Problemer med min PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med min PC

Hej, vet dette er meget OT, men orka ikkje regge meg på en Data side :P så beklager der,

Det jeg lurer på er om noen har noen råd, om hva som feiler pc min?

Starta når jeg hadde satt den opp, alt var helt nytt utenom strømforsyninga, den ville ikkje finne hardiskan, men etter mye mol å styr så funka det plutselig,

Og nå har jeg samme problem igjen :S hva kan dette skyldes? har prøvd å byttet sata porter, kjøpt nye hardisker, nytt hoved kort, nye minnebrikker, ny prossesor osv! men hjelper ikke

kan det være strømforsyninga mi som er fucked? eller er det opperativ systeme Windows 7 som e helt mongo! :P

PS: Hadde også samme problemer på min gammle pc, så jeg bytta ut prossesorn og Hovedkorte og minnebrikkene og hardisken der også, det er 2 gangen dette skjer så begynner å bli grønn i tryne!!

noen tips hadde vært fint

Mitt Spec:

280 Evga GTX Grafikk kort
    Crucial 2gb minnebrikker x6 = 12 giga
    EVGA X58 Hovedkort
    Intel i7 920 Prossesor
    WD Rapotor Hardisk
    WD et eller anna terran hardisk

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du diskene under oppstart?

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ved oppstart av hd for første gang så trenger dataen driver til harddisk etter det jeg husker.. men det var med IDE harddisk (WD 300gb).. vet ikke hvordan det er med S-ata disker... er de aktivert i bios?

er du usikker på strømmen så trekk ut alle forbrukere i pc'en som kraftige skjermkort å div harddisker, dvd å kun kjør det nødvendige... alt starter i oppstarten for sjekk å det kan jo trekke strøm...

du må ha en grei strøm på oppsettet ditt... ser du kjører beste sort her hehe i7 og 280 er ikke bare bare for strømmen

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vært inni bios'en og sett at HD'ene og kontrollerne er konfigurert riktig?

Newcomer Michelangelo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du innstalerer en ny hdd i pcen må du formatere den til filsystemet windows bruker, nå vet ikke jeg hvordan det er med windows 7, men i XP må du inn på control panel, Administrative Tools, computer management, storage og inn i disk management for å gjøre dette.
    Først da blir hdd en synelig i windows

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis først windows er innstallert så er det vel tvilsomt at det er der problemet ligger når HD'ene ikke er synlige. Sjekk innstillingene i bios.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis pcen din restarter før du kommer inn på windows eller når du skal kjøre spill eller programmer, er det meget mulig at det er strømforsyningen din som er blåst eller at du har for liten psu.

sjekk opp om du har for liten psu her:
    eXtreme Power Supply Calculator

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet er som følger at jeg ikke finner hardiskene under oppstart ikke i bios heller, så får bare beskjed om og insert bot disk, det er 2 gangen dette skjer, har skiftet alt untatt psu, den fulgte med Nvidia Stacker 839 kabinette fra NVIDIA, på 850w men er mulig pc ikke får nokk strøm, for jeg har utrolig mange vifter etc, + komponenter som krever en god del strøm,

det funket helt fint til i går kvell, så shønner ikke dette, har hatt samme problem med min gammle pc, med samme PSU men da skifta jeg hovedkort etc! å endte opp med det jeg har nå,

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spinner diskene? lager de lyd når maskinen er på?

Men om du ikke ser diskene i bios/under oppstart tror jeg desverre du er f.ckd
    prøv en ubuntu livecd og se om den finner diskene?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en 850w psu har du strøm i massevis.
    Det er værre om den er ustabil, da kan det bli bulk med komponenter, høres mistenkelig ut som hovedkortet.

Har du noen kompiser som har pc kunne du ha testet komponentene der.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekka bios? Dette kan skje hvis batteriet til bios'en begynner å bli dårlig.

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei har ikkje sjekket bios batteriet, hadde samme probleme med min gammle pc, før jeg bytta ut nesten alle komponentene,

Kjøpte nye hardisker, og gav di gammle til dama, å til henne funker di helt fint :P så det er ikke di, hovedkorte solgte jeg, så fikk aldri vite om det var d, men er jo litt rart at mitt nye hovedkort skal få samma problem etter 3 månder?

må være noe galt med strømforsyninga, så har bestilt meg ny 1200w powersupplie, holder ikkje det, da vet jeg ikke,

nei har ikke noen jeg kan teste med, for ingen av mine budds som har I7 prossesor Socket på hovedkorte.

Men skal sjekke det med Bios Batteriet, ta det ut og inn, hardiskene starter ikke nei, virker som om di ikke får strøm, har prøvd å bytta kabler å alt, men ingen ting skjer,

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigOne
    nei har ikkje sjekket bios batteriet, hadde samme probleme med min gammle pc, før jeg bytta ut nesten alle komponentene,

Kjøpte nye hardisker, og gav di gammle til dama, å til henne funker di helt fint :P så det er ikke di, hovedkorte solgte jeg, så fikk aldri vite om det var d, men er jo litt rart at mitt nye hovedkort skal få samma problem etter 3 månder?

må være noe galt med strømforsyninga, så har bestilt meg ny 1200w powersupplie, holder ikkje det, da vet jeg ikke,

nei har ikke noen jeg kan teste med, for ingen av mine budds som har I7 prossesor Socket på hovedkorte.

Men skal sjekke det med Bios Batteriet, ta det ut og inn, hardiskene starter ikke nei, virker som om di ikke får strøm, har prøvd å bytta kabler å alt, men ingen ting skjer,
    hehe, 1200Watt... nok til å drive hele nabolaget

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg bare 550watt, men den drev 5 HD'er pluss alt det andre vanlige i en PC med Pentium P4 uten problemer. Det kan jo være at det er problemer med stømutgangene til forsyningen. 1200watt bør kunne dra det meste.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være det er hdd som er problemet. Prøvd med andre hdd? Kan være kontakten på hovedkortet som er røket også. Skjedde på min pc. Sendte den inn, og de fikset sata-porten på hovedkortet.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er 100% sikker på at det ikke er HD, men tror kansje det kan være hovedkorte, eller strømforsyninga, er ikke hjemme atm heller, jobber innenfor oppdretts neringa så er 1 uke på å 1 uke fri. men skal hjem i morgen kveld, så da får vi se på torsdagen va jeg finner ut takker for mange fine svar

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heihei BigOne.
    BigOne er mye bedre enn Gradiosa i allefall.

Men over til datan din.
    Du kjører diskene med S-ATA, når dataen starter opp, kommer den først med vanlig bios skjermen, og så Raid konfigurasjons skjerm?

Jeg går utifra det, det står noe som "Press Ctrl + S to configure Raid" eller noe lignende. Trykk det som står og se om du finner diskene dine der.
    Hvis du finner de kan du sette de opp i den raid konfigurasjonen du ønsker.
    Men hvilke disker er det dataen din finner, og hvilke finner den ikke?
    Og hvordan er de forskjellige diskene koblet?

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan garantere deg at det ikke er strømforsyningen. Hadde det vært den så hadde ny ikke fått bilde på skjermen heller. Det er ikke slik at den "velger" å gi strøm til skjermkortet og kutter ut harddiskene. Så den strømforsyningen du bestillte er nok bortkastede penger.

Da står vi igjen meg hovedkortet. (eller brukeren... hehe)

Har du gått inn i bios og sett på instillingene der? Virker på meg som at du bare har startet pcen og fått feilmelding. Du må stoppe maskinen under oppstart og passe på at boot-rekkefølgen er riktig. Jeg har en mistanke om at det er her feilen ligger....

Om ikke det fungerer må du resette biosen og forsøke igjen. "Juksemåten" er å ta ut batteriet og la det ligge i et par minutter for så å sette det inn igjen. Men det er faktisk ganger a dette ikke er nok.
    Den riktige måten er å flytte en jumper på hovedkortet for så å sette den tilbake på plass. Det står beskrevet hvilken i brukermanualen din hvor jumperen er.Eventuelt har noen nyere hovedkort nå fått en bryter du kan trykke på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •