Oppklaring ang lyd i PS3. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Det kommer kansje oppdatering til Bitstream overføring av HD lyd også.

Men gjentar at det er bare kansje.

Syns PS3 gjør en god jobb jeg.
    MPCM (MultikanalsPCM) er ikke noe svakere en Bitstream etter min mening.

Med mindre du har en reciver som Z11.
    Hmm.. har du noen link til dette, eller husker du hvor du så det?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Hmm.. har du noen link til dette, eller husker du hvor du så det?
    Det er så lenge siden at det er ikke sikkert jeg klarer og huske det og finne det igjen.

Men uansett så er det ingen forskjell på lydkvaliteten. Ukomprimert PCM eller Komprimert Bitstream.
    Eneste er at folk vil se TrueHD og DTS HD-MA i displayet på reciverne.

Er det mulig og gjøre det med software oppdatering og få HD-bitstream på ps3 ?
    At det heller må Hardware til for og få det til ?

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt O.T her men signaturen din er vel forumets beste. LOL!
    OT: Ja, man må jo harselere litt med det "mystiske kjellerfolket" som henger er på forumet

Ren fetish og kukvifting med andre ord?? :-P

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som dekodet PCM? Samme som PS3? om man velger fra spilleren? Da skjønner jeg fortsatt ikke hvorfor forskjellige spillere skal ha forskjellig lydkvalitet, hvis det da ikke er bedre å dekode fra spiller og sende i PCM enn å bitstreame til receiver og la den gjøre jobben. Eller kanskje da om man har en receiver som dekoder dårligere enn spilleren man har.
    Jeg hører til den kategorien som mener det ikke er forskjell på hvor man dekoder.

Og dersom to forskjellige spillere begge dekoder og sender som PCM til samme receiver, så skal det definitivt ikke være forskjell (i teorien). Innholdet i en .zip fil er det samme uansett om man pakker opp med WinZip på Windows eller unzip i Linux.

Man har imidlertid ingen garanti for at en spiller ikke prosesserer signalet før den sender det videre etter at det er dekodet, og dersom en spiller gjør det, så kan det reusultere i forskjeller i opplevd lydkvalitet.

En receiver kan også ha ulik prosessering av et signal avhengig av om det kommer som PCM eller bitstrøm. Tror dette kan være årsak til at det ofte høres ut som om lyden blir bedre når reciever dekoder.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    OT: Ja, man må jo harselere litt med det "mystiske kjellerfolket" som henger er på forumet

Ren fetish og kukvifting med andre ord?? :-P
    Etter min mening... Jepp.

Ser bare på blu ray spillerne som blir testet... mikroskopiske forskjeller på lyd og bilde i HD

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig og gjøre det med software oppdatering og få HD-bitstream på ps3 ?
    At det heller må Hardware til for og få det til ?
    Det hevdes at PS3 har en type HDMI-chip som ikke kan bitstreame HD-lyd. Har imidlertid aldri sett Sony selv si noe om dette. Den som lever får se. Selv lar jeg PS3 dekode og er happy med det

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være ærlig så tror jeg du traff meg litt der. Jeg er vel kanskje troende til å bytte av den grunn at da har jeg alt hele veien bare for å være sikker . Men jeg har på følelsen av at jeg kanskje ikke er den neste her inne

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et poeng det der. Det skulle vært mulig for spillere å sende et flagg med PCM-strømmen som forteller receiver hvilket format signalet opprinnelig var. Da kunne man sett i displayet hva det var spilleren dekodet. Mer enn en gang har jeg glemt å velge HD-lydsporet på PS3'en min - som av en eller annen idiotisk grunn ikke velger det beste sporet som default...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking ps3

glad jeg ikke har kjøpt en:razz:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    Hvorfor det? Det er jo en fantastisk maskin til en god pris.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    Enda mer glad jeg ikke kjøpte en 360 i hvert fall. Den er ubrukerlig den!

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro at mye av 'forskjellen' man eventuelt måtte høre beror på f.eks forskjell i signalnivået (volumforskjell). Er lyden marginalt høyere fra reciever vil det nok oppleves som klarere. En annen ting er at man lett blir påvirket av at det står DTS HD-MA i displayet fremfor LPCM. En kalibrert blindtest vil nok avdekke at det ikke er noen forskjeller. Det kan selvsagt være, men er man så fintfølende (og bygger sånne mørke kjellere) så har man kjøpt en BD-spiller til 15k allerede uansett..

Hvis PS3 skulle brukt en annen eller dårligere algoritme for dekoding av lydsignalet ville ikke lyden vært mulig å høre. Det er enten eller i digital lyd.

Newcomer Nex sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Hvis PS3 skulle brukt en annen eller dårligere algoritme for dekoding av lydsignalet ville ikke lyden vært mulig å høre. Det er enten eller i digital lyd.

Ikke sant? Dessuten, om det skulle være en bug i dekomprimerings algoritmen i PS3, er det bare en aldri så liten oppdatering som skal til for å fikse det.

Har lest ymse steder at PS3 er i stand til å sende HD-lyd som bitstream og at det vil komme, men hvem vet.... :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig tror jeg ikke PS3 dekoder noe dårligere enn receiveren. Det er like mange detaljer osv., men det virker som om ps3 er litt forsiktig når den sender lyden videre i forhold til når receiveren dekoder selv, blir ikke den samme innlevelsen og den samme punchen. Muligens gjort slik for å skåne mottaker utstyr eller noe..? Noe er det hvertfall.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off topic her, men lager ikke en ny tråd for dette spørsmålet....

Noen som vet om det er mulig og få en bedre lyd og bilde kabel til ps3...har ikke optisk inngang på Hegel H200, så jeg trenger en bedre rca fra ps3 til forsterker...

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg solgte nettopp PS3 og kjøpte en Sony BDP-S350 grunnet viftestøy fra PS3 (gammel modell) og fordi jeg aldri spiller lenger. I tillegg var jeg nysgjerrig på om bildet og lyden ble bedre.

Angående lyden så tror jeg at kanalseparasjonen ble litt bedre. Bemerk at jeg skriver tror da dette ikke er ABX blindtestet. Forskjellen er eventuelt så subtil at jeg ikke ville satset noe særlig penger på at jeg klarte å høre forskjell i en skikkelig test. Med andre ord kan det være innbilning, men det er faktisk deilig å se "DTS HD MASTER" i displayet he he.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge sjefen for PS3 distribusjon i Skandinavia jobber Sony med bitstream støtte for HD formatene "as we speak", grunnet stor etterspørsel.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    I følge sjefen for PS3 distribusjon i Skandinavia jobber Sony med bitstream støtte for HD formatene "as we speak", grunnet stor etterspørsel.
    Så dette kan bli støttet ved en eller annen software oppdatering i fremtiden? O fryd og glede!

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå handler vel denne tråden strengt tatt om Hd-lyd fra Blu-Ray, noe jeg ikke har testet noen forskjeller på.
    Det som jeg derimot har fått en aha-opplevesle på er hvor dårlig lyden fra cd (eller mp3 for den saks skyld) blir via Hdmi kabelen.
    Har fått mer og mer sansen for å spille musikk via PS3 siden det er veldig enkelt og greit å ha musikken liggende på den.
    Derfor gikk jeg til det skrittet å montere en større HDD i den, og testet igårkveld ved å importere Kari Bremnes' glimrende plate "Live" på PS3. Valgte da Mp3 i 320kbs, noe som jeg mener er akseptabel kvalitet.
    Med en gang jeg begynte å lytte syns jeg at lydbildet var flatt, innestengt og lite detaljert. En sjekk kontra dvd-spiller avslørte at det var tilfelle.
    Gikk og la meg, og tenkte at det kanskje var enkodingen til mp3 som var dårlig utført, men en test med cd'en i Ps3'en viste at det ikke var forskjell i lyden på den og Mp3. Dette syns jeg var skuffende, jeg hadde forventet ett resultat som ikke var veldig mye dårligere enn om jeg overfører lyden digitalt fra dvd-spilleren...
    Dersom det samme går igjen på dekodet lyd fra Blu-ray kan jeg godt forstå at noen påstår at de merker stor forskjell ved overgang til dedikert spiller.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •