Hvordan spille PS2 på PS3 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan spille PS2 på PS3 ?

Jeg har et Playstation 3 (40 GB) og lurer på om det går an å gjøre noe for å spille PS2 spill på PS3 (har en del PS2 spill) ? Har hørt at man kan kjøpe noe "tillegg", men vet ikke hva. Mulig det billigste er kanskje å kjøpe en PS2 fordi man får det vel for kr 1000. Men jeg ønsker egentlig ikke 2 konsoller i racket.

Noen smarte løsninger som jeg ikke har fått med meg ?

PS Har dette vært debattert mange ganger før, så beklager jeg detteops:

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og kjøpe en ps2, er helt sikkert enklest og tryggest. Ellers kan du jo høre her:PSFORUM*|*Norsk PlayStation Forum

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 kan per dags dato ikke emulere PS2. De første amerikanske og japanske versjonene av PS3 hadde hele PS2-hardwaren innebygd, og senere utgaver (bl.a. den europeiske 60 GB) inneholdt deler av den og emulerte resten, men nåværende utgaver, uansett verdensdel, inneholder ingen PS2-deler og kan følgelig ikke spille av spill laget for den konsollen.

Sony har heller ikke annonsert planer om å endre på situasjonen. Trist men sant.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS. Noe VELDIG mange ikke vet er at mange PS2 spill KAN spilles på PS3 (40 GBen ja). Dette fordi en av grunnene til at de tok vekk bakoverkompabiliteten var at det var så mange utviklere av PS2 spill som ikke hadde holdt seg til "malen" når de lagde PS2 spill at det derfor var nesten umulig å lage en 100 % bakoverkompatibel PS3 (utenom de første japanske og amerikanske som nevnt over her, da disse hadde rett og slett all hardwaren fra en PS2 innebygd). Dette ble altfor dyrt å beholde i spilleren og vi fikk derfor emuleringsprogrammene som er i 60 GBen.

MEN...40 GBene og 80 GBene som er på markedet i dag kan fremdeles spille veldig mange PS2 spill, fordi spillene til de utviklerne som holdt seg til Sonys mal fremdeles er kompatible.
    Jeg vet det skal ligge en liste over disse spillene et eller annet sted på nettet.

Så hvis du har mange PS2 spill, så er det rett og slett bare å prøve de og se hvilke som fungerer.

PS. Som en liten finurligtet så er dette også enda en av grunnene til at de trakk 60 GBen bort fra markedet (siden de ikke kunne kalle den 100 % bakoverkompatibel)...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kilde?

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noen skriftlig kilde jeg kan dele til dette. Jeg jobber i bransjen og slike ting får vi via ordmunne og konfidensielle mailer. Men det er bare å ta en 40/80 GB maskin og prøve noen par PS2 spill, så ser du.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sorry at jeg drar opp en gammel tråd, men om man skal kjøpe en ny ps3 nå og ønsker å kunne spille ps2 spill, hvordan vet man hvilke man skal kjøpe?

mulighet for å spille ps1 spill på noen?

Jeg har egentlig tenkt å importere en PS3 , men er dem da sperret så man bare kan spille for eksempel amerikanske spill? eller er dem "sonefri" ?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle nye PS3 kan spille PS1-spill, ingen av dem kan spille PS2. Det KIMSIZE sier er feil, antageligvis en misforståelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Alle nye PS3 kan spille PS1-spill, ingen av dem kan spille PS2. Det KIMSIZE sier er feil, antageligvis en misforståelse.
    har hørt mange plasser at det skal være mulig på 40gb`en ... så sikker på at det ikke er noe som kan stemme?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •