PS3 slim koblet til pc skjerm og pc høytalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 slim koblet til pc skjerm og pc høytalere?

Jeg har kjøpt en ps3 slim som jeg tenkte å koble til en pc skjerm via DVI og pchøytalere (sort og grønn jack). Jeg har også kjøpt en HDMI til DVI konverter, slik at jeg bruker HDMI signalet til bilde. Men hvordan får jeg lyden over på pc høytalerne???

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger en eller anen overgang fra RCA/phono til minijack, regner med at øyttalerne dine har en minijack hengende av et eller annet slag?
    Se om du finner noe slikt på Biltema, Clas Ohlson, Elfa el.l.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen analoge lydutganger fra PS3'en? Hvilke kabeltilslutning er det på høyttalerne? Kanskje skjermen har utgang for lyd?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste analoge er phono, men det er han plugger som er beregnet på å sette inn i TV/forsterker/receiver, men den har også optisk om PChøyttalerne har inngang for det.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for flere svar, men jeg er ennå ikke sikker på hva dere mener jeg må gjøre, forbeholdt at HDMI utgangen brukes kun til bilde. Hvilke andre utganger på den nyeste PS3 er brukende til lyd? Evt er det mulig å konverterer dette over til 2 stk minijack (stereo - pc høytalerer)

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenkura
    Takk for flere svar, men jeg er ennå ikke sikker på hva dere mener jeg må gjøre, forbeholdt at HDMI utgangen brukes kun til bilde. Hvilke andre utganger på den nyeste PS3 er brukende til lyd? Evt er det mulig å konverterer dette over til 2 stk minijack (stereo - pc høytalerer)
    På multiconnectoren som plugges i PS3'en er det en hvit og en rød phono plugg. Det er stereo lyd. Du trenger en adapter fra to phono/RCA plugger til en minijack. Du får ikke flerkanals lyd analogt ut fra PS3, så du er stuck med stereo.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •