Hvordan koble Wii til projektor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan koble Wii til projektor?

Har kjøpt Wii og holder på med et håpløst prosjekt, nemlig å koble den til projektoren vår. Vi kjøpte RGB-kabelen som er tilleggsutstyr på Wii, så kjøpte vi en RGB -> HDMI converter boks. Det funka veldig dårlig da bildet ble kjempeskurrete gjennom converteren. Et eller annet galt med oppløsninga der, så må se etter andre løsninger.
    I og med at vi ti trenger en 10 m Wii RGB kabel til projektoren er det bare å gi opp for det finnes ikke. Ikke får vi tak i en RGB skjøtekabel heller.
    Så hva gjør man? Finnes det håp eller er det bare å levere tilbake Wii'en? Wii har jo ingen tilkoblingsmuligheter (noe som er helt latterlig). Projektoren derimot har det meste. S-video, kompositt, RGB og HDMI. Noen som har noen glupe forslag her før vi gir opp?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve med en komponent kabel? Er uansett den løsningen til Wii som gir best bilde.

http://www.play.com/Games/Wii/4-/325...e/Product.html

Kan enkelt og rimelig skjøtes til 10m med rca kabler og mellomstykke fra for eksempel Biltema.

Om signalet fra Wiien er sterkt nok til å gi et bra bilde fra 10m.... vel det får vise seg.

En annen løsning er jo å la Wiien gi et komponentsignal in til en receiver - og hdmi signal videre fra denne.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jeg må ha RGB/YpbPr kabel for å koble opp mot Wii altså? Den som følger med (rød, hvit, gul) vil ikke funke?

På projektoren min har den S-video, VGA, DVI-D og RGB/YpbPr

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ohny
    Så jeg må ha RGB/YpbPr kabel for å koble opp mot Wii altså? Den som følger med (rød, hvit, gul) vil ikke funke?

På projektoren min har den S-video, VGA, DVI-D og RGB/YpbPr
    Du vil få det til å fungere med kabelen som følger med - men komponentkabel vil gi deg det beste bildet Wii kan tilby! Ikke noe å lure på i og med at kabelen er så billig!

Rød og hvit plugg er for lyd btw
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer Tacritan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lagde meg en enkel overgang av en VGA-kabel hvor jeg klipte av ene kontakta og lodda på 3 phono(rca)-plugger på RGB-lederne, og dytta i Wii'en. Kobla på min 10m OEM VGA til prosjektoren, funka finfint det.

Edit: ser nå at du har RGB inn på prosjektøren, da trenger du ikke overgangen nei. Kjøp komponent/rgb kabel på clas ohlson, og sleng på noen lange phono/rca-kabler rett i prosjektøren.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Du vil få det til å fungere med kabelen som følger med - men komponentkabel vil gi deg det beste bildet Wii kan tilby! Ikke noe å lure på i og med at kabelen er så billig!

Rød og hvit plugg er for lyd btw
    Jeg får opp bilde, men ikke lyd. hvor er det jeg skal koble de to (/rød,hvit) hen?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De to kopler du til hjemmekinoreceiveren din!

Går også å kople til tven.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •