får ikkje koblet til "venner" på ps3, og spille i lag...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

får ikkje koblet til "venner" på ps3, og spille i lag...

har et problem, når eg skal spille med venner på ps3, får eg kun koble til en spesiell person, prøver eg og spille med andre personer klarer eg ikkje og koble til... så når vi skal spille i lag på jobben, må han samme personen invitere HVER gang, ellers kan vi ikkje spille, vi får enkelt og greit ikkje joine'et... har prøvd å spille med mangen andre men får ikkje koble til andre en han...:evil:

har prøvd å restarte modem, restarte ps3, skifte mellom kabel og trådløs, men ingen ting...

PS. men eg kan fint spille vanlig online, det går helt fint, får bare ikkje spille i lag med venner...

har noen noe svar........ NEED HELP, PLEASE

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    har et problem, når eg skal spille med venner på ps3, får eg kun koble til en spesiell person, prøver eg og spille med andre personer klarer eg ikkje og koble til... så når vi skal spille i lag på jobben, må han samme personen invitere HVER gang, ellers kan vi ikkje spille, vi får enkelt og greit ikkje joine'et... har prøvd å spille med mangen andre men får ikkje koble til andre en han...:evil:

har prøvd å restarte modem, restarte ps3, skifte mellom kabel og trådløs, men ingen ting...

PS. men eg kan fint spille vanlig online, det går helt fint, får bare ikkje spille i lag med venner...

har noen noe svar........ NEED HELP, PLEASE
    Mener det er noen "porter" i modemet som må åpnes. Var det en venn av meg gjorde da han hadde dette problemet. Er desverre ikke så inne på data at jeg kan forklare mer en det.

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ikke alene om dette problemet. Når vi endlig finner ut at vi skal spille i lag går det ikke å invitere den ene mens den andre kommer inn. Så jeg tror det har noe med porter å gjøre. Men hvordan dette løses er igjen en egen kapitel , da jeg selv må har hjelp til det, siden jeg har lite erfaring med data..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Du er ikke alene om dette problemet. Når vi endlig finner ut at vi skal spille i lag går det ikke å invitere den ene mens den andre kommer inn. Så jeg tror det har noe med porter å gjøre. Men hvordan dette løses er igjen en egen kapitel , da jeg selv må har hjelp til det, siden jeg har lite erfaring med data..
    oki..

da må eg vel kanskje snakke med en data butikk eller noe slikt da... det er jo mangen data" freaks" her på forumet da, får håpe noen av de svipper innom her da....

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som vet hvordan portene åpnes???
    men er det modemet i ps3'en eller router/modemet som må åpnes???

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som vet hvordan portene åpnes???
    men er det modemet i ps3'en eller router/modemet som må åpnes???
    Det er i rutermodemet problemet ligger. du skal kunne gå inn i ps3 sine menyer under nettverk for å se hva som er åpent. Jeg er heller ikke så dreven at jeg kan hjelpe deg med dette, men om du har telenor kan du jo ringe for support.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Det er i rutermodemet problemet ligger. du skal kunne gå inn i ps3 sine menyer under nettverk for å se hva som er åpent. Jeg er heller ikke så dreven at jeg kan hjelpe deg med dette, men om du har telenor kan du jo ringe for support.
    her telenor ja, kan jo altids prøve å ringe de, men ser litt inne i menyene først...

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her telenor ja, kan jo altids prøve å ringe de, men ser litt inne i menyene først...
    Du kan jo gå inn på telenorhjelpen (om du ikke har dette programmet på maskinen din bør du laste det ned. Det har reddet meg flere ganger)
    Der går du inn på avanserte innstillinger og modem. Da må det kunne ordnes. Det må da finnes dataforum også???

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såkalt port forwarding / triggering.
    Du må åpne sony sine porter på alle enheter som står mellom ps3'en din og internettet, om du har flere som kan sperre. Husker ikke portene til PSN akkurat nå, men de finner du vel kjapt ved et par søk på google..

Orker ikke forklare hele prosessen på hvordan dette gjøres nå, da dette avhenger av hvilken type router du har osv. Viser til denne nettsiden som forklarer ganske godt hvordan du kan åpne porter o.l. til et ganske stort utvalg av routere.

PortForward.com - Free Help Setting up Your Router or Firewall

Håper dette er til hjelp

EDIT: Du bør også sjekke på din PS3 om hvilken "nat type" du har. om det er 1, 2 eller 3. Dette gjør du ved "test internet connection" under system - nettverk på PS3. Det du skal helst ha er vel nat 1 om jeg ikke husker helt feil.. Da har den full tilgang til nettet.

PS: alle du også skal spille med, må selvfølgelig også gjøre dette - om de har noen problemer med PSN.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chew
    Såkalt port forwarding / triggering.
    Du må åpne sony sine porter på alle enheter som står mellom ps3'en din og internettet, om du har flere som kan sperre. Husker ikke portene til PSN akkurat nå, men de finner du vel kjapt ved et par søk på google..

Orker ikke forklare hele prosessen på hvordan dette gjøres nå, da dette avhenger av hvilken type router du har osv. Viser til denne nettsiden som forklarer ganske godt hvordan du kan åpne porter o.l. til et ganske stort utvalg av routere.

PortForward.com - Free Help Setting up Your Router or Firewall

Håper dette er til hjelp

EDIT: Du bør også sjekke på din PS3 om hvilken "nat type" du har. om det er 1, 2 eller 3. Dette gjør du ved "test internet connection" under system - nettverk på PS3. Det du skal helst ha er vel nat 1 om jeg ikke husker helt feil.. Da har den full tilgang til nettet.

PS: alle du også skal spille med, må selvfølgelig også gjøre dette - om de har noen problemer med PSN.
    har nå prøvd å gjøre dette, men får jo for f**** ikkje skiftet til nat 1... finner ikkje ut hvor eg skifter... eg har funne at eg har nat 2, men klarer ikkje å skifte den til nat 1.??? how do i do this???

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at hvis du har feks modem + trådløs router, må portene åpnes på begge. Jeg har gjerne modemet HELT åpent. Deretter åpner jeg de portene som trengs på router.

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som Jigs sier, har du modem eller andre bokser i mellom PS3 og internett på du åpne på alle disse også. Kan noen ganger være no herk å åpne opp helt, surra mye med detta sjæl.

Om du har mulighet kan du jo kutte ut mellomledd og koble ps3 direkte i modemet. Se da om du får nat 1. Hvis du gjør det så er det jo routeren som er problemet, om ikke så er det modemet.

lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du router i mellom ps3 og modemet, så får du nat 2. Nat 2 er like bra som nat 1.

"Different PS3 NAT Types and Meanings (Generalized)
    NAT Type 1
    You are either NOT behind a router/firewall OR you have already DMZ enabled your PS3. Your PS3 is connected properly and you shouldn't run into any issues.
    NAT Type 2
    Your PS3 is connected to a router. Your PS3 is connected properly and you shouldn't run into any issues.
    NAT Type 3
    You are behind a router/firewall. While your PS3 may be able to connect to the PSN and perform downloads/updates other functions may not work as intended."

NAT: How I changed my NAT Type (YMMV) - Tutorial - PS3Forums

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stein
    Har du router i mellom ps3 og modemet, så får du nat 2. Nat 2 er like bra som nat 1.

"Different PS3 NAT Types and Meanings (Generalized)
    NAT Type 1
    You are either NOT behind a router/firewall OR you have already DMZ enabled your PS3. Your PS3 is connected properly and you shouldn't run into any issues.
    NAT Type 2
    Your PS3 is connected to a router. Your PS3 is connected properly and you shouldn't run into any issues.
    NAT Type 3
    You are behind a router/firewall. While your PS3 may be able to connect to the PSN and perform downloads/updates other functions may not work as intended."

NAT: How I changed my NAT Type (YMMV) - Tutorial - PS3Forums

Ser her du ! Du vet hvor du finner meg Bare å komme å fikse det for meg

EDIT : Jeg har sjekket hos meg og jeg har NAT 2 , men sliter av og til og kommer sammen med venner ...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Ser her du ! Du vet hvor du finner meg Bare å komme å fikse det for meg

EDIT : Jeg har sjekket hos meg og jeg har NAT 2 , men sliter av og til og kommer sammen med venner ...
    Hehe. Kan gjerne fikse det for deg, men har du nat 2, så er det ikke stort eg kan gjøre. Har du problemer med å koble sammen med noen, så er det ikke hos deg problemet ligger.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fast ip

Sett fast IP på PS3 og så setter du DMZ til denne ip i router. Da vil du legge PS3 åpent rett ut på nett.

Men er også viktig at dine venner gjør det samme. Da slipper dere alle connectivity problemer.

Disse innstillinger ligger som oftest under NAT eller routing innstillinger.

Dette gjelder forøvrig på XBOX også.

EDIT: HAHA, så at tråd var haug-gammal. Tråd kan stenges....
    Sist endret av drdecibel; 10-28-2013 kl 10:20 Begrunnelse: tilleggsinfo

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •