 3479, 3658, and 10070

Dette kan hjelpe på problemet ditt men er ingen garanti.
    Skjønner ikke hvordan jeg skal få logget meg på modemet!!!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Normalt sett så er det bare å taste inn IP'en til modemet i IE/Firefox.

IP'en til modemet finner du enkelt ved å se på Defalt Gateway under status for tilkoblingen din. Eller bare bytte ut det siste tallet i maskinen din sin IP med 1

Du blir ganske sikkert bedt om et passord og det er ofte et standard passord. user/user admin/admin admin/1234 Etc.

Eventuellt søk på modem navnet ditt og passord i google så finner du det somregel.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •