PS3 og 7.1 lyd ingame

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 og 7.1 lyd ingame

Hei.

Jeg lurer på om noen kan svare meg på en ting.
    Ps3en min er satt til å gi ut 7.1 pcm.
    På noen spill ( for eks. Cod5), så får jeg da "ordentlig" 7.1 lyd. Med det mener jeg at hvis en person går rundt meg, så hører jeg han i 7 forskjellige høyttalere ettersom hvor han passerer...
    Setter jeg på for eks. CoD4, så står det fortsatt at ps3en sender ut 7.1 lyd, men lyden kommer kun ut av 5 høyttalere(altså ikke ut av surroundback).

Er det slik at Ps3 gir "beskjed" til receiver om at det blir sendt ut 7.1 lyd, selv om spillet kun støtter 5.1?

Setter jeg ps3 til å sende ut 5.1, for så å sette på CoD4, da får jeg lyd fra alle 7 høyttalere i form av at receiver lager et matrix/Pro-logic signal til surroundback...

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spillet må i likhet med film være laget for 7.1 for at du skal få alle kanalene i bruk. Dine observasjoner og konklusjoner er sånn sett helt riktig.

Resistance var det første spillet som ble levert med 7.1 ukomprimert PCM, hvilket jeg på en måte er glad jeg slapp og oppleve. Blir så forbannet stressa av lyder overalt i slike spill

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe er nok litt off-topic, men lyden i Metal Gear Solid 4 er i 7.1 og er helt fantastisk =)

ellers som nevnt så har du nok helt rett i det du sier. har vel med bitstream vs pcm og gjøre å?! om jeg ikke er helt på bærtur :P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R3Devil
    Hei.

Jeg lurer på om noen kan svare meg på en ting.
    Ps3en min er satt til å gi ut 7.1 pcm.
    På noen spill ( for eks. Cod5), så får jeg da "ordentlig" 7.1 lyd. Med det mener jeg at hvis en person går rundt meg, så hører jeg han i 7 forskjellige høyttalere ettersom hvor han passerer...
    Setter jeg på for eks. CoD4, så står det fortsatt at ps3en sender ut 7.1 lyd, men lyden kommer kun ut av 5 høyttalere(altså ikke ut av surroundback).

Er det slik at Ps3 gir "beskjed" til receiver om at det blir sendt ut 7.1 lyd, selv om spillet kun støtter 5.1?

Setter jeg ps3 til å sende ut 5.1, for så å sette på CoD4, da får jeg lyd fra alle 7 høyttalere i form av at receiver lager et matrix/Pro-logic signal til surroundback...
    Irritert meg litt over dette eg også. Er det noen som vet hvilke(n) lyd alternativ man må hake av i PS3 menyen for å unngå dette?
    Det gjelder musikk over nettverk også. Står det er 7.1, men kommer bare stereo. Og når det spilles sånn, så sender den ikke signal til sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stein
    Irritert meg litt over dette eg også. Er det noen som vet hvilke(n) lyd alternativ man må hake av i PS3 menyen for å unngå dette?
    Det gjelder musikk over nettverk også. Står det er 7.1, men kommer bare stereo. Og når det spilles sånn, så sender den ikke signal til sub.

Mye som tyder på at receiceren din kun sender ut LFE-signal til suben din. På min receiver(Denon 2808) har jeg et valg som heter LFE + main. Da spiller den all bassfrekvens opptil den hz jeg har delt den på

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stein
    Det er vel strengt tatt ikke PS3'n som gjør noe feil. Har den et stereosignal så sender den lydsignaler kun til fronthøyttalerene dine. Noe annet ville tross alt vært å tukle med lyden. Når jeg spiller musikk via PS3'n, så stiller jeg om recieveren til "stereo", da kobles alt av surroundopplegg ut og den kjører bassfrekvenser til subben.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har det slik at den kjører LFE+Main. Hadde tidligere denon reciever også, så det lærte eg der. Men det står at recieveren mottar 7.1, og sender ut 7.1, men det er bare lyd i front. Dette er kommet etter at eg haket av alle lyd alternativene i PS3, så eg får vel bruke elimineringsmetoden på PS3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •