PS3 kjøpt i USA, omformer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 kjøpt i USA, omformer?

Hei, må jeg ha en converter for å plugge den i 220V'en, eller kan jeg bare bruke en strømledning fra en pc, dvd-spiller O.L, som passer i PS3'en? Amerikanske PS3'er er vel laget for 110V-spenningsnettet, og ikke for 220V-spenningsnettet? blir det skader på den hvis jeg bruker en ledning som er norsk, lissom?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zpiff
    Hei, må jeg ha en converter for å plugge den i 220V'en, eller kan jeg bare bruke en strømledning fra en pc, dvd-spiller O.L, som passer i PS3'en? Amerikanske PS3'er er vel laget for 110V-spenningsnettet, og ikke for 220V-spenningsnettet? blir det skader på den hvis jeg bruker en ledning som er norsk, lissom?
    Hvilken modell? Jeg har en US modell fra i fjor den har universal strømforsyning. Kan ikke garantere hva som er på dagens modell annet at den dør hvis den får 230 volt uten å ha universal strømforsyning....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er det slim-versonen... 120GB-harddisk :S

Ja, jeg prøvde såvidt med en dvd-ledning, men da kom det noe fancye lyder, så jeg dreit i det, liksom... :neutral:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte PS3 40 G i USA en gang.Satt 110 V kontakten i en 230V adapter (ikke strømomformer) og så rett i nettet.Gikk fint som f det.Elektrikeren på båten mente at så lenge et produkt som f.eks PS3 var laget for både 110 og 230 gikk det helt fint.Vi har kjøpt både data,PS3 og x-box her borte og ingen har fått problemer til nå.Blir brukt både på båten som har 230 og hjemme i Norge.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står det vel klart og tydelig bak på PS3 vel? Om det er for 110-120V eller 220-240V?

Eller hvis det står 110-240V så er saken grei, bare bytte us kabelen med en europeisk type.
    Men da vet jeg ikke det med 50Hz eller 60Hz. Hvis det da ikke står 50-60Hz så er det ingen problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    Det står det vel klart og tydelig bak på PS3 vel? Om det er for 110-120V eller 220-240V?

Eller hvis det står 110-240V så er saken grei, bare bytte us kabelen med en europeisk type.
    Men da vet jeg ikke det med 50Hz eller 60Hz. Hvis det da ikke står 50-60Hz så er det ingen problem.
    Det er det som har vært litt spesielt med PS3 det står 110-120 volt 60 hz bakpå US modellene men inni satt (i alle fall før slim modellen den vet jeg ikke hva som sitter desverre) det samme universal strømforsyning i alle PS3 er i hele verden. Dette har vært verifisert på diverse forum der en har åpnet spillerne og der forsyningen er merket med 110-240V 50/60Hz.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zpiff
    Nei, det er det slim-versonen... 120GB-harddisk :S

Ja, jeg prøvde såvidt med en dvd-ledning, men da kom det noe fancye lyder, så jeg dreit i det, liksom... :neutral:
    Hvis den ikke er laget for 230 volt skal "døden" intreffe rimelig umiddalbart desverre... Gjerne med litt lukt i tillegg til lyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •