Hei. Jeg er i ferd med å sette opp mitt første hjemmekinoanlegg, og har problemer med å få koblet opp min wii til receiveren skikkelig. Dette er problemfritt med de originale kablene til wii (rød, hvit, gul), men med komponentkabler for å få bedre bilde klarer jeg ikke å få lyd og bilde samtidig på samme kanal. Tilkoblingsmulighetene på min Yamaha RX-565 receiver ser slik ut:

http://m.slickdeals.net/forums/attac...5&d=1245041187

Jeg har sjekket rundt på nettet, og flere ser ut til å ha samme problem. Denne tråden tar blant annet opp dette problemet:

Yamaha RX-V565 7.1-Channel AV Receiver with HD Audio, HDMI Upconversion $299.99 FS @ Newegg.com - SlickDeals.net Forums

Det ser ut til å ha kommet frem to mulige løsninger til problemet i diskusjonen. Den éne er å få kjøpt en eller annen form for adapter for å omforme enten lyd eller bildesignalet, slik som denne:

Amazon.com: RCA DT2AD 2-Way Signal Converter: Electronics

Om noen vet om noen adaptere som er tilgjengelige og kan fungere vil jeg gjerne høre om dem.

Den andre løsningen er muligens å oppdatere receiverens firmware slik at den har større mulighet til å krunne programmeres til å motta lyd og bilde fra to ulike inputs på forsterkeren. Firmwaren er beskrevet slik: "This firmware improves the video input assignability to the analog audio input" noe som er lovende. Problemet er at jeg kun finner USA-varianten av firmwaren, som kun kan bli lastet ned hvis du benytter en pc i USA. Er det noen som vet hvor jeg kan skaffe oppdateringen? Og kan denne installeres med pc koblet til receiveren, eller må jeg brenne den ut og kjøpe en separat cd-spiller?

Den siste muligheten er selvfølgelig å kjøpe en ny forsterker. Jeg har et xtc 89 høyttalersett. Men nå som forsterkeren er ute av boksen og tuklet med blir det vel vanskelig å få sendt den tilbake.

Håper dere kan hjelpe meg med dette problemet. Er rimelig frustrert.