Problemer med optisk lyd fra playstation 3 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå vet jeg ikke helt hva jeg har gjort, men nå står det faktisk Dolby Digital multikanal 5.1 på den engelsken det har pleid å stå DTS-HD på, og Yamaha Natural Sound Digital Processor DDP-2'n viser nå at den får signaler. Dette er noe som ikke har skjedd før. Men jeg får fortsatt ikke noe lyd ut av høyttalerene/subwooferen.

Det kommer fortsatt lyd i menyen og det der, så jeg får egentlig ikke noe mer lyd nå enn før, men det står da hvertfall Dolby Digital, og Yamaha Natural Sound Digital Processor DDP-2'n står den får signaler når jeg spiller av filmen

Så jeg begynner å lure på om jeg heller skal prøve å sende lyden via HDMI også til tv'n, så har jeg en optisk lydutgang på tv'n som jeg heller kan prøve å sende til Yamaha Natural Sound Digital Processor DDP-2'n også til forsterkeren? Siden det funket jo med bilde og lyd via HDMI til tv'n, så lyd fra den til forsterkeren med en 3,5mm jack -> phono. Og på tv'n kan jeg velge selv at den skal sende kun Dolby Digital via optisk

Så da tenker jeg at jeg prøver ut det i morgen om samboeren min vil hjelpe til med å løfte ned tv'n fra veggen så jeg kommer til bak der

Mvh Olav B, G

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg da prøvd å koble lyden og bildet via HDMI til tv'n. Da får jeg lyd fra de innebygde høyttalerne på tv'n, hele tiden. Og da står det at den sender DTS-HD Master Audio.

Så når jeg kobler til den optiske kabelen fra tv'n til dekoderen, går inn i menyen på tv'n og skal velge at den skal sende Dolby Digital via den optiske lydutgangen ser jeg at det valget ikke er i menyen lenger! Men når jeg går til en annen kanal(scart) så kommer valgene opp som de skal. Men jeg får ikke noe lyd der heller fordet. Det er kun ut av de innebygde høyttalerne på tv'n det kommer noe lyd ut av, uansett hvilke innstillinger eller kanaler jeg velger. Det står heller ikke på dekoderen at den får noen signaler heller noen gang.

Hjelp? Tips?

Mvh Olav B, G

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olavgulb
    Nå har jeg da prøvd å koble lyden og bildet via HDMI til tv'n. Da får jeg lyd fra de innebygde høyttalerne på tv'n, hele tiden. Og da står det at den sender DTS-HD Master Audio.

Så når jeg kobler til den optiske kabelen fra tv'n til dekoderen, går inn i menyen på tv'n og skal velge at den skal sende Dolby Digital via den optiske lydutgangen ser jeg at det valget ikke er i menyen lenger! Men når jeg går til en annen kanal(scart) så kommer valgene opp som de skal. Men jeg får ikke noe lyd der heller fordet. Det er kun ut av de innebygde høyttalerne på tv'n det kommer noe lyd ut av, uansett hvilke innstillinger eller kanaler jeg velger. Det står heller ikke på dekoderen at den får noen signaler heller noen gang.

Hjelp? Tips?

Mvh Olav B, G
    På menyen i filmen ...har du prøvd å trykke der det står engelsk Dts eller dts-HD?
    Jeg tror ikke TV-en din klarer å omforme signalet fra Dts-HD til vanlig dts, dette må du velge i filmen for å få lyd via optisk.

Ellers er jeg overbevist om at det er Yamaha-en din som er problemet. Jeg har ikke nok innsikt i utstyret ditt til å kunne hjelpe deg på et høyere teknisk nivå, desverre.
    Slik som du opprinnelig hadde ting koblet opp:
    Signalet går digitalt fra BD-spiller til Yamaha-dekoderen din. Der omformes det til analogt og går via analoge kabler til receiveren.
    Stemmer dette?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    På menyen i filmen ...har du prøvd å trykke der det står engelsk Dts eller dts-HD?
    Jeg tror ikke TV-en din klarer å omforme signalet fra Dts-HD til vanlig dts, dette må du velge i filmen for å få lyd via optisk.

Ellers er jeg overbevist om at det er Yamaha-en din som er problemet. Jeg har ikke nok innsikt i utstyret ditt til å kunne hjelpe deg på et høyere teknisk nivå, desverre.
    Hmm, får ikke valgt det i denne filmen.

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Slik som du opprinnelig hadde ting koblet opp:
    Signalet går digitalt fra BD-spiller til Yamaha-dekoderen din. Der omformes det til analogt og går via analoge kabler til receiveren.
    Stemmer dette?
    Stemmer det ja

Bare syntes det var litt merkelig det funker noen steder, og ikke andre steder. Det jeg syntes var mest merkelig er det at det er jo ingen lyd i menyene eller noe. ps3'n sender vel ikke HD-lyd på de klikkene når man bytter mellom ting i menyene, og hører på musikk?

Mvh Olav B, G

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •