Xbox 360 VS Ps 3 Hva bør man kjøpe

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Xbox 360 VS Ps 3 Hva bør man kjøpe

Akkurat nå funderer jeg om jeg skal ønske meg ps3 eller xbox360 i julegave.
    Har vært og lest på ekstremt mange forum og kommet fram til at det er xbox360 jeg vil ha sist gang jeg prøvde en 360 var 1 år siden og ps3 igår
    jeg er mest fornøyd med xbox360 p.g.a komfort på spaken. flere spill, liker menyene bedre og like grafikken kjempegodt

det er 90 % at jeg tar xbox360
    men har hørt om alle feilene og RROD(Red Ring Of Death)
    og det bekymrer meg litt

Håpes noen var villige til og lese dette og gi meg svar?
    gjør ikke noe om dere er fanboys men vil helst høre fra nøytrale

:-D :-D :-D

Newcomer CongO sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som det er spilling som er fokus for deg, og i så fall kan man ikke tråkke feil ved å velge Xbox 360. Online-delen er langt bedre enn hos PS3 og spillutvalget er nok også litt bedre.

Dersom det også er viktig med media-funksjonalitet er PS3'en per nå uslåelig i kombinasjon med PS3 Media Server-programvaren (sammenlignet med Xbox 360 vel å merke seg). Husk at du også får blu-ray-spiller ved å velge PS3.

Jeg klarte ikke bestemme meg og kjøpte begge. Angrer ikke på det, Xbox blir brukt til spilling og PS3 til film, musikk og bilder.

EDIT: RRoD-problematikken har vel avtatt kraftig med de nye brikkesettene. Eller er jeg helt på viddene nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tusen takk

Sitat Opprinnelig postet av CongO
    Det høres ut som det er spilling som er fokus for deg, og i så fall kan man ikke tråkke feil ved å velge Xbox 360. Online-delen er langt bedre enn hos PS3 og spillutvalget er nok også litt bedre.

Dersom det også er viktig med media-funksjonalitet er PS3'en per nå uslåelig i kombinasjon med PS3 Media Server-programvaren (sammenlignet med Xbox 360 vel å merke seg). Husk at du også får blu-ray-spiller ved å velge PS3.

Jeg klarte ikke bestemme meg og kjøpte begge. Angrer ikke på det, Xbox blir brukt til spilling og PS3 til film, musikk og bilder.

EDIT: RRoD-problematikken har vel avtatt kraftig med de nye brikkesettene. Eller er jeg helt på viddene nå?
    Tusen takk for svaret Bra du er nøytral og er på begge sitt parti. tror jeg ska bruke mest til spilling på 2 player og på nett? da er vel 360 best jeg kommer sikkert og til og se på noen filmer da
    men blir xbox360 varm så fort og blir den ødelagt da????
    Bare fortsett og svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Etter hva jeg har lest har de aldri helt klart å kvitte seg med RRoD, selv med de nyeste brikkesettene. Det har også oppstått en ny type feil på de nye brikkesettene som gir deg feilkode E74 ved oppstart (Etter hva jeg har forstått er det tilsvarende en RRoD).

Jeg har fortsatt min launch Xbox 360 (bank i bordet), og den har ikke hatt RRoD en eneste gang.

Ikke glem at online delen til Xbox Live har en årlig avgift, mens PSN online er gratis. Påstanden om at XBox Live er langt bedre enn PSN er jeg ikke helt enig i.

Hvis du er opptatt av spill, bør du se på hvilke spill som du er interessert i.. og hvilken konsoll disse er tilgjengelige på.

Edit: Et par rettelser.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er enklest når du kun fokuserer på spilling er å finne ut hvilken konsoll som har spillene du vil ha.
    Så er det verdt å nevne om du spiller beat-em ups kommer du ikke unna kontrollen til PS3 om du ikke kjøper en megadyr Hori-fighting stick. (men da hadde du sikkert ikke spurt her likevel)

Har båda två - beste av to verdener!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darkfame
    Hei,

Etter hva jeg har lest har de aldri helt klart å kvitte seg med RROD, selv med de nyeste brikkesettene. Det har også oppstått en ny type feil de nye brikkesettene som gir deg feilkode E74 ved oppstart.

Jeg har fortsatt min launch Xbox 360 (bank i bordet), og den har ikke hatt RROD en eneste gang.

Ikke glem at online delen til Xbox har en årlig avgift, mens PS3 online er gratis. Påstanden om at XBox Live er langt bedre enn PSN er jeg ikke helt enig i.

Hvis du er opptatt av spill, bør du se på hvilke spill som du er interessert i.. og hvilken konsoll disse er tilgjengelige på.
    hva gjør feilkode e74?????
    Har hørt at xbox 360 live er bedre enn ps3 sitt, og det er jo liten feilskala?
    og lil-h va mener u med beat em ups spill?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du f.eks skal spille spills om Tekken, DOA, Virtua Fighter, Soul Calibur, Street Fighter mm er kontrollen til PS3 total overlegen.

Om du bestemmer deg for X360 bør du ikke kjøpe noe mindre enn 120GB-modellen da du legge inn spillene på harddisken for å kunne spille uten støy.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cbeng
    hva gjør feilkode e74?????
    Har hørt at xbox 360 live er bedre enn ps3 sitt, og det er jo liten feilskala?
    og lil-h va mener u med beat em ups spill?
    Link til Microsoft.com om feilkode E74: Xbox 360: Din Xbox 360 konsol viser feil koden E74

Xbox Live har f.eks. enkelte funksjoner som ikke PSN har, slik som cross-game chat (du kan snakke med vennene dine med headsett uansett hvilket spill du og de spiller), XBox Live Party (slå deg enkelt sammen med venner for å spille sammen).

Det ryktes nå at også PSN vil få cross-game chat i neste firmware oppdatering (3.10), men det er ikke offisielt bekreftet.

Edit: Jeg tok visst feil ang. XBox Live Party (har ikke testet det selv). Det er visst for å kunne snakke med flere venner samtidig og deler bilder.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja takk begge deler!!! Og en god spill pc attpåtil....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for svar LIL-H

Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Om du f.eks skal spille spills om Tekken, DOA, Virtua Fighter, Soul Calibur, Street Fighter mm er kontrollen til PS3 total overlegen.

Om du bestemmer deg for X360 bør du ikke kjøpe noe mindre enn 120GB-modellen da du legge inn spillene på harddisken for å kunne spille uten støy.
    Sorry for at jeg lurer på så mye8)
    men du nevnte man må legge inn spillene på hardisken for og kunne spille uten støy

kan du forklare dette grundigere?
    mener du at på 120gb versjoner er det mulig og spille uten støy???

Tror jeg skal velge X360 elite

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit å få med seg at PSN er gratis og Xbox live koster penger.
    Synes PSN er en relativt bra løsning som forbedrer seg dag for dag, men jeg har ikke testet Xbox live og kan tro på at det er bedre når folk som har prøvd begge sier det.
    Selv liker jeg PS3-kontrollen helt greit. Med litt modifikasjoner ("haker" på L2/R2 og noen pads eller noe på analogstikkene) blir den feiende flott.

Angrer ikke på kjøpet av PS3, funksjonaliteten er meget bra og savner ikke spillene som er på Xbox360.
    Jeg hadde helt sikkert ikke angret med en Xbox heller

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere svar???

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere svar???
    Hva mer er du egentlig ute etter av svar? Det virker jo som du har bestemt deg.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry for at jeg lurer på så mye8)
    men du nevnte man må legge inn spillene på hardisken for og kunne spille uten støy

kan du forklare dette grundigere?
    mener du at på 120gb versjoner er det mulig og spille uten støy???

Tror jeg skal velge X360 elite
    Du må ingen verdens ting, men om du velger å kjøre spillene dine direkte fra DVD-drevet blir det fort en (veldig) bråkete maskin. Hos PS3 må du delvis legge inn spill også, så ingen av de er perfekte.
    Men for å svare på det du lurte på er både X360 og PS3 meget stille når spillene blir lagt inn på harddisken.

Så må en huske på at alle PS3-spill er sonefrie, du får med en BD-spiller, kontrollene lader gjennom standard usb, trådløst nett innebygget, færre feil, gratis PSN, flere spill støtter 7.1 så vidt jeg vet

Nå som PS3 er så billig som den er, er jeg ikke i tvil om hva jeg ville valgt, hvis jeg ikke eide noen av konsollene

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Lil-H, en får mye for pengene nå med den nye PS3 Slim.

Også enig med de over som skriver at hvis du kjøper primært til spillbruk er det viktig at de spillene du foretrekker finnes tilgjengelig til den konsollen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok
    hvordan legger man spill på harddisken da????

Xbox360 er vel omtrent det samme som ps3
    min magefølelse sier xbox360 for gaminkvelder med halo 3 o.s.v
    men hvilken er best?
    noen mener ps3 noen xbox360

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på ingen måte nøytral som PS3 eier, men skal ikke misjonere ensidig for Sony av den grunn. Begge maskiner er knallgode spillmaskiner, men Xbox'en er mer rendyrket for gamere. Der virker du å være, så hvorfor ønske seg noe annet enn Xbox?
    Hadde jeg vært 90% sikker på Xbox, hadde jeg ikke latt PS3'n komme tvilen til gode. Mitt behov var primært mediastreaming/Blu-ray med litt spill som bonus, da var valget PS3.
    Uansett hva vi sier her inne er det du som må ta valget, nissen leser kun det som du skriver på ønskelista.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok
    hvordan legger man spill på harddisken da????

Xbox360 er vel omtrent det samme som ps3
    min magefølelse sier xbox360 for gaminkvelder med halo 3 o.s.v
    men hvilken er best?
    noen mener ps3 noen xbox360
    Y (gul knapp ) > install to harddrive. Så vanskelig er det ikke.

Det du må gjøre nå er å finne ut hvilke spill du vil spille, og velge konsoll ut ifra idet:
    List of Xbox 360 games - Wikipedia, the free encyclopedia
    List of PlayStation 3 games - Wikipedia, the free encyclopedia

EDIT: evt nevne hvilke sjangeren du kommer til å game, så er det sikkert flere her inne som kan nevne spill fra både PS3 og X360.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker sportspill(egentlig for det meste fotball,)Familliespill skytespill liker jeg men liker ikke akkurat så kjempeblodige da mener jeg at jeg liker spill som battlefield 1942 o.s.v

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg personelig ville hatt xbox 360. har prøvd PS3 , men jeg liker xbox best pga. at mange av vennene mine har det, det er MYE bedre online (syntes jeg) og at det er flere min type spill på xbox 360 som det ikke er på PS3en. jeg vet at mange skryter av at grafikken er bedre, men det er bare på noen få spill. har vært mye på nettet å sett, det er derfor jeg vet dette.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •