Gamecube - ingen bilde gjennom DENON-reciever

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gamecube - ingen bilde gjennom DENON-reciever

Har nettopp anskaffet meg en DENON AVR-3808A Hjemmekinoreceiver, hvor jeg har koblet til prosjektoren min (Dell 4100MP), JBL-høytalere og en stasjonær PC.
    Så langt har det meste fungert bra, bortsett fra en ting:

Når jeg skal koble til Gamecuben, gjennom recieveren, får jeg bare et sort bilde på prosjektorskjermen. Lyden fungerer bra, men bilde får jeg altså ikke.

Jeg har prøvd med både digitalt og analogt bilde fra Gamecuben, da denne er av den gamle sorten, og prøvd det meste jeg kommer på ift tilkoblinger og assign source... Faktumet er at jeg ikke aner hvor feilen ligger. Det jeg vet er at hvis jeg kobler gamecuben direkte i prosjektoren, får jeg bilde. Men gjennom recieveren får jeg bare sort skjerm.

Noen som har noen kloke ideer til hvordan jeg kan få løst denne utfordringen?
    (Ønsker å få gamecuben koblet gjennom recieveren på en eller annen måte)

Newcomer Latsch sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mistenker at du har koblet Gamecuben analogt og kabelen mellom receiver og projektor er HDMI/Komponent.

Receiveren oppskalerer sannsynligvis ikke fra analog til digital, så da må du enten ha en receiver som oppskalerer for deg, eller legge en analog "monitor out" fra receiver til projektor.

Edit: La merke til noe i teksten du skrev *flau*

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mystisk...

Syns det høres litt rart ut at man skal koble analogt videre fra recievere til prosjektor, når det står grundig spesifisert at recieveren konverterer alle analoge og digitale signal om til HDMI-signal.

Recieveren og prosjektoren reagerer når jeg drar ut komponentkablene fra gamecuben mens den kjører. Så det virker faktisk som om det blir sendt signal, bare at signalene ender opp i sort.

Andre forslag?

Newcomer Latsch sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørtes litt mystifistisk ut ja. Det er vanligvis bare problemet at den ikke oppskalerer, men siden din skal gjøre det bør ikke problemet ligge der:-?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •