Tapsfri filoverføring til PS3 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Antares
    Hva i allverden vil det si? Har en Western seagate på 500GB, kjøpt på Elkjøp for ca. 1,5 år siden. Kan den brukes tro?

Testet forresten avspilling av aac fil (Roger Waters-amused to death) på PS3 kontra Rotel Rcd 951, og PS3 må se seg slått så til de grader-skuffende, og lite engasjement i avspillingen på PS3, iallefall i det formatet! Er det håp i å få det bedre ved avspilling i waw, eller skal jeg bare glemme arbeidet dette vil medføre, og heller bruke cd?
    Det er bare å prøve harddisken det

Jeg syns ikke det er hørbar forskjell mellom lyden direkte fra cd og den som man får fra AAC i høyeste kvalitet. (Begge deler fra PS3 selvsagt)
    Men jeg syns også lyden fra PS3 er skuffende og kjedelig. Da sammenlignet med digital overføring fra min Arcam dv139. Kjører jeg analogt fra sistnevnte så er det enda mye større forskjell!
    PS3 er super dersom man bare skal ha bakgrunnsmusikk, eller til fest. Når jeg virkelig skal kose meg med musikk er den ikke god nok. Og om det da skulle snike seg inn en, for meg, ikke hørbar forringing ved bruk av AAC kontra lossless så betyr det ingenting

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Bare et lite spörsmål: Kjörer du digitalt fra Rotel eller analogt?
    Analogt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I rettferdighetens navn, når jeg sitter og funderer nå, så må jeg jo kanskje få frem at PS3 er koblet slik: PS3-tv via Hdmi, og fra tv-forsterker via phono! Kan vel ikke skryte av arbeidsforholdene som tilbys PS3, i forhold til cd-spilleren som er koblet analogt til forsterkeren via Nordost phono:-)! Dette forholdet skulle jeg selvsagt tatt med i vurderingen av forskjellen i lyd mellom de to...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antares
    Analogt.
    Da er det jo ikke rart det er forskjell. Kjører du analogt fra Rotelen bruker du DACen i Rotelen, mens du kjører digitalt fra PS3 og bruker DACen i receiver/forforsterker. Mest sannsynlig er DACen i din Rotel bedre enn den i receiver/forforsterker.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjører HDMI til TV, og tar ut igjen lydsignalet fra TVen til forsterker via phono, er det jo dac i TVen som faktisk prøver å lage enere og nuller om til musikk. Kan ikke tro du vil finne en dårligere dac noe sted, enn de som befinner seg i TVer!

Selv dac i PS3 er langt bedre ville jeg tro.

Man hvorfor ikke prøve optisk fra PS3 til forsterker, og se om dac i forsterkeren gjør en bedre jobb. (Såfremt du har forsterker/receiver med optisk inngang da).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Hvis du kjører HDMI til TV, og tar ut igjen lydsignalet fra TVen til forsterker via phono, er det jo dac i TVen som faktisk prøver å lage enere og nuller om til musikk. Kan ikke tro du vil finne en dårligere dac noe sted, enn de som befinner seg i TVer!

Selv dac i PS3 er langt bedre ville jeg tro.

Man hvorfor ikke prøve optisk fra PS3 til forsterker, og se om dac i forsterkeren gjør en bedre jobb. (Såfremt du har forsterker/receiver med optisk inngang da).
    Blir jo selfølgelig helt feil av meg å slakte PS3 når den ikke får konkurrere på like vilkår som Rotelen! Har for tiden ikke optisk på forsterkeren min, så den muligheten har jeg ikke, men kunne svært gjerne tenkt meg det! Er inne i en tid da jeg er litt i tvil om hvilke skritt jeg skal ta mht forsterker/cd spiller og mulighet for optisk. Har XTZ A100D3 i tankene, men er i tvil om hvor god den er, og om jeg burde investere i noe litt mer raffinert, eller...?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en ekstern dac?

Jeg har også ps3 koblet på samme måte som deg, med hdmi til tven og analogt til forsterkern.

Jeg lurer på å kjøpe en dac for å koble ps3 optisk til denne. Er det noen som vet hvis jeg da streamer flac eller wav fra pc via ps3en, vil det da bare være dacen som behandler lydfilene, eller vil operativsystem eller ps3en også gjøren noe med filene som kan påvirke lydkvaliteten?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •