PS3 Slim - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 94

Tråd: PS3 Slim

Newcomer KlipschJan sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Barrabas
    Hmmm....takk for svar folkens, fint om flere hiver seg på. Jeg må tenke litt på dette. Det er vel stor sjanse for å få samme igjen om jeg bytter. Jeg spilte Battlefield 1943 nå og da gikk den ytteligere opp i allefall 2 nivåer til etter kort tid og er absolutt litt plagsom. Det er totalt nivå 10 på viften. Kan jo ikke være rett. Liten tillegsopplysning. Når en starter Slim fra kald så blåser viften opp ganske mye for så å gå ned igjen (slik som også 60 GB gjør). Dette toppnivået er ca samme lyd som min er på nivå 8. Hvis jeg da skrur den av og på igjen med en gang blåser den opp og blir værende der og går ikke ned igjen. Når den nådde nivå 10 så skrudde jeg av og på igjen og da blåste den opp til nivå 8 som før og hoppet direkte opp i 10 igjen. Bestilte den forresten på Lefdal nettbutikk hvis noen lurer
    Jeg bare lurer. Har du byttet ut original Hdd som sitter i den? Men uansett så skal den ikke være sånn som du beskriver.
    Har akkurat slått Slimy av etter at den har stått å gått hele natta. Den har ikke økt på nivåene på vifta,men syntes uansett at den bråker litt. Men langt unna som den første slimy jeg hadde. Som gikk på maks utblåsing etter få minutter etter oppstart. Har du mulighet så hadde jeg prøvd å få byttet den.

Jeg vet ikke hvordan Lefdal`s sine policyer er angående å bytte i butikk(hvis du har en i nærheten da).

Men lykke til,det er ordner seg til slutt,bare synd at det er så mye mas med disse byttene angående det som må legges inn på nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke byttet HDD. Når du sier du synes den bråker litt, kan det være mulig at den har nådd nivået sim min gjør etter ca 10 min på i XMB bare at din har brukt lenger tid på å komme dit?

Enkel måte å teste dette på er å skru den av og på etter at den har stått lenge på for å høre vilket nivå den et lite øyeblikk blåser opp til og hva den går til umidelbart etter (Håper dette var forståelig)

Forresten så virker "speed fan test" på slim også. Trekk ut kontakten og hold inne eject knapp mens du stikker inn strømledning. Å wow skal si denne karen kan lage blåse lyd....ekstremt.

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har du plassert PS3'en? Er det rikelig med luft rundt den.. Andre varme komponenter rundt den? Hvor varmt er det i rommet?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt ok med plassering. Jeg har prøvd forskjellige steder som jeg skrev i mitt første innlegg. Samme resultat.

Jeg har kjøpt en ny slim nå og denne er stillere. Den øker flere nivåer, men går senere opp. Den gode forskjellen er at viften i den nye låter rundere og ikke så høyfrekvent som den første ved samme turtall på viften. Altså mindre fremtredende tone så denne tror jeg at jeg beholder. Det var tydelig/stor forskjell da jeg prøvde å la begge stå på en stund på gulvet ved siden av hverandre. Skal komme tilbake med nye erfaringer hvis noe endrer seg etter alle installasjoner og bruk

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å bytte Hdd på denne, og er det samme type som fat?!

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Er det mulig å bytte Hdd på denne, og er det samme type som fat?!
    Jau, og det er meget enkelt
    Søk på youtube, så finner du sikkert noen walkthroughs!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har slim ankommet, og dette virker meget lovende i forhold til min gamle 60gig.....er heeelt stille jo!

MEN!
    Sliter litt med å få innstallert den 320gig hdd som jeg hadde i den gamle ps3. Prøver og få oppdatert den til 3.00 versjon, men sliter litt her. Må jeg bruke minnepinn? Den finner hvertfall ikke oppdateringen via ekstern hdd.
    Går det an og koble pc direkte i ps3 mon tro?!

Meg og data altså....blæh

EDIT: Ordnet....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lang tråd ang. støy fra PS3 Slim her:

PS3 Slim System Fan / Blu-Ray Drive Noise Issues - AVForums.com

Ser ut til at noen enheter har et ganske høyt støynivå mens andre er så og si lydløse. Min PS3 Slim bråker ganske mye...såpass at det er distraherende når jeg ser film. Hører den ganske godt selv om jeg går 10m unna. Siden mange påstår at de må bøye seg helt inntil konsollen for å høre noe lyd i hele tatt tror jeg nok at jeg har hatt uflaks å fått en 'noisy' utgave.

En del som har kontaktet Sony angående støy problemet og Sony påstår at dette har de aldri hørt noen klage på før. Dog ser det ut til at Sony tar klagene alvorlig.

Tenker jeg leverer min tilbake i morgen.

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var å benyttet meg av tilbudet til ebgames (gamestop) tidligere i dag. Merket fort at maskinen hadde en stygg lyd som var mer irriterrende enn høy, som også forsvant hvis jeg tok håndflaten og presset forsiktig ned på venstre side av maskinen (der hvor vifta ligger plassert). Tydeligvis samme problemet som nevnt på den lange tråden som flere har lenket til her.

Jeg dro tilbake og leverte den inn og fikk ny. Her var den lyden borte, men vifta hoppa veldig fort opp til samme nivå som oppstartsnivået (etter 5 minutter i XMB) og ble der selv ved restart på maskinen. Eneste som hjalp var fan test.

Så jeg dro tilbake enda en gang og byttet til en ny maskin, denne gangen åpnet han som jobbet i butikken opp eska i butikken og så skrudde vi på maskinen der å sjekka, så jeg slapp å ture mer frem og tilbake. Vi lot den stå på noen minutter og puttet inn en disc og lot den surre og gå en liten stund. Prøvde restart osv. I butikken hørtes det ikke ut som det var noe problem med den så jeg tok den med hjem. Har hatt den på nå en liten stund, med systemoppdatering og hele pakka og den er fortsatt så og si lydløs (klart noe lyd er det jo, men betydelig stillere enn de andre to).

Så hva er det man sier? Alle gode ting er tre..

Newcomer Skogstroll sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har PS3 80GB, den er ca 7mnd gammel, men lurer på om jeg skal bytte til slim. Er det noen fordeler å bytte ut PS3 ?

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er mindre, bruker mindre strøm, støysvakere (kanskje?) og ikke minst bitstream lyd 8)

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er alt ?

Hvordan er det med prossesor i den slim utgaven kontra fat utgaven ?

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at de laget PS3 Slim får at den skulle bli billigere.
    Prosessor er likens, men man kan ikke ha Linux på PS3 Slim.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, for ser på den slim utgaven. Har så mine tvil om jeg liker den. Er jo ikke touchknapper på den blant annet ikke minst ikke like fin å ser på som jeg kan ser ut fra bilde.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogstroll
    Ok, for ser på den slim utgaven. Har så mine tvil om jeg liker den. Er jo ikke touchknapper på den blant annet ikke minst ikke like fin å ser på som jeg kan ser ut fra bilde.

Smaken er selfølgelig som baken, men jeg er ikke i tvil om hvilken konsoll jeg liker best.....Slim!
    Først og fremst HATET jeg den forferdelige pianolakk lignende plastikken, og touchknappene. Deretter "helikopterviften" og støyen den gamle lagde. (knappene på slim har mye mer kvalitetsfølelse etter min mening)

Mr. Slim har nå stått på i 6timer, og den er forstatt nesten lydløs...FANTASTISK!!!
    Og alt det ekstra 60g hadde, har jeg aldri hatt bruk for....8)

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også mine tvil om jeg egentlig likte utseende på slim utgaven ut i fra bilder jeg hadde sett, men når jeg så den foran meg så forandret det seg. Jeg syntes den ser bedre ut på mange måter og har en finere finnish enn tjukke PS3 (ja faktisk, syntes noen ting med fatty-ps3 så litt "plastic fantastic" ut).

Leste også at slim utgaven har fått 45nm processor mot 65 og 90 som er i de andre, som kan stemme da den blandt annet bruker en del mindre strøm. Så en bedre processor, men ikke noe mer kraft trur jeg.

Når det kommer til linux så innstallerte jeg det og brukte det en del i starten, men etterhvert minket bruken og siste halve året har jeg ikke brukt linux en eneste gang. Skjønner at mange firmaer og sånt liker muligheten til å bruke linux pga kraften det er i en ps3, men for vanlige forbrukere har det svært liten betydning da en dedikert pc er mye lettere å bruke til dette.

Nedstrippinga fra 60GB til slim har i mine øyne ikke vært noe farlig. Eneste jeg savner litt innimellom er kompatibilitetene med PS2 spill, men dette er ytterst sjeldent. Har uansett en PS2 jeg kan koble til når lysten på gamle slagere kommer Og alt annet som har blitt fjernet har jeg aldri hatt noe særlig bruk for. Egentlig merkelig at de ikke startet med spesifikasjonene til slim i starten, bare med bakoverkompatibiliteten.. Nå har de vel lært til neste gang.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei er det bare og koble til en ekstern hardisk med usb for å overføre data fra gammel ps3 til ny?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @chew

Veldig interessant det du skriver her. Jeg har lenge trodd nå at min økning i viftehastighet (testet 2 slim) var normalt selv bare i XMB, og at det virkelige problemet var ulik lyd av de forskjellig viftene ved samme turtall. (min siste slim hviner ikke, men øker i turtall slik som den første) Har hittil tatt med en klype salt at noen sier at viften ikke øker i turtall i det hele tatt. Dette har gjerne kommet fra mennesker som ikke har sammelignet flere maskiner og med tanke på at en "normalt lydende vifte" selv etter flere økninger er ganske stille så har jeg tenkt at dette er bullshit. Eksempel er: de slår på maskinen lytter....så og si lydløs....spiller i en time med masse høy lyd inn i øret....skrur ned lyden går bort til maskinen....så og si lydløs (selfølgelig er den stille etter alt bråket inn i øret), men kan likevel ha økt i turtall. Ok dere skjønner poenget, det er et enormt hav av faktorer når det kommer til diskusjon rundt temaet støy. Nevner plassering/kjøling, romtemperatur, omgivelsesforhold (støy begraves i tepper og møbler dette gjelder spesielt med høyfrekvent støy), ulik oppfattelse av hva som er plagsom støy, omkringliggende støy fra andre apparater....osv.
    Ok jeg vet av erfaring at det er normalt at 2 apparater av samme merke og model kan låte litt forskjellig og det kan vi leve med (kabeltuner, DVD recordere..osv), men at viften i en slim skal gå opp til nivå 1 eller 2 og holde seg der uansett belastning og en annen slim under samme forhold skal stige til nivå 8-9 det mener jeg er uakseptabelt om det stemmer. Vi må vel kunne godta en forskjell i vifte turtall på en eller to nivå basert på faktorer som litt ulik kontakt mellom kjølepasta og prosessor og følsomheten til temperatur sensor med forbehold om samme forhold ellers. Derfor spør jeg deg chew om din siste slim øker i turtall på viften etter en tids bruk til et turtallsnivå ca lik de to første og at den er stillere av andre årsaker (vibrasjon) eller at den
    a. Ikke stiger i turtall i det hele tatt
    b. Stiger litt kanskje 1 til 2 nivåer og blir værende der
    En kjedelig måte å gjøre det på er å sette seg ved slim, ingen disk inni, ingen lyd i rommet, start den opp fra kald (meget viktig), lytt til viften i løpet av 30 min, la den gjerne kjøre folding og tell antall turtallsøkninger
    En litt enklere, men mer usikker måte er å bruk den en times tid, skru av lyd sett deg ved slim, lytt på viften, skru den av og på igjen umiddelbart, lytt til lyden den får rett etter oppstart (dvs viften spinner opp et øyeblikk) og hva viften legger seg på rett etter dette (mye ned, litt ned, samme, eller høyere). Altså hele hensikten er å finne ut om din uansett belastning ligger på et veldig lavt vifte turtall eller ikke.

Uff lang post dette, men håper du kan teste dette, da jeg prøver å finne ut om det er verdt å bytte en tredje gang eller må leve med den jeg har (som tross alt er bedre enn den første)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om jeg fant en uting med den nye slim'en...

Er ganske sikker på at jeg hadde en del musikk importert på den gamle 60g, som ikke den nye takler helt. F.eks Velvet Revolver ,med Contraband cd'en.

Er det en bedre kopisperre eller hva det heter på Slim?! Eller er det noe jeg har gjort feil en plass...

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barrabas
    @chew

Veldig interessant det du skriver her. Jeg har lenge trodd nå at min økning i viftehastighet (testet 2 slim) var normalt selv bare i XMB, og at det virkelige problemet var ulik lyd av de forskjellig viftene ved samme turtall. (min siste slim hviner ikke, men øker i turtall slik som den første) Har hittil tatt med en klype salt at noen sier at viften ikke øker i turtall i det hele tatt. Dette har gjerne kommet fra mennesker som ikke har sammelignet flere maskiner og med tanke på at en "normalt lydende vifte" selv etter flere økninger er ganske stille så har jeg tenkt at dette er bullshit. Eksempel er: de slår på maskinen lytter....så og si lydløs....spiller i en time med masse høy lyd inn i øret....skrur ned lyden går bort til maskinen....så og si lydløs (selfølgelig er den stille etter alt bråket inn i øret), men kan likevel ha økt i turtall. Ok dere skjønner poenget, det er et enormt hav av faktorer når det kommer til diskusjon rundt temaet støy. Nevner plassering/kjøling, romtemperatur, omgivelsesforhold (støy begraves i tepper og møbler dette gjelder spesielt med høyfrekvent støy), ulik oppfattelse av hva som er plagsom støy, omkringliggende støy fra andre apparater....osv.
    Ok jeg vet av erfaring at det er normalt at 2 apparater av samme merke og model kan låte litt forskjellig og det kan vi leve med (kabeltuner, DVD recordere..osv), men at viften i en slim skal gå opp til nivå 1 eller 2 og holde seg der uansett belastning og en annen slim under samme forhold skal stige til nivå 8-9 det mener jeg er uakseptabelt om det stemmer. Vi må vel kunne godta en forskjell i vifte turtall på en eller to nivå basert på faktorer som litt ulik kontakt mellom kjølepasta og prosessor og følsomheten til temperatur sensor med forbehold om samme forhold ellers. Derfor spør jeg deg chew om din siste slim øker i turtall på viften etter en tids bruk til et turtallsnivå ca lik de to første og at den er stillere av andre årsaker (vibrasjon) eller at den
    a. Ikke stiger i turtall i det hele tatt
    b. Stiger litt kanskje 1 til 2 nivåer og blir værende der
    En kjedelig måte å gjøre det på er å sette seg ved slim, ingen disk inni, ingen lyd i rommet, start den opp fra kald (meget viktig), lytt til viften i løpet av 30 min, la den gjerne kjøre folding og tell antall turtallsøkninger
    En litt enklere, men mer usikker måte er å bruk den en times tid, skru av lyd sett deg ved slim, lytt på viften, skru den av og på igjen umiddelbart, lytt til lyden den får rett etter oppstart (dvs viften spinner opp et øyeblikk) og hva viften legger seg på rett etter dette (mye ned, litt ned, samme, eller høyere). Altså hele hensikten er å finne ut om din uansett belastning ligger på et veldig lavt vifte turtall eller ikke.

Uff lang post dette, men håper du kan teste dette, da jeg prøver å finne ut om det er verdt å bytte en tredje gang eller må leve med den jeg har (som tross alt er bedre enn den første)
    Siden posten min plutselig ble veldig lang skal jeg først svare deg kort:
    Min siste slim øker i turtall til ca likt som den første, men har ingen ulyd i seg. Den mellomste hadde heller ingen ulyd, men den steg i turtall veldig fort, selv uten noe å jobbe med og var betydelig høyere enn de 2 andre. Det er (meg forstått) uakseptabelt store forskjeller fra en PS3 til en annen og det er "mange" (trolig et lite mindretall, oss entusiaster tenker jeg) som har klagd på dette.
    Men en skal nok ta det med en klype salt at noen virkelig mener at deres PS3 er helt lydløs samme hva de gjør, selv ved folding@home. Mange har jo et forskjellig "syn" (hehe, sorry, sent og trøtt) på hva et lydnivå er.

Den første slim'en min hadde en ulyd i vifta, en svak "rakle" lyd ved et lavt turtall og en høyfrekvent during uansett, men mer merkbart jo fortere vifta gikk. Dette forsvant når jeg trykket hånden på venstre siden (over viftens plassering under "panseret"), og det er egentlig en veldig enkel fiks på dette, men man bryter da garantien ved å åpne denne. Derfor dro jeg tilbake å byttet den i en ny. Når jeg så kom tilbake med den var denne lyden borte og jeg var fornøyd, i ca 5 minutter.. Denne maskinen hadde en vifte som blåste seg opp ved start, sank til "nederste nivå", men så begynte å stige igjen med en gang. Etter omtrent 5 minutter i XMB uten å gjøre noe var vifta som ved oppstart.. Så typisk min flaks så dro jeg tilbake en gang til å byttet. Denne gangen er det ingen ulyd i vifta og den girer seg ikke opp uten videre. Ok, den hopper kanskje opp et lite hakk etter en stund (10-15 min kanskje) selv om den bare står i XMB, noe som faller naturlig da komponentene blir varme, men det er veldig liten forskjell.

Jeg tviler sterkt på at du får en PS3 som er lydløs, som du sier er det mange faktorer for hva folk definerer som "lydløs". Min PS3 er langt i fra lydløs, men satt opp mot alle mine andre PS3 (og venners PS3) så er den stillere. Den bråker mindre både i XMB og under jobbing (som f.eks folding) enn det mine gamle gjorde. Skrur jeg den på fra kald tilstand er den ganske stille. Men viften stiger etterhvert som jeg bruker den aktivt. Jeg har enda ikke hørt en ps3 som ikke gjør dette. Og hvis jeg virkelig har kjørt den i mange timer så kan lydnivået fra vifta være på høyde med oppstarten, men dette har også mye med at stua mi blir j*velig varm etter noen timer (med alt elektronisk utstyr som spyr ut varme) hvis jeg ikke lufter aktivt. (Liten stue, heftig isolering, mye elektronikk, det gjør jobben det =P) Turtallet på vifta senker seg igjen etter en tid uten krevende oppgaver og stabiliserer seg tilbake til normalt igjen etter en litt lengre stund.

Problemet har jo vært at det er en uakseptabel forskjell på PS3 støynivået fra fabrikkene. Har jo lest og sett folk som nesten ikke har hatt kjølepasta(!) på prosessorene.. Og vifter som ikke sitter ordentlig o.l. Det dummeste er at det er en svært enkel måte (i de fleste tilfeller) å fikse dette på, men man bryter garantien med en gang. Så man må nesten bare bytte til man får en som lyder "normalt".

Jeg må si jeg følte meg passe dum som kom i butikken 3 ganger på en dag og klagde på vifta.. Han hadde ikke hatt noen andre som hadde returnert enda. Jeg trur majoriteten ikke bryr seg og heller ikke har forventning eller "kunnskap" om hvordan det egentlig skal høres ut. Det er nok forbeholdt oss entusiaster =)

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •