PS3 Media Server

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 27 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 537
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 Media Server

Dette programmet virket så lovende at jeg åpnet en egen tråd for det. Programmet ble anbefalt av Stein i en tråd om mediastreaming til PS3, og kort sagt gjør gjør det Playstation 3 mer kompatibelt med ulike film/musikk-format (FLAC, IMG filer etc).

Ser også ut til å bli oppgradert relativt ofte, og best av alt - det er gratis.

PS3 Media Server

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet litt i kveld. Var mye jeg fikk spilt av som tidligere var helt umulig. Kvaliteten virker helt grei, og det var mye muligheter ift. innstillinger. Ser kanskje ut som jeg slipper å kjøpe Popcorn Hour el. lign.

Nesten alle videoer hakket ganske mye, men det tror jeg kom av at PS3 stod tilkoblet WLAN, men den blir koblet til 1Gbit LAN snart så jeg regner med at det problemet løser seg.

Har dog problemer med deinterlacing på enkelte filmer. Slik ser de ut:

Skal sjekke litt flere innstillinger, men uansett er dette kun enkelte filer som har dette problemet.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker at ved større filer som 1080p med høy bitrate på lyd og bilde har servern problemer med å behandle bildet.

Fargene ble ikke rett, mye bildestøy og slik som du har med deinterlacing.

Hvilken hardware har du på servern?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intel 9550 Quad Core @ 3.2Ghz
    8Gb Ram
    Western Digital Raptor 10k HDD
    Vista Ultimate 64-bit

Tror ikke det skal stå på hardwaren.

Har også aktivert 4-kjerners støtte i PS3 Media server, men hakkingen mistenker jeg kommer av at PS3 er koblet til PC`en via WLAN. WLAN er vanligvis en flaskehals når det kommer til tung film (HD), men det rare er at også filmer med relativt lav bitrate også hakker. Kan se om jeg kan få testet på 1Gbit kablet nettverk i dag.

Deinterlacing-problemet aner jeg ikke hva kommer av.

EDIT: Skal også sjekke CPU-forbruk i dag ved streaming av film.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det søndag og en oppdatert versjon er ute.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok få meg en grommere pc som server, og muligens krype til korset og kjøre kabel til ps3...

Noen tips om hva som trengs av minimum hardware? Minne og cdu hastighet...

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

har lastet ned et par flac filer og de vil ikke spilles av,får feilmelding at codec ikke er støttet

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...heeey, dette var fett! rimelig plug n play så langt, har heller ikke fått til FLAC enda, men har ikke kikka så mye på settingsa i media serveren. Har også problemer med avspilling av hd kilder. det hakker ganske så friskt, og har også litt knott med deinterlacinga. Kjører over 100mbits kabla nett...

Men, dette virka uansett veldig så lovende!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min sier bare "PS3 not found" ?

Jeg har hatt et fungerende nettverk mot Tversity server, men etter bytte til d-link 635 trådløs ruter så finner den ikke tversity serveren lenger. Oppgraderte fra en hauggammel d-link ruter der alt gikk "knirkefritt"

PS3 finner ca14 Azureus servere, noe apple greier og endel andre private som jeg ikke forstår hvor kommer fra. Har i tillegg fjernet antennene på ruteren og skrudd ned styrken til minimum for forhåpentligvis å slippe å ta inn alle naboene.

Finner så mange servere for øyeblikket at PS3 kommer opp med feilmelding om at den ikke kan vise alle...

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lassi
    Min sier bare "PS3 not found" ?
    PS3 finner ca14 Azureus servere, noe apple greier og endel andre private som jeg ikke forstår hvor kommer fra. Har i tillegg fjernet antennene på ruteren og skrudd ned styrken til minimum for forhåpentligvis å slippe å ta inn alle naboene.
    Høres ut som du har PS3 på et eksternt rart nettverksoppsett, eller at du dobbelt router eller noe slikt og får problemer med brannvegg?

Uansett, trådløst er ikke egnet for HD-mediastreamin. På visse filer (1080p gjerne) holder selv ikke GBit kablet mål. Men jeg mistenker at det er dårlige NIC's som er skylden. Et tips er å kjøpe Intel pro/1000.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tull. Hakker det, så er det ikke p.g.a manglende båndbredde på det trådløse nettet. et G-nettverk klarer i praksis 20mbit uten problemer. De fleste 1080p MKV-filene ligger på rundt 10mbit for bilde+lyd. Hvis det hakker, kan dere garantert takke dere selv.

Forøvrig et ganske fint program, liker at man deler selve katalogstruktur, og at man ikke trenger å oppdatere manuelt.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådløst er drit i forhold til kablet nett.

Ikke minst siden man har et pakketap som ikke ligner grisen, spesielt om man bor i by med mange støykilder som forstyrrer forbindelsen. Jeg merket i hvert fall ENORM forskjell når jeg gikk vekk fra trådløst (jeg har en D-Link DIR-655) til kablet nett på min PS3. Grad av kryptering vil nok også påvirke hvor bra det går over trådløst.

Så hva kan vi takke oss selv for? At PS3 ikke støtter WPA2 godt nok eller N-draft?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En noe bastant uttalelse vil jeg si.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Høres ut som du har PS3 på et eksternt rart nettverksoppsett, eller at du dobbelt router eller noe slikt og får problemer med brannvegg?

Uansett, trådløst er ikke egnet for HD-mediastreamin. På visse filer (1080p gjerne) holder selv ikke GBit kablet mål. Men jeg mistenker at det er dårlige NIC's som er skylden. Et tips er å kjøpe Intel pro/1000.
    Har ingen intensjoner om å se hd-materiale via trådløs, kun musikk, bilder og serier i standard lav kvalitet.

Ps3 er kablet til trådløs ruter. Vil streame fra laptop via det trådløse nettet. Dette har altså fungert helt fint med tversity helt til jeg byttet ruter.

Nå finner ikke Ps3`en mediaserveren min, men den finner til gjengjeld en HAUG med andre ubrukelige servere som jeg ikke har interesse av å finne.
    Trodde først disse dukket opp som følge av økt rekkevidde på ny ruter, men har som sagt fjernet antennene på den og satt sendestyrke til minimum.

Internet fungerer helt fint og ellers er nettverket satt opp med mac-filtrering for tilgang. Utover dette er jeg grønn på nettverk dessverre...

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    Tull. Hakker det, så er det ikke p.g.a manglende båndbredde på det trådløse nettet. et G-nettverk klarer i praksis 20mbit uten problemer. De fleste 1080p MKV-filene ligger på rundt 10mbit for bilde+lyd. Hvis det hakker, kan dere garantert takke dere selv.
    javel? med hvor mange enheter på nettet? og hvor stabilt da?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 støtter wpa2 helt fint. Kryptering utføres i hardware og har null overhead, både i ruter og klientene.
    Bor midt i byen selv, høyt oppe , og får selv inn 1000 andre nett.
    Selfølgelig vil man merke forbedring når man går fra G til kablet, alt er mer snappy, men streaming av 1080p er null problem med et G-nettverk.
    0 pakketap her. Jeg må nesten gå utifra at D-link fortsatt lager helt forjævlige rutere, om det virkelig er tilfelle med masse PL hos deg.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ......streaming av 1080p er null problem med et G-nettverk.
    .....et G-nettverk klarer i praksis 20mbit uten problemer.
    ..... Hvis det hakker, kan dere garantert takke dere selv.
    Det er ikke noe problem for 1080P å komme langt over 20mbit, dette avhenger av codec, antall lydkanaler og ikke minst graden/kvaliteten av krypteringen. VC-1 (L4) kjører på 135mbit/s @ 1920 x 1080P/60. Dette blir vel ikke brukt i praksis så langt jeg vet, og selv BD ligger langt under dette. Poenget mitt er at det blir litt feil å uten forbehold konkludere med at 1080P alltid vil fungere på et G-nettverk.

Men jeg ser hvor du vil. Og jeg har selv prøvd å streame HD-filmer med båndbredder (720P) som 802.11G burde ha tangert - men som altså hakker. Men kanskje D-Link rett og slett er et søpleprodukt til slike oppgaver? Mye fancy funksjoner på min DIR-655, men jeg kan ikke akkurat si softwaren er stabil om man jobber mye med den. For alt jeg vet kan det også være at den har mye packet loss/error correction på WLAN. Jeg skal gå over til kablet på PS3, men sikkert noen som lurer på hvilket merke av routere som er anbefalt til slikt bruk?

Min DIR-655 står forøvrig 3 meter unna routeren, og har aller siste firmware (1.20EU). Kjører på WPA2, og mixed g/n. MAC filtrering er skrudd av. Har ikke testet noen andre innstillinger.

Jeg ville uansett uten tvil valgt 100/1000mbit kablet om man har muligheten. Det er mange som opplever problemer med trådløst når det skal brukes til tunge oppgaver. 1000mbit går som en drøm hjemme hos meg. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel hele innlegget mitt OT, men likevel;

Jeg gav opp hele PS3 media server og gikk over til Nero mediahome. Fungerte på første forsøk uten å måtte tulle med noen instillinger.

Video streames perfekt, men har problemer med musikk??? Der hakker det og lyden forsvinner... Forstå det den som kan...

Har fortsatt problem med at PS3 finner altfor mange mediaservere, noe som er en konstant plage når man ser på video... (Kommer masser av feilmeldinger øverst i venstre hjørne...)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innlegget ditt er vel i aller høyeste grad ikke OT. Finnes det et bedre alternativ enn PS3 Media Server så er det naturligvis et godt bidrag.

Kikket på siden deres, og det så lovende ut sånn i første øyekast, men var ikke gratis.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver få dekodet video med AVIsynth og Core AVC, men ender bare opp med vanlig stereo-lyd. Noen som har fått til å kjøre med noe annet enn MEncoder-"only" og beholdt lyden i 5.1?

Side 1 av 27 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •