PS3 vil ikke spille filmer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 vil ikke spille filmer

Satt nylig å spilte et spill, så plutselig hang PS seg. Når jeg slå den på igjen starter hverken, spill, dvd eller blu-ray. Det kommer ikke feilmeldinger, men de starter som sagt ikke. Er det annen måte å få de til å starte på enn å forvente at maskina gjør det automatisk? Noen som har opplevd lignende? Prøvde for morroskyld å oppdatere systemprogramvaren, samt gjenopprette fabrikkinnstillinger, uten hell.

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maskinen fungerer fint uten disc i eller? Får surra rundt i XMB menyen og sånt? Du kan forresten skru av "autostart disc" et sted på settings (husker ikke helt hvor). Har du prøvd å spille av et spill og/eller film som ligger lagret på hdd, fungerer det? Hva skjer spesifikt når du prøver å starte en disc? Blir skjermen svart og du må skru av/på playstation (i tilfelle med bryteren foran eller bak?). Kan du trykke på PS knappen på kontrollen (evnt holde inne for å få opp menyen)?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gangen problemet oppstod hang den seg helt opp, bildet frøs og systemet stoppet. Ingenting skjedde da jeg trykket på ps-knappen f.eks. Tror også jeg måtte bruke knappenbak maskinen for å få skrudd den av, men det husker jeg ikke helt.

Har også testa å skru automatisk avspilling av og på.

Spilte av en trailer som lå på hdd. Det gikk fint.

Ellers fungerer maskinen som den skal, utenom at overhodet ingenting skjer når jeg putter inn en disc. Det henger seg ikke eller noen ting, bare virker som om maskinen ikke oppfatter at noe er inni avspilleren.

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager for sen tilbakemelding. Vært noen forandringer siden sist?

Kan virke som drevet i blu-ray leseren er defekt kanskje? Var noe snakk om en sjult meny der du kunne teste ut diverse ting, men husker ikke hvordan man kom til den eller hva man kunne gjøre. Google det.

Ellers må du vel ta backup og sende den inn til rep da..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat samme problemet, så vidt jeg husker så lastet jeg ned nye patchen rett før problemet startet. Kan det være en sammenheng?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problem, den klarer ikke å starte disker ellers så fungerer den fint. Jeg har vært i kontakt med support for PS3 og dem mente at drevet var gått i stykker og at den måtte sendes inn på rep.

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den mest vanlig feilen til PS3, dessverre så har Blu-ray spilleren din sluttet å virke og den må sendes til reparasjon.

Newcomer Xzyte sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Hadde nettop det samme problemet nylig. Plutselig når jeg skulle se en bluray på ps3 funket det ikke. ps'3n fungerte fint i menyen men den klarte ikke lese noen cd'er. så leseren var defekt. Leverte den inn til Lefdal der jeg kjøpte den og i underkant av 2 uker fikk jeg tilbakemelding at produktet mitt var kommet, så jeg gikk ned for å hente ps'en , men tydeligvis kunne de ikke reparere den så jeg fikk en helt splitter ny en. Litt kjipt med tanke på alt jeg hadde lagret på ps'en min.

Men du får sikkert en ny en du og så husk å ta backup

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil alltid få en "ny" ps3 tilbake fra reparsjon uansett, så husk alltid å ta backup før du leverer den inn.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •