PS3 Media Server - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 27 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 537
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Chris_
    Hvordan funker egentlig dette? Er det så bra som annonsen skal ha det til? Har det noe å si om man har kontaktene i forskjellige rom f.eks?
    Ja, jeg har også mellom forskjellige rom og da en annen kurs i sikringsskapet (dette skal forringe hastigheten noe). Jeg får streamet fra PSM, men har en vertsmaskin hvor PCU'en går i taket når den dekoder så da blir det litt hakkete. Har ikke testet hastigheter med noe software, men det er 100 ganger bedre enn trådløst.
    Jeg makser i alle fall min internettforbindelse som er 17,5 Mbit, så litt klarer det jo å levere da.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også på jakt etter noe som kan fordele mitt hjemmenettverk, da jeg ikke ønsker å rive vegger eller legge nettverkskabel på vegg.

Det vil være på 3 forskjellige kurser, og skal streame fra den ene til de 2 andre, blir nok veldig sjeldent at det blir streamet til begge, men kan forekomme. El-anlegget er fra 2004, da huset ble bygd, så det burde være ok kvalitet der.

Noen som har erfaring med lignende?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Er også på jakt etter noe som kan fordele mitt hjemmenettverk, da jeg ikke ønsker å rive vegger eller legge nettverkskabel på vegg.

Det vil være på 3 forskjellige kurser, og skal streame fra den ene til de 2 andre, blir nok veldig sjeldent at det blir streamet til begge, men kan forekomme. El-anlegget er fra 2004, da huset ble bygd, så det burde være ok kvalitet der.

Noen som har erfaring med lignende?
    Da er det homeplug du skal ha. Trådløst er ikke et alternativ og da står du igjen med dette om du ikke skal trekke nettverkskabel gjennom huset. Et el-anlegg fra 2004 skal også være mer enn moderne nok til at dette skal fungere bra.
    Denne 3-packen er skreddersydd for deg: Komplett.no - Devolo dLAN 200 AVeasy Network Kit

Lykke til!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert, og da er det vel ikke noe problem å koble til en switch på hver av de 3 homeplugene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det skal ikke være noe problem. Jeg har 2 slike hjemme hvor den ene naturlig nok bare sender, mens den som mottar har koblet en switch etter seg. Denne har jeg hatt 3 maskiner på til tider og har ennå ikke opplevd feil. Kan ikke se for meg at et punkt til med en switch til skal gjøre det noe verre.

NB: Jeg tar ikke ansvar for eventuelle feil/problemer mtp ditt oppsett selv om jeg her skryter veldig av dette Det er bare det at jeg er meget meget fornøyd med dette, samtidig som jeg er utrolig lei og oppgitt over hvor dårlig og lite problemfritt et trådløst nettverk er. Jeg har ennå tilgode å høre om noen som IKKE har fått homeplug til å fungere tilfredsstillende!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HifiCarl
    Da er det homeplug du skal ha. Trådløst er ikke et alternativ og da står du igjen med dette om du ikke skal trekke nettverkskabel gjennom huset. Et el-anlegg fra 2004 skal også være mer enn moderne nok til at dette skal fungere bra.
    Denne 3-packen er skreddersydd for deg: Komplett.no - Devolo dLAN 200 AVeasy Network Kit

Lykke til!
    Forskjellen på den over og denne Komplett.no - Devolo dLAN 200 AVeasy Powerline Starter er det bare at den som du har linket til følger det med 3 stk, mens denne her følger det med 2stk ellers er alt likt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen på den over og denne Komplett.no - Devolo dLAN 200 AVeasy Powerline Starter er det bare at den som du har linket til følger det med 3 stk, mens denne her følger det med 2stk ellers er alt likt?
    Helt korrekt! Linket til denne da det virket som du skulle ha 3 stk

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert, var bare at dem ikke hadde inne den med 3stk nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat. Men det er jo helt klart lønnsomt å kjøpe denne pakke med 3 enn å måtte kjøpe 1 ekstra adapter senere...
    Her er forresten en test av disse mot Netgear sin versjon. Klar seier til Devolo: TEST: 200 Mbps over strømnettet - Hardware.no

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HifiCarl
    Akkurat. Men det er jo helt klart lønnsomt å kjøpe denne pakke med 3 enn å måtte kjøpe 1 ekstra adapter senere...
    Her er forresten en test av disse mot Netgear sin versjon. Klar seier til Devolo: TEST: 200 Mbps over strømnettet - Hardware.no
    Bare 60mbit på det beste over korte avstander. det er ikke nok for å streame 1080p på lossless settings. failed

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    Bare 60mbit på det beste over korte avstander. det er ikke nok for å streame 1080p på lossless settings. failed
    Vel, det er i alle fall bedre enn trådløst og om ikke kabling er et alternativ så er faktisk dette det beste du kan ha. En veldig unødvendig kommentar om du leser hva som har blitt sagt tidligere i tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skaffet meg en PS3 slim..
    Jeg kjører WIN 7 OS.
    Har PS3 Mediaserver v1.10.51.

Noen som vet om en tutorial på åssen den settes opp?
    Har googla.. Men finner bare XP og vista oppsett..

Jeg bruker både kabel OG trådløs.

Jeg kan streame fra win mediaplayer 12.. Men den funker ikke slik jeg vil..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Devolo 200 i dag, og kan jo komme med litt erfaringer.

Alt tester er gjort fra en win 2008 server tilkoblet en wrt54g router mot en win xp laptop. Målinger er gjort med NetLimiter.

samme etasje og kurs
    4,1 - 4,3 MB fra adapter i vegg til adapter i vegg
    4,4 - 4,6 MB fra adapter i vegg til adater i padde men samme uttak

forskjellige etasjer:
    2,1 - 2,3 MB fra adapter i vegg til adapter i padde
    3,1 - 3,3 MB fra adapter i vegg til adapter i vegg

100Mbps nettverk som er normal, vil gi en hastighet på max (100/8) 12,5MB, så når jeg får max 4,6 MB og da i samme kontakt såvil jeg si det er tålig ubrukelig.

Og skulle jeg brukt det slikt jeg har tenkt det, i 2 forskjellige etasjer, så ville jeg få max 3,3MB noe som er ca 0,9MB mer enn hva mitt trådløse nett allerede gir i dag.

Nå har ikke jeg gjort noe annet enn å plugge dem i vegg og til pc, ikke noe form for tweaking eller noe slikt. Så om ingen har noen tips til å forbedre dette så kommer jeg nok til å sende det tilbake.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Devolo 200 i dag, og kan jo komme med litt erfaringer.

Alt tester er gjort fra en win 2008 server tilkoblet en wrt54g router mot en win xp laptop. Målinger er gjort med NetLimiter.

samme etasje og kurs
    4,1 - 4,3 MB fra adapter i vegg til adapter i vegg
    4,4 - 4,6 MB fra adapter i vegg til adater i padde men samme uttak

forskjellige etasjer:
    2,1 - 2,3 MB fra adapter i vegg til adapter i padde
    3,1 - 3,3 MB fra adapter i vegg til adapter i vegg

100Mbps nettverk som er normal, vil gi en hastighet på max (100/8) 12,5MB, så når jeg får max 4,6 MB og da i samme kontakt såvil jeg si det er tålig ubrukelig.

Og skulle jeg brukt det slikt jeg har tenkt det, i 2 forskjellige etasjer, så ville jeg få max 3,3MB noe som er ca 0,9MB mer enn hva mitt trådløse nett allerede gir i dag.

Nå har ikke jeg gjort noe annet enn å plugge dem i vegg og til pc, ikke noe form for tweaking eller noe slikt. Så om ingen har noen tips til å forbedre dette så kommer jeg nok til å sende det tilbake.
    Det var det jeg også sa. Denne er helt ubrukelig til ps3 mediaserver

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd en del lettvindte løsninger jeg også i håp om å streame 720P og 1080P. Det ble cat5 kabel som ble løsningen her hos meg. Måtte borre i noen vegger her og der men det var verdt det for at det skulle fungere.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, i 2etasje kommer jeg til å bore meg ned i veggene fra loftet, trekke nye rør og bore ut i veggen til veggbokser og sette i rj45 kontakter, kanskje slå 2 fluer i en smekk og legge 2 rør ned for coax i tillegg.

I første etasje tror jeg at jeg kommer til å legge meg på ytterveggen fra loftet og bore meg rett inn bak tvn og montere på en boks på vegg til nettuttak.

Noen som har gjort noe slikt før?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg også sa. Denne er helt ubrukelig til ps3 mediaserver
    4MB går helt fint til 1080p med PMS. Det er ca det dobbelte av 54mbit wifi ved meget gunstige forhold pluss at det er "stabilt".

Det bil også fungere i forskjellige etasjer om det plugges den vegg/vegg.

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan streamer jeg nrk-nett tv?

feilpost.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    4MB går helt fint til 1080p med PMS. Det er ca det dobbelte av 54mbit wifi ved meget gunstige forhold pluss at det er "stabilt".

Det bil også fungere i forskjellige etasjer om det plugges den vegg/vegg.
    Jeg har 100mbit kablet og jeg sliter med 1080p streaming når man har på "Losless" video quality og DTS sendt til forsterker. Med video på "Best quality" da går det fint men da er også meningen borte når man må nedgradere kvaliteten.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 100mbit kablet og jeg sliter med 1080p streaming når man har på "Losless" video quality og DTS sendt til forsterker. Med video på "Best quality" da går det fint men da er også meningen borte når man må nedgradere kvaliteten.
    Er du sikker på at du har stilt inn PMS'en riktig? Jeg slet med det samme som deg ved avspilling av .mkv og x264 og oppgraderte til og med serveren for jeg trodde det skyltes ressursmangel på hardware . Feilen jeg gjorde var og transcode ved hjelp av Mencoder eller Avisynth. Da jeg satte TMuxer øverst på lista over transcodere fungerte det helt perfekt, ikke'no lag eller hick-ups. Streaminghastigheten ligger sjelden over 10 Mbit/s og belastningen på serveren er minimal.

Side 9 av 27 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •