Acer REVOlution R3600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Acer REVOlution R3600

Lure på om det er noen som har kjøpt og testet en Acer REVOlution R3600?
    Link:Acer Revolution R3600 92G1EYZNFP - billig hos elprice.no
    Tenkt til å bruke en til å spille av Audio og video fra nettveksdisc og surfe litt
    på nettet.
    Vill denne være ok til dette?

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pervind
    Lure på om det er noen som har kjøpt og testet en Acer REVOlution R3600?
    Link:Acer Revolution R3600 92G1EYZNFP - billig hos elprice.no
    Tenkt til å bruke en til å spille av Audio og video fra nettveksdisc og surfe litt
    på nettet.
    Vill denne være ok til dette?
    Bruker en selv nå...

Fungerer helt nydelig.

Hos meg så ligger alt av media på en Windows Home server, for eksempel bilder, filmer og musikk.

Jeg bruker min revo mot en Pioneer KRP-600A skjerm, tilkoplet med HDMI kabel.
    Go`lyd og flott bilde.

Revo har Vista home premium som fungerer ok, men legger nok snart in Windows 7. :-)

Installasjonen var et mareritt første gangen, da boksen var sprekkeferdig med masse "bloatware" som måtte avinstalleres, når alt dette var ryddet av vegen, (gikk med en hel kveld med førstegangs oppstart, og fjerning av søppel-ware....)

Hos meg så bruker jeg denne på et kablet gigabit nettverk mot serveren, og dette fungerer som en drøm.
    :-)

Kan forøvrig annbefale Windows Home Server på det sterkste. Trygg og enkel løsning når en har mange pc`er i huset, både mine egne og barna sine. En har da automatisk backup av alle maskiner, og tilgang til de medier en øsker å dele. Den har og DNLA med siste oppgradering, så alt annet DNLA sertifisert utstyr finner den. :-)

Kan tryggt annbefale Acer-REVOlution mot Windows Home Server, som en front-end løsning til TV, eller hjemmekino oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler R3600!

Tok skrittet med å legge inn MythBuntu (bruker den som frontend).

Lastet ned den siste versjonen av XBMC (v9.04) for Ubuntu med VDPAU støtte. Alt av HD-film har den spist hittil.

Ulempen er at det krever litt oppsett, men resultatet er jo konge, spess etter jeg var ferdig med å gjøre om den gamle xbox dongelen med en IR-kabel

Eneste jeg har å utsette på den er dårlig intern wireless mottaking, har nesten ikke noe dekning uansett hvor nærme den er ruteren.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei - to spørsmål bare:
    1. Fungerer XBMC live på denne, eller må man fikle litt for å få XBMC til å virke.
    2. Har den IR mottaker? Har en Logitech Harmony som gjerne skal virke:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bthoem:
    1. XBMC Live har jeg ikke testet. Men jeg tror ikke du får den til å virke pga jeg måtte inn med beta-driverne til Nvidia for VDPAU støtte på ION chipsettet. Dermed vil den ikke kunne spille HD-film 720/1080p out-of-the-box. Men du kan endre XBMC Live oppsettet til å inneholde driverne, men jobben er større enn å installere det direkte.

2. Nei den har ikke IR-mottaker.

Når det gjelder IR-mottaker har jeg løst det ved å bruke den gamle Xbox1 IR øyet og fjernkontrollen. Sjekk denne: Xbox DVD Playback Kit Pinout - nikosapi.org

Ved å klippe en USB kabel og lodde på de 4 kabelene (gul er ikke i bruk) så finner lirc den og du kan sette det opp som det passer deg.

Forøvrig støtter lirc en hel haug med orginal-mottakere, så hvis du har f.eks en MCE fjernkontroll & øye fungerer den med engang.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om den lagt rimeligere linux-versjonen kommer til Norge? Og om det er mulig å oppgradere fra 1 gb til 2 gb ram?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av bthoem
    Hei - to spørsmål bare:
    1. Fungerer XBMC live på denne, eller må man fikle litt for å få XBMC til å virke.
    2. Har den IR mottaker? Har en Logitech Harmony som gjerne skal virke:-)

Hei, Jeg har lagt inn XBMC live... Byttet ut de originale Nvidia med de nye beta-driverne til Nvidia for VDPAU i ISO filen.
    Har i tillegg loddet sammen en standard USB kabel med den gamle Xbox IR mottageren slik at jeg kan bruke xbox fjernkontrollen.. Dette fungerer perfekt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Noen som vet om den lagt rimeligere linux-versjonen kommer til Norge? Og om det er mulig å oppgradere fra 1 gb til 2 gb ram?

Dette lurer jeg også på. Finner ingen som selger linux-versjonen her i Norge.

Stemmer det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som vurderer R3600: Tenk dere om hvor den skal brukes! Hadde den som mediapc på soverommet og den lille hylende vifta var døden.

Byttet den ut med Asrock ION 330 ( Asrock NetTop ION 330, Intel Atom Dual Core 330, 2GB, 320GB, DVDRW, HDMI, Full HD, 26dB, Svart / MULTICOM ) mer stille, men en helt annen formfaktor da.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av large
    Til dere som vurderer R3600: Tenk dere om hvor den skal brukes! Hadde den som mediapc på soverommet og den lille hylende vifta var døden.

Byttet den ut med Asrock ION 330 ( Asrock NetTop ION 330, Intel Atom Dual Core 330, 2GB, 320GB, DVDRW, HDMI, Full HD, 26dB, Svart / MULTICOM ) mer stille, men en helt annen formfaktor da.
    Vurderer den Asrock'en ja... Evt MultiCom sin egen boks - MULTICOM / Systemkonfigurator.

Min skal stå inne i en stereobenk på stua slik at støy er ikke det største problemet.

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Kjøpt meg Acer R3600 og kjører Windows Vista frem til W7 kommer. Har lagt inn XBMC men sliter med 720P, noen som vet hvilke drivere jeg trenger for at dette skal gå glatt med Windows Vista?

Mvh
    kas

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kas; XBMC i Windows fungerer ikke med HD pga Atom prosessoren. Det finnes ikke hardware axx for skjermkortet enda, derfor får hele CPUen lasten.
    Hvis du skal kjøre XBMC må du bruke linux (og VDPAU støtte) for HD-avspilling.

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av large
    Kas; XBMC i Windows fungerer ikke med HD pga Atom prosessoren. Det finnes ikke hardware axx for skjermkortet enda, derfor får hele CPUen lasten.
    Hvis du skal kjøre XBMC må du bruke linux (og VDPAU støtte) for HD-avspilling.
    Takk skal du ha. Det var litt synd da, men finnes det noen mulighet for å få spilt av 720p i andre programmer? Bruker til vanlig VLC også, finnes ingen muligheter for å spille av problemfritt her da?

Mvh
    kas

Edit: I etter tanke så regner jeg med at du mente Windows generelt nå du skrev det hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kas
    Takk skal du ha. Det var litt synd da, men finnes det noen mulighet for å få spilt av 720p i andre programmer? Bruker til vanlig VLC også, finnes ingen muligheter for å spille av problemfritt her da?
    Som spiller kan du bruke f.eks. Zoom Player (i en eller annen utgave) eller Media Player Classic. For å gjøre nytte av ION-plattformen kan du bruke CoreAVC codec for å spille av x264, husk å krysse av at du skal bruke CUDA.

Jeg satte opp dette på en REVO-maskin for min svoger og cpu-bruken lå på 20+- % på 1080p materiale.

CoreAVC må kjøpes for en rimelig penge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man liker XBMC og (som meg) fortrekker den foran alle andre mediacenters, ville jeg anbefalt å prøve Ubuntu med XBMC. Tror nesten jeg skal lage en todo-guide for ION-boksene så får folk alt de trenger.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du, fått laget en guide?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer Acer Revo 3600 med trådløst tastatur og mus? Vil dette isåfall fungerer greit over en avstand på fire meter?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det leveres med trådbundet mus & tastatur. Begge hvite, tastaturet er "mini" dvs ikke et fullgod tastatur i mine øyne. Du bør kjøpe et tastatur ved siden av, et micro: http://www.logitech.com/index.cfm/ke.../3848&cl=no,no eller standard trådløs: http://www.logitech.com/index.cfm/ke.../4678&cl=no,no

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker denne tråden! Jeg setter opp en R3600 "as we speak". Tenker dual boot winxp/ubuntu.

Winxp installasjon var ikke bare-bare-bernt, det er sikkert. Jeg måtte installere nlite, importere siste drivere for ION (vel, la til bare SATA driver i tekst-format) lastet ned fra nvidia for at XP-installasjonsdisken i det hele tatt skulle finne harddisken på Revo`en. Prøvde først "den vanlige" metoden med F6 og floppy, men det gikk skeis hver gang.

Med det same jeg var i gang med nlite laget jeg en fullstendig unatended disc med kode og hele sulamitten. Ganske finslig program det der nlite må jeg si!

Så da var det bare å reboote og sitte ned å vente.

"Mens XP installeres. Da kan jeg sove litt!!"

Tror ubuntu får vente til en annen dag.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •