Lei støy på PS3 - er det for sent å klage etter 2 år?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lei støy på PS3 - er det for sent å klage etter 2 år?

Hei,

jeg har en 40 gig PS3, med svært kraftig viftestøy. Den er rolig i noen minutter, men etterhvert blir støyen ganske kraftig. (Både på spill, og dvd/blu-ray.)

Støyen har den hatt fra dag én. Da den var ny innså jeg vel bare at jeg hadde uflaks med min modell, samtidig som jeg googlet litt rundt og fant mange med samme problem. Støv er altså ikke problemet i mitt tilfelle.

Spilleren er kjøpt på elprice i Bergen, i april 2008.

Hvordan er mulighetene for å klage på dette i dag? Er det for sent, eller har jeg forbrukerkjøpsloven eller noe på min side? Fint hvis noen kan utdype i så fall.

Edit: Lignende post lenger ned i forumet ser jeg. Dere kan gjerne flytte min post inn dit.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg byttet min gamle 60gig inn i en slim hos Gamestop i Åsane. Den er tilnærmet lydløs i forhold! Måtte betale noen hundrelapper i mellom, men er verdt hver eneste krone.

Er mulig du kan klage på den også, men her må noen andre utdype.

Newcomer moppeken sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=jahnmar]Jeg byttet min gamle 60gig inn i en slim hos Gamestop i Åsane. Den er tilnærmet lydløs i forhold! Måtte betale noen hundrelapper i mellom, men er verdt hver eneste krone.

Hvor finner du dette tilbudet :-D ??

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er godt mulig tilbudet bare var når slim'en kom, men går jo an og høre med de.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forbrukerkjøpsloven § 27(1). Reklamasjon

"Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen."

2 år kan på ingen måte anses å være innen "rimelig tid", og du har derfor ikke din reklamasjonsrett i behold.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kabreivik
    Støyen har den hatt fra dag én. Da den var ny innså jeg vel bare at jeg hadde uflaks med min modell, samtidig som jeg googlet litt rundt og fant mange med samme problem. Støv er altså ikke problemet i mitt tilfelle.

Hvordan er mulighetene for å klage på dette i dag? Er det for sent, eller har jeg forbrukerkjøpsloven eller noe på min side? Fint hvis noen kan utdype i så fall.
    Spilleren din er jo ikke over to år gammel, men jeg mener uansett at dette bør gå under 5års reklamasjonsrett. Jeg tror at oss forbrukere kan forvente at disse ikke skal støye slik (og mange av dem gjør ikke det) og i tillegg bør vi forvente at dette skal holde i 5år.

Så kjør på og hør hva dem sier, dette bør ordne seg. Det eneste dem kan stille spørsmåltegn ved er om hvorfor du kontakter dem først nå?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går jo an å si at den plutselig har begynt å støye nå...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om maskin er kjøpt i Norge har du 5 års reklamasjonsrett. Så dette burde ikkje vere noe problem.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kabreivik
    Hei,

jeg har en 40 gig PS3, med svært kraftig viftestøy. Den er rolig i noen minutter, men etterhvert blir støyen ganske kraftig. (Både på spill, og dvd/blu-ray.)

Edit: Lignende post lenger ned i forumet ser jeg. Dere kan gjerne flytte min post inn dit.
    Null problem da du har 5 års reklamasjon men ikke si i butikken at du har hatt det problemet siden den var ny!!! si at den har hvert slik et par dager så ordner det seg

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har helt samme problem som trådstarter.

Har en 40Gb som er kjøpt julen 2007 - Ca. 2,5 år.. Og kan ikke se Blu-Ray eller DVD nesten Pga. viften bråker nesten som støvsugeren..

Lurer på om jeg bare skal kjøpe en Slim og få denne rett ut vinduet :-D

(Noen som har høre Ps3 (Tykk) Vs. Ps3 Slim? Mye forskjell når det kommer til viftestøy? Slimen har jo bare 45nm prossessor - Grafikk. Så den skal jo være vesentlig kjøligere :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •