Digital signal (HDMI) fra XboX360 til reciver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer KAM74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Digital signal (HDMI) fra XboX360 til reciver

Er det noen som har testet ut bilde og lydkvaliteten ved å bytte ut original HDMI kabel fra Microsoft til en bedre (dyrere) variant?

Jeg har min konsoll knyttet til en Yamaha RX-V765 reciver som videre er koblet til Samsung LED 7070 tv. Ut kabelen er en dyr HDMI 1.3 fra PURE AV

NR to: kablene har 50 og 60 Hz mens min tev har 100 Hz har noen testet ute dette med 100 Hz HDMI kabel?

Logikken sier jo at kabelkvaliteten må samsvare fra inngangene til utgangene og mellom komponentene!!!

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker en 10m hdmi kabel fra clas ohlson mellom xbox og pj. tviler sterk på at en dyrere kabel vil gi bedre bilde. det er et digitalt signal vi snakker om

brukte den originale hdmi kabelen før mellom xbox og tv. så ingen grunn til å skifta av nevnte grunn ovenfor
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Newcomer KAM74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bedda
    jeg bruker en 10m hdmi kabel fra clas ohlson mellom xbox og pj. tviler sterk på at en dyrere kabel vil gi bedre bilde. det er et digitalt signal vi snakker om

brukte den originale hdmi kabelen før mellom xbox og tv. så ingen grunn til å skifta av nevnte grunn ovenfor
    Takk!

Er jo enig i ditt utsagn ettersom det er 0/1 som går... men leser i andre forum at det skal være synlige forskjeller og alle vet at originale/standard kabler ikke er de beste...

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ver enig at selve kontakten kan ha kvalitetsforskjeller med tanke på hvos godt den sitter på plass.

det hender en sjelden gang at jeg ikke får bildet og da må jeg lirke litt på kontakten i pj.
    men det er ikke et så stort problem at jeg gidder å bruke penger på ny kabel.

det finnes nok av kabeldebatter og meninger for og i mot. men ang digitalt signal så er det ingen som skal klare å overbevise meg med at dyre kabler gir forbedring i lyd/bilde.
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •