Gaming PC eller PS3?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gaming PC eller PS3?

Hei, alle sammen.

Jeg har tenkt å kjøpe meg nytt utstyr til å game på, for nå sitter jeg å gamer på en elendig laptop med bare 1,83 GHz prosessor.

Jeg bruker laptopen min til gaming, men også skole arbeid og jeg lager 3D modeller til spill modifikasjoner. De to sistnevnte går helt greit på laptopen, men gaming funker bare ikke lenger. Jeg har høytalere og alt annet utstyr jeg kunne trenge til en PC, så jeg trenger kunn en ny stasjonær PC og en skjerm til den. Til en ny PS3 vil jeg trenge en ny TV og sansynligvis nye høytalere. På den gamle TVen min (som ikke er flatskjerm engang og bare 25" tommer og ikke wide screen) gamer jeg på en PS2 (som er omtrent ubrukelig til gaming nå), og ser film og TV.

Så hva er beste alternativet å skaffe seg da?

Hva priser angår så er dette begrensningene mine for begge alternativene (PC med skjerm eller PS3, TV og høytalere):
    Min. pris - 6000 kroner
    Grei pris - ca. 12 000 kroner
    Helst ikke over pris - 15 000 kroner
    Absolutt maks pris - 18 000 kroner

Hvis jeg får meg en PC så er dette kravene jeg stiller for den:
    - den bør være stasjonær
    - min. 1 TB hardisk plass
    - min. 2,66 GHz prosessor, og helst bedre
    - bra grafikk kort
    - min. 3 GB minne
    - og alt annet som vil gjøre PCen godt egnet til gaming.
    - og skjermen til den bør også så klart være en brukbar en

Dette er en PC jeg har tenkt på å kjøpe (men gi gjerne forslag om bedre PC'er):
    Komplett.no

Hvis jeg kjøper meg en PS3 vil jeg trenge ny TV.

Her er mine krav for den TVen:
    - nok Scart og HDMI innganger
    - min. 37" maks 46" (helst 42") tommer
    - 100Hz rask, eller raskere
    - Innebygde høytalere av brukbar kvalitet, eller gode høytalere jeg kan kjøpe ved siden av

Så for å oppsumere, dette er hva jeg trenger svar på:
    - hva blir det beste alternativet av å kjøpe. Gaming PC med skjerm eller PS3 med TV og høytalere
    - hvilken PC bør jeg da kjøpe, eventuelt hvilken TV og høytalere med PS3en
    - Hva blir den sammenlagte kostnaden av de to forskjellige alternativene (med best egnet utstyr så klart!)
    - og så lurer jeg på hvor rask prosessoren til en PS3 er, og den er dual sant?

Jeg er svært takknemlig for alle svar!

PS: Gå gjerne litt over/under kravene jeg har stillt, hvis det er noe du mener jeg absolutt ville fått bruk for!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart gaming-PC! Etter og ha eid en kjiip PS3 i snart 2 år, og nå nylig skaffet meg en helt grei gaming-pc er i hvert fall ikke jeg i tvil.
    FPS på PC gruser det meste av PS3-spill.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Audiomur der, har hatt PS3 siden den kom ut nå og jeg går også å ruger på gamer-pc planer 8)

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer jo an på prioriteringer, og hva du foretrekker å spille på. Blir jo litt som Stratos vs. Melkesjokolade. En PC som duger til spilling får du billigere enn råskinnet på komplett, så det blir nok billigst. Men...

Jeg ville prioritert lyd og bilde, da stiller du sterkere når du skal se film også, og lyd er halve opplevelsen. Minst. En god TV og et OK anlegg behøver ikke koste skjorta. Min påstand er at den billigste flatskjerm du finner er milevis foran TVen du har i dag. På bruktmarkedet får du mye lyd for penga, gjerne surround. En PS3 på toppen er en forholdsvis billig oppgradering. Eldre spill får du fra play.com til under 200-lappen.

Fordeler med PC:
    - FPS er som skapt for PC og mus
    - ofte bedre grafikk
    - oppgraderingsmuligheter
    - kan brukes til mer enn spilling
    - sikkert mer, men jeg har blitt litt konsollmann i det siste så jeg kommer ikke på noe

Fordeler med konsoll:
    - du kan sitte i godstolen
    - gode muligheter for bedre lydopplevelse enn PC. lyden teller fremdeles minst 50%
    - stor skjerm
    - nedlastbare småspill til en billig penge både på xbox og PS3
    - streame musikk/film til stua. playstation har også blurayspiller
    - aldri tull med programvare og operativsystem som nekter å boote

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første du gjør, kjøp ny TV!!

Har du en gammel 32" Wide CRT skjerm, vil en ny panasonic plasma 42 eller 46" , som feks Panasonic TH-42PX80 (dette er en HD ready, ikke full HD) til 6000kr, trolig være din beste og mest merkbare oppgradering.
    "edit"
    så også her på netshop at det hadde en Panasonic TX-P42X10E til "STORT FLYTTE SALG" tilbud, 5500kr.
    en liten ting du også må huske å sjekke opp er at den har de innganger du trenger, ingenting verre enn å endelig funnet valget og skjermen du skal gå for, for å så finne ut at den mangler en komponent inngang eller no...
    "edit slutt"

Sitter du mer enn 3 meter, er det meget vansklig å merke forskjell på hd og full-hd under film.
    Den er trolig mer populær når du får besøk også, hvis du bryr deg om det.
    Pluss om to år, har du ennå en stor god tv, som du har brukt masse og ennå har verdi.

Alt annet kan nok vente litt

PS3 er vel kun en "billig" bluray spiller per idag, den både bråker, og har dårlig spill utvalg og trenger en haug med styr og stell av oppdateringer når den skal spille av forskjellige bluray filmer..

Til pc gaming kan du nok vente litt til

Til lyd burde tven holde litt, til du finner noe du liker.

EDIT: la til en link på en tv

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av parisbamse
    PS3 er vel kun en "billig" bluray spiller per idag, den både bråker, og har dårlig spill utvalg og trenger en haug med styr og stell av oppdateringer når den skal spille av forskjellige bluray filmer..
    Dette var en merkelig påstand.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC har alltid ligget langt foran spillkonsollene når det kommer til bildekvalitet. Eneste problemet er at hvis du til stadighet skal kunne kjøre de nyeste spillene på max kvalitet med bra fps så må PC'en oppgraderes av og til. Men det er jo noe av artigheten med en PC.

Jeg er ikke i tvil om at en skikkelig fet spill-PC er bedre enn en PS3 eller hvilken som helst annen spillkonsoll.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er grunnen til at dere sier PS3 har dårlig spillutvalg?

Eksklusive titler har man for både xbox og PS3, og noe lages bare til PC. Liker man konsoll bedre enn PC kan man jo bare kjøpe en xbox når man er lei PS3 (eller motsatt). En annen ting er at når man aldri har eid en PS3 har man en del fete titler å pløye gjennom før man kan si PS3 har dårlig utvalg.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC er greit nok det, men foretrekker selv en spillkonsoll, mest pga enkelheten, bare sette inn ei plate og spille uten noe tull.
    Tror ikke jeg har spilt ett spill på en PC uten at noe krangler i en eller annen form...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Symbiose
    Dette var en merkelig påstand.
    Enig.

Tror også det kommer litt an på hva du er vant med. Jeg har hatt PS2 og PS3 i 8 år, og kunne aldri tenkt meg noe annet til spill. At det er litt langt mellom de virkelig gode spillene til PS3 kan jeg delvis være enig i. Kommer an på hva man liker og ikke.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Fordeler med PC:
    - FPS er som skapt for PC og mus
    - ofte bedre grafikk
    - oppgraderingsmuligheter
    - kan brukes til mer enn spilling
    - sikkert mer, men jeg har blitt litt konsollmann i det siste så jeg kommer ikke på noe

Fordeler med konsoll:
    - du kan sitte i godstolen
    - gode muligheter for bedre lydopplevelse enn PC. lyden teller fremdeles minst 50%
    - stor skjerm
    - nedlastbare småspill til en billig penge både på xbox og PS3
    - streame musikk/film til stua. playstation har også blurayspiller
    - aldri tull med programvare og operativsystem som nekter å boote
    Takk for mange gode svar, det er virkelig vanskelig å velge her!

Jeg har tenkt litt, of jeg har kommet fram til at å kjøpe en TV med PS3 og kanskje høytalere kunne vært en god ide siden jeg liker godt å se film, men jeg liker enda bedre å spille viss det er et spill jeg virkelig liker. Jeg liker veldig godt å spille historiske spill med god grafikk og så klart at de har bra gameplay og sånt. Et spill jeg ser frem til er Rockstars western Red Dead Redemption, dette spillet er også en viktig grunn til at jeg vil skaffe meg ny PC eller PS3 og TV. Jeg liker også litt strategispill og bilspill, men jeg hater Sience Fiction aktige spill!

Grunnen til at PS3 med TV kanskje kunne passet best for meg er at jeg tenker litt på framtiden å. PCer utvikler seg jo hele tiden, mens et nytt konsoll av kvalitet er ikke akkurat noe som kommer ut hvert år. Derfor tenker jeg at siden jeg egentlig er mest interresert i PC, men jeg har en brukbar en nå, som sikker vil holde i et par år til, så vil jeg vente med ny PC til teknologien har blitt enda bedre enn den er nå, for den er jo i stor fremgang, og det ville vært dumt å kjøpe en PC nå som ville være omtrent ubrukelig om kanskje 4-5 år i forhold til de nye gaming PCene. en PS3 vil være brukelig til sitt formål lenge, og med tanke på at jeg har klart meg med en 25" TV som ikke er flatskjerm frem til nå, så vil en god TV jeg kjøper være bra nok får sikkert 5 års bruk og kanskje 10!

Men det er et par ting jeg lurer på da, for jeg er alt for vandt til PC spilling så...
    - Er det lett å sikte i skytespill med en PS3 kontroll (altså treffe et mål med ett skudd fra en viss avstand og ganske raskt), og er det kanskje mulig å koble PC tastatur og mus til PS3en, og spille med dem?
    - Er det noen andre ufordeler med PS3 når det gjelder spill (som f.eks. styringen i strategi spill)? :-?
    - Hvor rask er egentlig prosessoren til PS3en, og er det sånn at et spill som F.eks. Red Dead Redemption med god grafikk kanskje kunne ha begynnt å lagge på PS3 eller kjøre mye dårligere enn på PC?
    - Hvilken PS3 burde jeg skaffe meg. Jeg har hørt om den nye PS3 Slim, er den mye bedre enn den gamle PS3en (60GB og 80GB)? Altså når jeg sier bedre så mener jeg prosessor, pris, støy, kompabillitet med filmer, spill ETC. Er slim virkelig bedre?

Takk for all hjelpen så langt, har vært til nytte!

Edit: Hvor er den linken til TV som du snakket om parisbamse?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor linken er?
    Ja, nå spør du godt

Panasonic TX-P42X10E 42" Plasma TV 100Hz

Er mye lyd anlegg der også, men ikke bli for fristet, lyd er rart, en må høre på anlegget før en kjøper, for det kommer alt for mye an på du liker lyden eller ei, uansett hva specs og tester sier..

Ellers tok jeg kanskje litt lett i når jeg kritiserte PS3.
    Eier ikke PS3 selv, men har venner som gjør. Kommer jo klart opp til hver enkelte om hva de mener osv..
    1.støy, syns PS3 bråker, og vifte nivået endrer seg ofte og virker litt for følsomt. Det er nok forskjell på hvilken PS3 modell en har, nyere er nok dette bedre på.
    2.dårlig spill utvalg, tja.. syns bare at iforhold til PS2 så er det alt for lite utvalg som gjør PS3 til en av de intressanne spille maskinene.
    3.oppdateringer, tar dette ut fra når vi skulle se en bluray film, endte opp med å oppdatere i over 30minutter før vi fikk begynt å se selve filmen, har ikke sett for mange bluray filmer på ps3, så usikker på om dette er noe som skjer ofte..
    4.bluray spiller, alle jeg kjenner som har ps3, har også xbox, de bruker sjeldent ps3 til å spille på, bruker heller xbox, derfor ender ps3en opp som en bluray spiller.

fps på consoll, både ja og nei, er jo en vane sak, plus en har jo auto aiming. personlig føler jeg at jeg ligger på ett "stardard" nivå av dyktighet når det gjelder å sikte, jeg klarer å sikte i rett retning relativt kjapt, men å gjør små korrikeringer som å kompensere for rekyl, eller sikte fra skulder til hode osv tar alt for lang tid, og det irritere meg skikkelig! ender opp med å bare skyte når siktet er på personen, fremfor å prøve for headshots (av og til då..). derfor fps er øvelegent til pc, utfordringer med å sikte skal ikke vær grunnen til at ett spill er vanskelig..
    MEN så er det jo andre folk så tar heilt av på consoll, spiller Gears of War 2 på xbox, jeg har ikke sjangs å bruke sniper rifla, men vennene mine tar helt av, kan føles som det sitter en med tastatur og mus i andre enden, så er nok en vane sak

PS3 spill blir jo laget for å passe til consoll, så de fleste spill mangler jo mus, men de er laget slik at en ikke trenger de egenskapene musen gir (bortsett fra fps spill da...)

PS3 er kraftig, tror det er mye krefter å hente fra boksen enda, bare at de ikke har klart å utnytte det helt, mener å ha hørt at den skal være mer enn 3 ganger kraftiere enn xbox, men per idag så er det jo lik grafikk på både ps3 og xbox. spill vil jo som oftes aldri lagge på consoll, siden de er laget for en bestemt maskin med en bestemt grafikk setting, optimalt testet og valgt.

Den strippa og krympa versionen er nok best på støy, ellers må noen andre svare på hva du mister ved å gå over til den siste versionen.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det grommeste jeg har spilt av singleplayer skytespill siden Quake II er på konsoll, så det betyr at firstperson funker her også. Tenker spesielt på Bioshock og Gears of War. Det tar litt tid før man blir vant med gamepad, men etterhvert føler man at man har full kontroll. Bevegelsene vil aldri bli så raske som med mus, da vil det gå ut over presisjonen. Likevel presterer folk å bli grusomt gode med gamepaden. Bare ta en tur online så ser du hva jeg mener.

Til strategispill vil jeg tro musa savnes enda mer, men igjen vil jeg tro det er en vanesak.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Parisbamse og Cyr. Ja dere har sikkert rett, det er vell mulig å spille fps spill på PS3en å, men problemet er at jeg liker at spill er realistiske. Derfor tar jeg ofte på et høyt vanskelighets nivå, og fjerner den derre cross hair greien, som er på alle spill i dag. Ville det vært mulig i slike spill som man har i dag, med realistisk sikte, å treffe det man sikter på med en rifle for eksempel? Jeg husker at det var veldig vanskelig på PS2en min i et par av de nyeste spillene mine, som inkluderer slike effekter.

Virker digg den TVen parisbamse, og super pris i forhold til målene mine. Jeg lurer bare på, hvor stor er egentlig forskjellen på HD-ready og Full HD. Jeg ser at det er ganske store forskjeller i oppløsningen, gir dette ganske stort utslag hvis du sitter ca. 2 meter fra TV når du ser film?

Men vet noen av dere, om det da er mulig at jeg spiller med mus og tastatur på PS3en. Jeg vet at det går ann på PS2 så da burde vel også gå på PS3, eller..?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er faktis helt enig med deg, kjekkest å ha det litt ekstra vanskelig, ekstra realistiskt. og vil anbefale deg å prøve Armed Assault 2, det er ganske realistiskt, ville faktis gått så langt som å kalle dette spillet mer en simulator enn spill (eller armed assault 1 eller ghost recon)

men det krever litt pc da.. så.. heh.. :-/

Ellers har den tven jeg anbefalte en oppløsning på 1024x768, pixslene er altså ikke kvadratiske, men litt mer "wide" ..

Så her : 1080p charted: Viewing distance to screen size sånn ca avstand/skjerm størrekse vs oppløsning.

Sitter du to meter fra en 42", sitter du ganske nærme.. men da vil du få full utnyttelse av 1080p oppløsning, kanskje du burde vurdere å hive inn ett par ekstra tusen for en full hd tv da..

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Bevegelsene vil aldri bli så raske som med mus, da vil det gå ut over presisjonen. Likevel presterer folk å bli grusomt gode med gamepaden. Bare ta en tur online så ser du hva jeg mener.
    Å spille online med PS3 er som å spille i "slow motion" 8)
    Men enig at mange er vanvittig gode med gamepaden, men alikevel langt unna tastatur og mus. Legger spesielt merke til det i BF1943 når "fieden" skyter med enkeltskudds rifler.

For og svare trådstarter.
    Ingeting slår en rå gaming PC, men det koster da også en formue, samt at en pc fort blir utdatert.
    Er en ivrig PC gamer, og prøver nå å bli vant med gamepaden til PS3, men tror det kommer til å ta år før jeg blir helt vant med håndkontrollen.

Behersker du gamepad er nok den billigste og letteste løsningen PS3 og ny TV.
    PS3 er jo også brukbar til mye mer enn gaming også da.

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes PC er uten tvil den beste gaming konsollen.
    Pc spill er lett og sette seg inn i og fleksibelt.
    Uansett hvor gode folk blir med joystikken på konsoll ville de antaklig vært mye bedre på PC om de hadde øvd så mye på det.
    Presisjonen på en mus, spes med sniper rifle osv, er helt overlegen joystikkene.
    Ulempen med PC gaming er at man alltid forventer at PCen skal kunne makse spillene, da blir det veldig fort dyrt.
    Hvis man nøyer seg med å sette ned til medium grafikk slik som PS3 bruker holder som regel litt kraftigere PCer LENGE.
    Min er et eksempel, kjøpt for 10000 for 1,5 år siden og den forbauser meg fortsatt med hvor bra den drar spill.

PS3 skal derimot ha den med online og PS-store. Et tilsvarende tilbud hadde gjort seg på PC.
    PS3 er også veldig kul nar man skal spille split screen. Jeg og mine venner har spilt mye COD4 og 5 split screen 4 - spillere den siste tiden og det er veldig moro. Blir masse liv av det å.

Hva PC angår så synes jeg det er veldig behagelig å ha en bra stasjonær PC å sette seg ved når man skal slappe av. Slippe å tenkte på varme og batteritid slik man må med bærbare.
    jeg har en billig bærbar laptop og en god stasjonær. Og når jeg vil, så spiller jeg på brors PS3. Win, win og win

Lykke til med valget av plattform.
    (Bottomline: Jeg stemmer PC for hardcore gaming og PS3 for sosial gaming)

EDIT: Trenger du evt hjelp til å velge deler til en god stasjonær (om du velger det) så kan du godt sende meg en PM

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar!

Skjipt, nå fikk jeg sykt lyst på PC igjen, HM...?

Best styring gameplay = PC
    Billigst = PS3
    Størst bruksområde = PC
    Mest for pengene = ???
    Enklest og best tilpasset = PS3 (ekskludert kontrollene da!)

Jeg har klart meg med å spille på en bærbar PC i mange år, men har også klart meg med å se på en elendig TV alt for lenge.

Hm...........

Men som du sier Maximan (og mange andre), PC er det beste for gaming, og jeg har alldrig vært noe stort konsoll fan (fikk meg PS2 ett år før PS3 kom :/ ). Jeg liker bra grafikk, men jeg er ikke kresen på det, at ikke en god gaming PC i dag ville være godt nok for meg lenge. Hvis jeg får meg en PC som kan kjøre Red Dead Redemption eller Far Cry2, eller noen som helst av de største og mest krevende spillene perr i dag, så ville det være bra nok for meg i minst 5 år og kanskje 10..12..15. Bare jeg tar den inn til reperasjon av og til, og steller bra med den, så holder den vel lenge? Dessuten trenger jeg ikke en PS3 for å være sosial med folk, går heller ut å finner på noe!
    Men jeg ser at jeg virkelig burde få meg en ny TV, for den gamle er sikkert veldig brannfarlig og helt ELENDIG!

Edit: Og penger er ikke noe stort problem egentlig, har 50 000, men har lyst til å spare 30 000 til et annet prosjekt. Skal bruke sånn 14-20 000 nå.

Vel, jeg tror jeg har kommet fram til en besluttning nå. Her er planen min:
    - Kjøper en god gaming PC rett etter jul (vil gjerne ha hjelp av deg Maximan til å sette den sammen, når julen kommer! )
    - Kjøper en Full HD TV etter jul, eller når jeg ser en god en som er på tilbud (tar i mot hjelp til å finne denne å, og takk for all hjelpen så langt!)
    - Kjøper meg en PS3 når jeg finner ut at jeg vil begynne å se Blu Ray filmer

Takk for all hjelpen dere har gitt meg her, tror ikke jeg hadde klart å bestemme meg uten dere! Tusen takk for at dere tok dere tid til å hjelpe meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt råd

PS3+projector+god stol+surround anlegg= GAMING HEAVEN!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og en ting til Akselst, du sier du ønsker at spillene skal være mest mulig realistiske, så er i allefall min mening at FPS spill på PC ikke beveger seg særlig realistisk. Pga siktet beveger seg i nøyaktig takt med musebevegelsen så får du en mekanisk robotaktig bevegelse. Med håndkontroll så får du en analog bevegelse med stikken som gjør at du føler mer tyngde i f.eks våpenet du sikter med. Med flere FPS spill på konsoll så sikter en med det siktet som er frempå geværet som i virkeligheten. Jeg spilte en del på PC før, men fikk aldri godfølelsen ved å sitte på en kontorstol og 22 tommer LCD. Selvfølgelig går det an å endre opplegget til at PC styrer mot flat TV eller projector og dette testet jeg, men jeg havnet i allefall ned på konsoll (PS3). Orket ikke tanken på alle driveroppdateringer og sitte å tweake og tune på grafikksettinger for å endre ytelse i nyere spill, for så å bite i gresset og kjøpe nytt skjermkort, ram, cpu osv. Men smaken er som baken todelt, så valget er ditt.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •