Diagonal linje PS3 [merkelig problem]

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer octane sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Diagonal linje PS3 [merkelig problem]

Hei hei!
    Jeg sliter med at under film/spill/bilder så får jeg en diagonal linje over skjermen på PS3en min.
    Men i PS3 menyene er alt fint.. men den kommer med engang jeg setter igang noe f.eks en film eller spill.

Legger ved noen bilder så kan dere se hva jeg mener.
    Noen ganger kommer linja høyre topp/venstre bunn andre ganger omvendt.. som dere ser på bildene.

Noen som har vært borti dette før? Er det noe i innstillingene jeg har gjort feil?

Newcomer wakka sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Har det virket greit før? Gjort noen nye endringer i oppsettet ditt? (Flott kino du har forresten!!)

Kan det være noe støy/jordings problem?

Jeg ville prøvd å koble bort alt annet utstyr som ikke trengs for å vise bildet fra ps3 på skjermen.

Du kan også prøve å "rote"/flytte litt på kabler/strømforsyninger og se om problemet forsvinner.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wakka
    Har det virket greit før? Gjort noen nye endringer i oppsettet ditt? (Flott kino du har forresten!!)

Kan det være noe støy/jordings problem?

Jeg ville prøvd å koble bort alt annet utstyr som ikke trengs for å vise bildet fra ps3 på skjermen.

Du kan også prøve å "rote"/flytte litt på kabler/strømforsyninger og se om problemet forsvinner.
    Hei du!
    Nei har ikke gjort noen endringer i oppsettet. Men for sikkerhetsskyld så tok jeg å gjenopprettet fabrikk innstillingene, uten at det hjalp.
    Pr i dag er PS3en koblet til reciver via HDMI, så for å luke bort at reciveren kunne være feilkilden, koblet jeg meg dirkekte inn på prosjektoren.. uten hell!
    Tok så med PS3en opp i stua, å koblet den på tvèn... samme feil der!
    Prøvd å bytte oppløsning fra 1080p til 720p... samme feil.
    Ps3en har også nyeste software.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også prøvd å bytte HDMI kabel... hjalp ingenting!
    Fant ut en litt rar ting her nå, sjekk ut videoen...
    men engang den "meny saken" neddi høyre hjørne forsvinner, så blir bildet feil med den diagonale linjen. Følg med på kanalen til bilen.
    [YOUTUBE]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/HvQLelBuLnc&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/HvQLelBuLnc&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE]

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm...

Høres ut som om du har prøvd det meste ja...

...men, brukte du samme HDMI-kabel da du testet direkte på projectoren og i stua? Dersom du gjorde det ville jeg ha testet en annen HDMI-kabel. Prøv også en annen strømkabel for å være helt sikker

Dersom annen kabel heller ikke nytter kan det tyde på at det er en feil i PS3'en.

Hva med komponent-kabel eller videokabel som fulgte med PS3'en? (Ikke noe å bruke i lengden - men bare for å teste.)

Har desverre ikke noen flere tips :neutral:

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Postet svaret mitt samtidig som du la ut videoen - så jeg fikk ikke med meg at du hadde prøvd en annen HDMI-kabel

Merkelig at forskyvningen kommer når menyen i hjørnet forsvinner. Mulig at du finner noe svar dersom du søker litt på nettet. Men jeg vil tippe at PS3'en ikke er helt som den skal - da jeg har vanskelig for å tro at dette har noe med instillinger å gjøre.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orka ikke mer av dette greiene her nå, så jeg stakk på Spaceworld å leverte den inn.
    Fikk dem til å teste om feilen var samme på en av tvene dems, å feilen var der også, så da var bare å sende den inn til service!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •