PS3 Slim - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 94

Tråd: PS3 Slim

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har fått den nye ps3 slim ennå?:P
    Veldig nysgjerrig på hvordan den er kontra ps3 40gb/60gb/80gb

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Ser ut for at bitstream er ok LINK
    Yes! Bekreftes nå av flere nettsteder. :-D

PS3 Slim bitsreams Dolby TrueHD and DTS-HD MA audio, at last

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apsis
    Man får bitstream, men mister muligheten til å installere linux, for de som skulle ønske det.
    Sist jeg forsøkte å kjøre Ubuntu på PS3 så gikk det ulidelig tregt, så en går vel ikke glipp av så mye.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Yes! Bekreftes nå av flere nettsteder. :-D

PS3 Slim bitsreams Dolby TrueHD and DTS-HD MA audio, at last
    Sier du det ja... hmm... neh... 60GB`n står trykt enda :-D
    Bitstream må bli med dedikert blå spiller.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det komme sonefri på PS3 slim? Noen gang?
    Det hadde vært noe det :-)

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er bluray delen? Er det noe bedre enn den forrige?

Hvordan er den iforhold til stand alone bluray spillere? Tenker opp til / rundt 5000kr

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Noen som har fått den nye ps3 slim ennå?:P
    Veldig nysgjerrig på hvordan den er kontra ps3 40gb/60gb/80gb
    Min ble sendt fra Lefdal i dag (betalte forøvrig 2.795 på nettet). Har en 60GB fra 2007 fra før, som beholdes.

Med litt flaks ankommer SlimJim til helgen :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SlimJim er på plass, og jeg kan bekrefte at den bitstreamer TrueHD og DTS-HD MA. Så her er det et helt annet chipset enn i min gamle 60GB.

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig bra ut!
    Min PS3 60gb skal selges, og Slim skaffes
    Hvordan er ytelsen og støynivået kontra 60GB?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet ytelse (hvordan gjør jeg det?), støynivået er betydelig lavere enn min 60GB (men disse varierer visstnok i støynivå, så det sier kanskje ikke så mye).

Den blåser luft ut bak, i stedet for siden. For meg betyr dette noe mht. plassering.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt skuffet over støynivået etter å ha testet min slim i helgen. Jeg forventet ikke at den skulle være lydløs, men likevel. Den har en annen lyd en min launch 60 GB. Den gamle lager mer en blåse lyd mens slim lager en mer høyfrekvent litt gjennomskjærende lyd. Den er mer retnings og plasseringsavhengig pga høyere frekvens. Jeg satt meg nær og startet den inn i XMB fra kald tilstand. Den blåser opp rett etter start så roer den seg ned til veldig stille. Så kommer det forunderlige. I løpet av ca 10 minutter øker den viftehastighet 7 GANGER!!!! altså til level 8 og det ved å bare skru den på. Ingen plate inni. Må likevel legge til at det siste nivået ikke er veldig høyt, men det er en litt plagsom tone fra viften omtrent som tonen fra prøvebildet fra tv. Synes det er merkelig at den skal øke slik. Har prøvd flere plasseringer uten endring. Den får bra kjøling. Om min er noe galt med vet jeg ikke, men jeg startet å søke etter bruker erfaringer på nett idag og fant denne
    PS3 Slim System Fan / Blu-Ray Drive Noise Issues - AVForums.com

Ser ut til at vi igjen har et tilfelle med varierende støynivå fra slim også:cry:

Fint om du Hellnoob kunne testet en oppstart med din. Det må være stille rundt deg, for det er ikke veldig stor lydforskjell mellom hvert trinn, men det blir jo en god del etter 8 levels

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min slim er veldig stille, både under gaming og filmtitting (testet bare kjapt, jeg fikk den istad ).

HW10, med sine 22dB(?) bråker mer enn slim, så da er den vel ganske stille.
    Det skal vel ikke ha noe å si, men min maskin er fra Kanada...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Min slim er veldig stille, både under gaming og filmtitting (testet bare kjapt, jeg fikk den istad ).

HW10, med sine 22dB(?) bråker mer enn slim, så da er den vel ganske stille.
    Det skal vel ikke ha noe å si, men min maskin er fra Kanada...
    Jeg har HW10 også og den er mye stillere, det var gjort noen målinger av Slim på nett der tallene var ca 60dB for slim og 70dB for Fat. Litt mistenkelig tall, men noe HW10 22dB nivå kan vi nok ikke håpe på. Føler du virkelig at Slim er like stille?

Newcomer KlipschJan sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Barrabas]Jeg er litt skuffet over støynivået etter å ha testet min slim i helgen. Jeg forventet ikke at den skulle være lydløs, men likevel. Den har en annen lyd en min launch 60 GB. Den gamle lager mer en blåse lyd mens slim lager en mer høyfrekvent litt gjennomskjærende lyd. Den er mer retnings og plasseringsavhengig pga høyere frekvens. Jeg satt meg nær og startet den inn i XMB fra kald tilstand. Den blåser opp rett etter start så roer den seg ned til veldig stille. Så kommer det forunderlige. I løpet av ca 10 minutter øker den viftehastighet 7 GANGER!!!! altså til level 8 og det ved å bare skru den på. Ingen plate inni. Må likevel legge til at det siste nivået ikke er veldig høyt, men det er en litt plagsom tone fra viften omtrent som tonen fra prøvebildet fra tv. Synes det er merkelig at den skal øke slik. Har prøvd flere plasseringer uten endring. Den får bra kjøling. Om min er noe galt med vet jeg ikke, men jeg startet å søke etter bruker erfaringer på nett idag og fant denne
    PS3 Slim System Fan / Blu-Ray Drive Noise Issues - AVForums.com

Ser ut til at vi igjen har et tilfelle med varierende støynivå fra slim også:cry:

Hadde samme problem som deg,leverte den tilbake og fikk ny,Ble stillere det gitt. Men syntes det er merkelig at det er så stor forskjell mellom samme vare.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min ps3 slim har jeg hatt i hus og testet ei stund nå, og den støyer betydelig mindre enn de forrige utgavene av ps3 jeg har testet tidligere..(godt mulig jeg bare er heldig da...)

foreløpig kun testet til musikk og spill, ettersom jeg kjører film med sony bdp s350

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setter veldig pris på om dere kan ta den 10 minutters oppstart testen som jeg beskrev og rapportere antall vifte økninger.

KlipschJan: Du sier din første var som min, hvordan øker viften på din nye?

Jeg ønsker bare å få litt mer nøyaktig tilbakemelding fra dere her inne før jeg tar avgjørelsen om et bytte eller ikke. Flere har vært gjennom 2 og 3 bytter uten hell på avsforum

Jeg ønsker heller ikke å lage noe oppstyr rundt dette for jeg poengterer igjen at det ikke er mye bråk i level 8, men en litt irriterende høy tone. Jeg tror likevel dere er enige at det er rart den skal øke 7 nivåer i XMB. Jeg har talt to ganger nå for å være sikker.

Newcomer KlipschJan sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barrabas
    Setter veldig pris på om dere kan ta den 10 minutters oppstart testen som jeg beskrev og rapportere antall vifte økninger.

KlipschJan: Du sier din første var som min, hvordan øker viften på din nye?

Jeg ønsker bare å få litt mer nøyaktig tilbakemelding fra dere her inne før jeg tar avgjørelsen om et bytte eller ikke. Flere har vært gjennom 2 og 3 bytter uten hell på avsforum

Jeg ønsker heller ikke å lage noe oppstyr rundt dette for jeg poengterer igjen at det ikke er mye bråk i level 8, men en litt irriterende høy tone. Jeg tror likevel dere er enige at det er rart den skal øke 7 nivåer i XMB. Jeg har talt to ganger nå for å være sikker.

Den øker med en eller to nivåer,og den holder seg der. Men er ikke helt fornøyd for det virker som at vifta/viftene har enn litt dårligere kvalitet enn både 40Gb og den originale 60Gb.

Men kan leve med dette da den ikke går til maks nivå etter noen min. etter oppstart. Har lest litt på diverse forumer og det ser ut som att det er litt støy på viftene men den skal ikke gå opp mange nivåer på viftene. Det er noen som mener at maskinen er defekt hvis den gjør dette.

Dette er min 2ndre Slim og det var store forskjeller mellom den første(som også gikk på fulle mugger etter ett par minutter i XMB) og den siste. Den holder seg rolig,og nå har den gått 6timer i strek uten noen nivå endringer på viftene. Både i spill og XMB.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barrabas
    Jeg har HW10 også og den er mye stillere, det var gjort noen målinger av Slim på nett der tallene var ca 60dB for slim og 70dB for Fat. Litt mistenkelig tall, men noe HW10 22dB nivå kan vi nok ikke håpe på. Føler du virkelig at Slim er like stille?
    Det kan hende det er noe med plassering av min HW10, da den er ganske langt nær bakveggen (sjekk signatur). Det er hvertfall HW10 jeg hører når den og PS3slim står på samtidig.

Skal prøve å fikse litt med plassering av PJ, men det er veldig lite å gå på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ekstra plass, mindre og bitstream. kan være fristende

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm....takk for svar folkens, fint om flere hiver seg på. Jeg må tenke litt på dette. Det er vel stor sjanse for å få samme igjen om jeg bytter. Jeg spilte Battlefield 1943 nå og da gikk den ytteligere opp i allefall 2 nivåer til etter kort tid og er absolutt litt plagsom. Det er totalt nivå 10 på viften. Kan jo ikke være rett. Liten tillegsopplysning. Når en starter Slim fra kald så blåser viften opp ganske mye for så å gå ned igjen (slik som også 60 GB gjør). Dette toppnivået er ca samme lyd som min er på nivå 8. Hvis jeg da skrur den av og på igjen med en gang blåser den opp og blir værende der og går ikke ned igjen. Når den nådde nivå 10 så skrudde jeg av og på igjen og da blåste den opp til nivå 8 som før og hoppet direkte opp i 10 igjen. Bestilte den forresten på Lefdal nettbutikk hvis noen lurer

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •