PS3 Slim - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 94 av 94

Tråd: PS3 Slim

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har ikke hørt et kvekk jeg, men la nettopp øret en kuklengde fra nå, da hørte jeg en slags durelyd (en BD-film har stått på pause en god stund). Når jeg sitter i sofaen så hører jeg ingenting, bortsett fra vifta på laptopen som står på bordet.

Hvordan PS3 er plassert har sikkert noe å si også, hos meg står den i en stereobenk på en hylle uten noen særlig flater som reflekterer lyden.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Hvorfor skriver enkelte at de er tilnærmet lydløse da? Hører de ikke så bra?
    Rommet, inventar, tepper etc. har sikkert endel å si. Spørs hvor langt en sitter ifra PS3en og sikkert hvor den står også. Jeg sitter 3,5-4 meter ifra, PS3 står i en TV-benk med åpning foran som gjerne reflekterer. Jeg hører den godt i rolige partier i film eller når volumet er lavt. Mulig at noen ikke hører så bra heller nei Men uansett, ingen skal fortelle meg at PS3 Slim er tilnærmet lydløs, for det er den ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så enkelt at noen modeller bråker andre ikke. Min Slim durer ganske høyt men jeg har vært hjemme hos en kompis og hans Slim kan ikke høres hvis man ikke legger øret helt inntil.

Har du flaks får du en lydløs...hvis ikke får du en som støyer, ganske irriterende egentlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskjell på modeller av PS3 slim, 120/250 gb.

Er det annen forskjell på spillerne enn diskstørrelsen? Jeg har forstått det slik at 120 gb kom først, og lurer da på om nyere 250gb-utgaver kanskje har mer oppdaterte drivere, hw, eller hva det måtte være? Kan man eventuelt bytte HD om man "vokser ut av" sin 120gb-modell? Takk på forhånd for svar.

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karius
    Er det annen forskjell på spillerne enn diskstørrelsen? Jeg har forstått det slik at 120 gb kom først, og lurer da på om nyere 250gb-utgaver kanskje har mer oppdaterte drivere, hw, eller hva det måtte være? Kan man eventuelt bytte HD om man "vokser ut av" sin 120gb-modell? Takk på forhånd for svar.
    Eneste forskjell er HDD størrelsen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er bitstream viktig? Gjøres dekoding da med DAC i reveicer i steden for i PS3, eller er det noen annet?
    Jeg har forøvrig en Onkyo 606 receiver kobler opp mot PS3 med HDMI kabel.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Har akkurat fått en PS3 Slim 120GB (betalte 2490,- fra Dustin Home).

Flott design og fin størrelse synes jeg! Fat var jo blank og fin, men mye større.

Men, er det normalt å høre viften på 3-4 meters avstand også med litt lyd på fra TV'en? Det er ikke bare en blåselyd (luft som suser), men mer en slags durelyd. Dette er uten plate i.

Bør jeg returnere den og få tak i en ny?
    Jeg sendte den i retur og bestilte en ny. Den nye hadde ikke den ubehagelige durelyden, men bare en normal blåselyd fra viften.

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også en durelyd. Fant ut at det var vibrasjoner mellom PS3 og underlaget. La noen myke møbelknotter under PS3 (Biltema - Møbelknotter ) og problemet var løst.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyrer folk faktisk forskjell på om det er PS3'n eller sterkern som dekoder hd lyd signalet? PCM v.s Bitstream.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt en 120 GB slim nå, men jeg har mulighet til å oppgradere til en 250 GB om jeg ønsker.

Lurer derfor på:
    Hva bruker dere "resten" av plassen til???
    Etter hva jeg har skjønt kan man ikke spille HD filmer (mkv), og en DVD tar ca 4,7 GB.
    De spillene man kjøper på PSN ligger vel på ca 1 GB maks?

Hva er det jeg overser her

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G4RM
    Har bestilt en 120 GB slim nå, men jeg har mulighet til å oppgradere til en 250 GB om jeg ønsker.

Lurer derfor på:
    Hva bruker dere "resten" av plassen til???
    Etter hva jeg har skjønt kan man ikke spille HD filmer (mkv), og en DVD tar ca 4,7 GB.
    De spillene man kjøper på PSN ligger vel på ca 1 GB maks?

Hva er det jeg overser her
    Du kan jo slenge inn på bilder og musikk osv...
    + at mange spel krever ein installasjon på harddisken før at dei skal fungere.

Skal du bruke den som kun blu-ray speler så er det eit feitt kva du velger av 120 gig og 250 gig.

Det er jo ingen heksekunst å skifte ut harddisken i disse heller... det sa jo Sony sjefen sjølv.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå testet en del forskjellige spill, og forhørt meg om her et par ganger tidligere om å bitstreame lyd fra Slim

jeg har testet spill som står Dolby på, og også som har DTS logo på, men uansett kommer det opp "multichannel" i displayet på Onkyoen min..

lyd står på HDMI, og i meny på ps3 står også innstillinger (audio) på bitstream, ikke PCM.

noen tips til hva som er feil innstillinger her?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cornel
    Skal du bruke den som kun blu-ray speler så er det eit feitt kva du velger av 120 gig og 250 gig.

Det er jo ingen heksekunst å skifte ut harddisken i disse heller... det sa jo Sony sjefen sjølv.
    Takker, da er det greit å beholde 120 GB som nå er montert opp.

Den er heldigvis tilnærmet lydløs, selv om det høres litt lyd når Blu-ray disket spinner igang.

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål: spinner plata alltid i deres PS3 slim?
    -Merket meg at den gjør det hos meg nå, trolig etter en av de siste oppdateringene.

Er det en disc i så spinner den hele tiden, samme hva jeg gjør. Kan stå i XMB i ti minutter og den spinner fortsatt. Samme om det er blu-ray, spill, musikk, data eller dvd.

Bare lurer om det er en mer eller mindre generell software-bug eller om det har klikka i akkurat min maskin.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •