Xbox 360 og surround sound

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xbox 360 og surround sound

Heisann! Jeg har akkurat fått meg 360, første konsollen på maaange år og lurer litt på hvordan jeg kan få til surround sound med denne?

Akkurat nå bruker jeg komponentkabelen som fulgte med, har skrudd på "HD", bruker de 3 bildekablene rett i tv'n og rød/hvit kablene i dvd5.1 systemet mitt.. Da får jeg jo kun lyd i venstre/høyre.. kan jo kjøpe en pdif kabel, MEN har et lite håp om at det kanskje det kan unngås!(slenger med en liten tegning)

Kjøper meg ny HDMI kabel nå snart, hvordan burde det gjøres da?

På forhånd takk for svar og beklager hvis dere bare sitter å rister på hodet nå :roll:

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg rister kun på hodet av regningene fra Fjellinjen. Ekte flerkanals surround med kun stereoledninger er i alle tilfeller ikke mulig. Du må bruke optisk utgang (S/PDIF). Hvis du har HDMI-tilkopling på receiveren er det bare tut og bært. Men du må vel endre lydinnstillinger i XBOX-en, hvis jeg husker rett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Jeg rister kun på hodet av regningene fra Fjellinjen. Ekte flerkanals surround med kun stereoledninger er i alle tilfeller ikke mulig. Du må bruke optisk utgang (S/PDIF). Hvis du har HDMI-tilkopling på receiveren er det bare tut og bært. Men du må vel endre lydinnstillinger i XBOX-en, hvis jeg husker rett.
    takker ja, var det jeg regna med desverre er jo en grunn til de blir kalt stereokabler, men har en stereo til minijack-kabel som jeg bruker på samme systemet til a kjøre lyd fra pc, og da får jeg hvertfall lyd i alle høytalerne, og ikke bare left/right!

Trenger jeg 2 hdmikabler og 1 splitter om jeg skal få bilde på tvn og lyd fra receiveren? er snakk om en lg hjemmekinopakke om det skulle være noen som helst forskjell. Og ja, må vel bytte til 5.1 digital eller noe, har ikke kikket etter enda :-?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •