Sitat Opprinnelig postet av Barrabas
Og en ting til Akselst, du sier du ønsker at spillene skal være mest mulig realistiske, så er i allefall min mening at FPS spill på PC ikke beveger seg særlig realistisk. Pga siktet beveger seg i nøyaktig takt med musebevegelsen så får du en mekanisk robotaktig bevegelse. Med håndkontroll så får du en analog bevegelse med stikken som gjør at du føler mer tyngde i f.eks våpenet du sikter med. Med flere FPS spill på konsoll så sikter en med det siktet som er frempå geværet som i virkeligheten. Jeg spilte en del på PC før, men fikk aldri godfølelsen ved å sitte på en kontorstol og 22 tommer LCD. Selvfølgelig går det an å endre opplegget til at PC styrer mot flat TV eller projector og dette testet jeg, men jeg havnet i allefall ned på konsoll (PS3). Orket ikke tanken på alle driveroppdateringer og sitte å tweake og tune på grafikksettinger for å endre ytelse i nyere spill, for så å bite i gresset og kjøpe nytt skjermkort, ram, cpu osv. Men smaken er som baken todelt, så valget er ditt.
Jeg er enig i at det var slik før, for flere år siden, men ting har forandret seg. I dag finner du massevis av spill til PC der du ikke bare sikter i det ekte siktet, men hvor du også har flere nye effekter. To spesielt vanlige er at du har pustebevegelser som ser veldig ekte ut og gjør det nesten umulig å treffe samme spot med en sniper. Den andre som er nesten standard med på proffe spill i dag er slow mouse movement (eller noe sånt), som gjør at når du beveger musen din ned så følger siktet etter i en gjevn bevegelse, og hvis du da tar musen raskt opp igjen så får du en tyngde effekt på bevegelsen, som gjør at våpenet bruker enda lengre tid på å komme seg opp. Dette ville sansynligvis se litt dumt ut i et spill med crosshair, men i slike spill med ekte sikte, som du finner mange av i dag til PC, ser dette dritfett ut!