Xbox: dårlig DVD-avspiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xbox: dårlig DVD-avspiller?

Heisann! Jeg har forsøkt å finne svar, men er fortsatt usikker på hvor problemet mitt ligger.

Jeg har en ganske rimelig flatskjerm, Samsung 32" LCD-TV. Jeg kjører DVD fra Xbox 360 med komponentkabel. Innstillingen på xboxen er satt til 1080i, og jeg har forsøkt å justere det som kan justeres; både på TVen og konsollen.

Ved hovedsaklig lyse scener (hvitt) får jeg vannrett flimmer over bildet. Flimmeret kan gi seg, men synes i sekundvis. Ved visning av spill fra konsollen er bildet bra.

Kan dette være en dårlig DVD-avspiller eller en altfor dårlig TV-skjerm? Kabelen er originalt xbox-utstyr.

Jeg ønsker å investere i en god DVD-spiller, men ser ikke helt poenget hvis TVen er fullstendig crappy, altså i form av flimmer (andre kvaliteter, eller mangelen på disse, trenger vi ikke ta opp her....).

Newcomer Latsch sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jazzfudge
    Heisann! Jeg har forsøkt å finne svar, men er fortsatt usikker på hvor problemet mitt ligger.

Jeg har en ganske rimelig flatskjerm, Samsung 32" LCD-TV. Jeg kjører DVD fra Xbox 360 med komponentkabel. Innstillingen på xboxen er satt til 1080i, og jeg har forsøkt å justere det som kan justeres; både på TVen og konsollen.

Ved hovedsaklig lyse scener (hvitt) får jeg vannrett flimmer over bildet. Flimmeret kan gi seg, men synes i sekundvis. Ved visning av spill fra konsollen er bildet bra.

Kan dette være en dårlig DVD-avspiller eller en altfor dårlig TV-skjerm? Kabelen er originalt xbox-utstyr.

Jeg ønsker å investere i en god DVD-spiller, men ser ikke helt poenget hvis TVen er fullstendig crappy, altså i form av flimmer (andre kvaliteter, eller mangelen på disse, trenger vi ikke ta opp her....).
    Vet ikke om det har noen ting å si, men har du prøvd å kjøre 1080P (bedre enn 1080i) eventuelt andre modi?
    Hvis tv-en ikke er full hd kan den slite med å gjengi 1080 linjer på skjermen, da skjermen må velge hvilke linjer den skal vise og ikke (dette kun hvis den ikke er full hd).

Har selv en første generasjons 360 Pro koblet med komponent til 50 tommer plasma (ikke full hd), 360-en viser 1080p og det fungerer helt fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har forsøkt å endre modus.

Den spiller da ikke 1080 når jeg avspiller DVD, kun ved spill, og da har jeg glimrende bilde. Ved DVD kommer det opp 1366x768 på skjermen, ved spill kommer det opp 1920x1080.

DVD blir det ikke bra kvalitet på (flimmer), mens spill gir mye bedre bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

360

vga eller hdmi er cluet på xbox 360 :-D

component er ikke bra :neutral: mister skarpheten på bildet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah. Takk for tips, men det er flimmer jeg sliter med, og vil vite om det er TVen eller DVD-avspiller i xboxen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er tv en din som ikke takler component signalet særlig bra. Uansett, DVD blir knallbra med både vga og hdmi og jeg vil påstå under middels med component. Har testet på flere tver de tre alternativene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre! Finner ingen hdmi-løsning for xboxen min, så tester en vga-kabel.

For denne fungerer vel ikke på xbox uten hdmi-utgang?

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah. Takk for tips, men det er flimmer jeg sliter med, og vil vite om det er TVen eller DVD-avspiller i xboxen.
    Jeg skylder på dvd spilleren i xbox'n.
    Både når xbox'n er koblet på tv og pj får jeg denne flimmringen du nevner.
    Dette er kun når jeg spiller dvd.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Jeg skylder på dvd spilleren i xbox'n.
    Både når xbox'n er koblet på tv og pj får jeg denne flimmringen du nevner.
    Dette er kun når jeg spiller dvd.
    Du kjører vel componentkabel du også da? Jeg får i allefall fjellstødt bilde med henholdsvis VGA og HDMI på to forskjellige TVer. Component tilkoblingen har aldri blitt særlig bra hos meg og jeg har en kompis som også var missfornøyd før han byttet kabel.

Jeg leste for lenge siden at produsenter av flatskjermer bruker mindre ressurser på de kretsene inne tv som de færreste vil benytte (video, s-video, component som vel utfases etterhvert) for å holde produksjonskostnadene nede. Men siden jeg ikke husker kilden så kan du ta det med en klype salt.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile vga

prøv vga kabelen vist du har en eldre 360 det finnes etter markeds hdmi adaptere til de oxo men
    om de funker bra vet ikke jeg mye om 8)

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Du kjører vel componentkabel du også da? Jeg får i allefall fjellstødt bilde med henholdsvis VGA og HDMI på to forskjellige TVer. Component tilkoblingen har aldri blitt særlig bra hos meg og jeg har en kompis som også var missfornøyd før han byttet kabel
    Jeg bruker Component ja. Men har 3 kompiser som bruker Hdmi på sin Tv/Pj.
    Dette funker bra på spill,men når man skal se film blir bilde veldig dårlig.
    Ikke at dette er noe som plager oss da vi alle har egen Dvd/Blu Ray spiller.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre! Finner ingen hdmi-løsning for xboxen min, så tester en vga-kabel.

For denne fungerer vel ikke på xbox uten hdmi-utgang?
    Component er problemfritt, men du bør ikkje kjøre 1080i på film, da ber du om flimmer, kjør heller i 720p. Skjermen din har nok ikke en god nok de-interlacer.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dvd

har ingen problemer med dvd på 360n her :-D

dere har vel ikke de nye farve instillingene på 360n enda :-D
    11august kommer de til alle med oppdateringen

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller ikke opplevd noe flimmer ved DVD avpilling ved bruk av komponent. Verken når den er koblet direkte til TV eller receiver.

Men jeg liker egentlig ikke bruke boxen til DVD avspilling da det bråker for mye. Jeg har en HD dvd avspiller så jeg må jo bruke den av og til

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •