hvordan koble PS2 til receiver/projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question hvordan koble PS2 til receiver/projektor

Jeg er totalt amatør på dette og søker derfor hjelp her.

Jeg har en Yamaha RX-V663 koblet til projektor (Optoma 65) med HDMI. Jeg ser primært på film og dette funker som det skal.

PS2 er koblet til receiveren via kompositt (gul-video/rød-hvit-audio). Lyden er ok, og det er bildesignal, men fargene på bildet er håpløse. (Alt får et grønnskjær og gutta mine kjenner ikke igjen Dino Buzzene sine.)

Jeg leser at RX-V663 skal oppskalere analoge signaler og sende disse via HDMI-kabelen til projektoren, men jeg får altså ikke fargene til å funke.

Kan svaret være at jeg må koble PS2 til receiveren med komponentkabel for at signalene skal oppskaleres korrekt? Eller er det noen som har andre løsninger?

Jeg (og gutta mine) er i alle fall takknemmelige for tips!:-D

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kompositt (gul kontakt) er vel den dårligste standarden for å overføre et bildesignal:
    Sitat, En videokabel med phonoplugger overfører det man kaller et kompositt videosignal, hvor signalene for luminans (sort/hvitt) og krominans (farger) er blandet sammen til et signal. Siden signalene må skilles i tv- apparatet og det er vanskelig , for ikke å si umulig, å skille signalene 100 prosent.
    Selv om RX-V663 oppskalere analoge signaler og sender via HDMI blir det altså ikke vin av vann, desverre.
    Komponent kabling som du selv nevner er den beste standarden for overføring av analoge bildesignaler og er å foretrekke.