TV+ hjemmekino + xbox 360 + ps3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV+ hjemmekino + xbox 360 + ps3

Hei

Det er sikkert 1000vis av tråder som spør om ulike lignende ting allerede.. Men jeg fant ingen som passet helt.

Jeg har en LG tv. Med 3 hdmi porter, en optisk port, og en komponent port.
    så skal jeg og samboeren kjøpe et surround anlegg
    HTML-kode:
    http://www.samsung.com/no/consumer/detail/detail.do?group=tvhomeentertainment&type=tvhomeentertainment&subtype=hometheathresystems&model_cd=HT-TXQ120R/XEE
    Så har jeg en playstation 3 og en xbox 360.

Nå har jeg lyst å koble alt dette sammen, slik at jeg har surround på begge konsollene. Og har lyd på hjemmekinoen da vi ser på tv.

Så da er spørsmålet hvordan kobler man? Er det nok å koble hjemmekinoen direkte til tven med hdmi. Og koble ps3en og xboxen på tven med hdmi også? Så har alt lyd?

Sorry for at jeg er litt "noob" men man kan ikke kunne alt

Newcomer WooBie sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Noob har vi alle vært, så det er ikke noe å beklage for.

Etter hva jeg kunne se av linken var det vanskelig å se hvilke inn og utganger forsterkeren har, men det ser ut som den har en av alt. altså en HDMI,Compositt, Component osv. men om den har HDMI switching klarte jeg ikke finne ut av. har den ikke det blir det fort litt kronglete.
    Men hvis den har HDMI switching er det bare å koble alt du har av utstyr til forsterkeren og en HDMI kabel til tven. Enkelt

WooBie

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WooBie
    Noob har vi alle vært, så det er ikke noe å beklage for.

Etter hva jeg kunne se av linken var det vanskelig å se hvilke inn og utganger forsterkeren har, men det ser ut som den har en av alt. altså en HDMI,Compositt, Component osv. men om den har HDMI switching klarte jeg ikke finne ut av. har den ikke det blir det fort litt kronglete.
    Men hvis den har HDMI switching er det bare å koble alt du har av utstyr til forsterkeren og en HDMI kabel til tven. Enkelt

WooBie
    Hmmm nå vet jeg ikke om den har hdmi switching.. men den har jo bare 1 hdmi inn og 1 hdmi ut..

Men kan jeg f.eks koble;
    ps3-> hdmi -> hjemmekino.
    Så xbox 360 -> optisk -> hjemmekino.
    Så hjemmekino -> hdmi -> TV.

Vil jeg da få 5.1 surround på alt da?...

her er forresten manualen på hjemmekinoen

http://downloadcenter.samsung.com/co..._TXQ120_NO.pdf

Newcomer WooBie sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dolgster
    Hmmm nå vet jeg ikke om den har hdmi switching.. men den har jo bare 1 hdmi inn og 1 hdmi ut..

Men kan jeg f.eks koble;
    ps3-> hdmi -> hjemmekino.
    Så xbox 360 -> optisk -> hjemmekino.
    Så hjemmekino -> hdmi -> TV.

Vil jeg da få 5.1 surround på alt da?...

her er forresten manualen på hjemmekinoen

http://downloadcenter.samsung.com/co..._TXQ120_NO.pdf

Den tilkoblinga der skal funke helt fint, men det eneste er at du må også ha bilde fra XBOXen også.
    Optisk er bare lyd, men hvis det er bare lyd du vil ha fra forsterkereren så skal det funke helt fint.
    Kikka på manualen og det var dårlig med tilkoblinger der.
    Prisguida forsterkeren, ser den ligger på 6000,- har du sett på andre løsninger??

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WooBie
    Den tilkoblinga der skal funke helt fint, men det eneste er at du må også ha bilde fra XBOXen også.
    Optisk er bare lyd, men hvis det er bare lyd du vil ha fra forsterkereren så skal det funke helt fint.
    Kikka på manualen og det var dårlig med tilkoblinger der.
    Prisguida forsterkeren, ser den ligger på 6000,- har du sett på andre løsninger??
    Hva om jeg tar hdmi kabelen ifra xboxen inn i tven. så tar jeg den optiske kabelen inn i forsterkeren? får ejg da bildet fra xboxen og lyden fra anlegget?

Ja har smått kikka på andre løsninger.. Men dama liker designen på den der. og du vet damer :P hehe men om du har noen andre forslag til samme pengene, så er jeg villig til å lytte

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dolgster
    Hva om jeg tar hdmi kabelen ifra xboxen inn i tven. så tar jeg den optiske kabelen inn i forsterkeren? får ejg da bildet fra xboxen og lyden fra anlegget?

Ja har smått kikka på andre løsninger.. Men dama liker designen på den der. og du vet damer :P hehe men om du har noen andre forslag til samme pengene, så er jeg villig til å lytte
    Hva med ekstern HDMI switch? Sparer hvertfall antall kabler som må til TV'n og åpner jo for muligheter hvis man skaffer flere HDMI produkter i framtiden. Min erfaring er at HDMI innganger kan man aldri få nok av. Har allerede oversteget min receivers 4 med stor margin.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •