PS3 Media Server - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 27 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 537
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Funker.. Men er veldig upraktisk. Når man har hundrevis av gigabyte med audio og video-greier man vil nyte på PS3en så er det slit å dille frem og tilbake med USB-pinner. Jeg har samme problem selv. Kabel er utelukket. Men trådløst burde være godt nok. Forventer ikke å kunne streame HD problemfritt, men jeg sliter med å få SD til å streame skikkelig. Mulig det er jeg som er idiot på programmet, men det funker bare av og til.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Funker.. Men er veldig upraktisk. Når man har hundrevis av gigabyte med audio og video-greier man vil nyte på PS3en så er det slit å dille frem og tilbake med USB-pinner. Jeg har samme problem selv. Kabel er utelukket. Men trådløst burde være godt nok. Forventer ikke å kunne streame HD problemfritt, men jeg sliter med å få SD til å streame skikkelig. Mulig det er jeg som er idiot på programmet, men det funker bare av og til.
    Joda, ser dog ikke så mye film fra harddisk, mest serier, og det tar meg fem minutter å legge en rekke episder på en memory stick. Musikk planlegger jeg å bruke Squeezebox til. Men jeg er helt enig, kan jo ikke være riktig at lavoppløst skal hakke. Har helt ny ruter og laptop, skulle tro det gikk smertefritt. Irrirerende...

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå funnet ut at det er mye lettere å bare bruke Vuze (torrent-klienten). Den dobler opp som media-avspiller for PS3/X360.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Joda, ser dog ikke så mye film fra harddisk, mest serier, og det tar meg fem minutter å legge en rekke episder på en memory stick. Musikk planlegger jeg å bruke Squeezebox til. Men jeg er helt enig, kan jo ikke være riktig at lavoppløst skal hakke. Har helt ny ruter og laptop, skulle tro det gikk smertefritt. Irrirerende...
    trådløst er jo generellt helt ubrukelig til streaming. Streamer alt jeg ser av tv-serier og filmer, måtte bruke wireless en liten uke når jeg flyttet inn i nytt hus, håpløst.

Skal en på høyoppløst film er jo gigabit nettverk et must, til tider hopper trafikken opp mot 250 mbit per sekund når jeg transcoder, noe trådløsen kan se langt etter å takle.

Når det gjelder lavoppløst materiale; dersom det må transcodes vil jo det kreve mer enn en liten single-core 1,7ghz.

Kablet nettverk og kraftig hardware er eneste løsningen, de fleste har vel fancy tv eller prosjektor og da spiller man da vel ikke av xvid filmer og serier ? ikke får man det inn på minnebrikker heller.. filmene altså.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har merket at antall mbit stiger kraftig når pcen har problemer med å dekode 1080P over kabla, så det "lyver" litt. Derfor viktig som fenixen sier at man må ha kraftig hardware også.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fenixen
    trådløst er jo generellt helt ubrukelig til streaming. Streamer alt jeg ser av tv-serier og filmer, måtte bruke wireless en liten uke når jeg flyttet inn i nytt hus, håpløst.

Skal en på høyoppløst film er jo gigabit nettverk et must, til tider hopper trafikken opp mot 250 mbit per sekund når jeg transcoder, noe trådløsen kan se langt etter å takle.

Når det gjelder lavoppløst materiale; dersom det må transcodes vil jo det kreve mer enn en liten single-core 1,7ghz.

Kablet nettverk og kraftig hardware er eneste løsningen, de fleste har vel fancy tv eller prosjektor og da spiller man da vel ikke av xvid filmer og serier ? ikke får man det inn på minnebrikker heller.. filmene altså.
    Prøvde med en dual core 2,8 GHz uten at det ble noe bedre av den grunn.

Minnebrikker får man jo relativt store, så man får vel plass til det man vil.

Da blir det nok en squeezebox til musikk, så får jeg se hva jeg gjør med video. Går jo an å kopiere til PS3 også, så det er mange muligheter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det var over trådløst regner jeg med ?

Nei du får ikke plass til det du vil på minnebrikkene dersom det er usb brikker du snakker om. Via usb må ps3 ha fat32 og da kan ikke filmene være større enn 4gb. 720p filmer er vel minimum 4,5gb og 1080p filmer er minimum 8gb. Tv-serier funker jo kjempebra, var vel det du brukte mest.

Kopiere til ps3 som du sier er jo ikke så dumt, tar litt tid å konvertere filen først om den er mkv men med kraftig maskin er det fort gjort.. men å overføre store filer over trådløst til ps3 har jeg dårlig erfaring med.

Jeg bruker forøvrig en 3,16ghz dualcore til streaming. ligger vel på rundt 60% cpu bruk.. opp mot 80% på 1080p

ps. det jeg anbefaler er å følge med på cpu bruken samtidig som du streamer film , dersom cpu bruken kommer over 85-90% så begynner filmene somregel å hakke rimelig kjapt selv om du har buffer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har overklokket min dualcore til 3,2 ghz, og det holder ikke på absolutt alle filmene. Så må nok rundt 3,5 ghz eller flere kjerner.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man vere på internett for å bruke MS?

Jeg har koblet opp en ruter(uten internett) og har kablet forbindelse til PS3 og PC. Men MS finner ikke PS3en.

Jeg har brukt MS før med samme PC og ruter.

Noen som har en idé på hvorfor MS ikke finner PS3?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bad_ip
    Må man vere på internett for å bruke MS?

Jeg har koblet opp en ruter(uten internett) og har kablet forbindelse til PS3 og PC. Men MS finner ikke PS3en.

Jeg har brukt MS før med samme PC og ruter.

Noen som har en idé på hvorfor MS ikke finner PS3?
    Du må nok åpne portene i ruteren

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke porter da?

Rart, da jeg har brukt eksakt samme oppsettet før. Mulig jeg har resetet ruteren.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikkje dette til.
    Programmet er i kontakt med ps3 min og eg kan se bilder.

Når eg prøver å finne/kjøre film skjer følgende.

Eg finner mappen som inneholder filmen, den kan f,eks inneholde 2 bilder og 1 film.

den finner de to bildene men ingen film.

Eg lagde en mappe som bare inneholdt filmer.

Da ser det slik ut.
    1. Trykker x.
    2. Finner navvnet på filmen/den eg tror er filmen (heter f.eks hulk.avi) men eg får da bare mellding om at det finnes ingen bilder.

Noen som kan hjelpe meg?

Herregud. eg var inne på foto. Funker no hehe..

Men hvordan får eg undertekstene mine på?

Ok, så fikk eg dette også til. hvordan vet eg ikkje helt men får forske litt ved neste film.

Men er det mulig å konventere filmer til bedre kvalitet via dette programmet?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppskalering kan ps3 gjøre.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HW-krav til transcoding

Ser det er litt prat om prosessorer lenger opp her, men jeg drister meg frempå med et direkte spørsmål.

Jeg har en server gående med Windows Home Server og PMS. PS3 går på kablet ethernet (altså ikke gigabit). På SD-filer går det helt fint, på 720 hakker det en del, 1080 stopper helt opp. Jeg har forsøkt litt forskjellige innstillinger på PMS, men uten særlig hell.

Serveren skulle egentlig aldri brukes til dette, den var ment som filserver til musikk og bilder først og fremst. Jeg valgte derfor ganske lavbudsjett harware, ASUS M2N-X PLUS hovedkort (denne skal vel ha dobbeltkjernestøtte?) og AMD Sempron 1200 prosessor, 2 GB minne,

Så kommer spørsmålene; hva trenger jeg for å oppgradere serveren til å transkode HD noenlunde smooth? Vi snakker budsjett her, ingen Rolls Royce løsning men bra nok.

Holder det å bytte ut prosessoren med en litt skarpere sak eller bør jeg i samme slengen bytte HK?

Er det noen begrensninger jeg må tenke på i fbm. WHS og flerkjernestøtte?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Oppskalering kan ps3 gjøre.
    Gjøres dette automatisk eller er det noe eg må gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vel skrevet dette før egentlig, men min PS3 er satt opp trådløst mot ruteren. PC'en er en slitenog gammel Athlon XP, og jeg spiller av 1080p mkv uten problem whatsoever. Jeg kunne sannsynligvis streamet 2stk 1080p filmer trådløst på samme nettet. (Ja det er en 54g-ruter) Jeg kan ikke i min villeste fantasi forstå hvorfor dere med Quadcore og 4GB+ ram og gigabit skal ha problemer overhode.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer helt an på hvordan du har satt opp PMS da - har du lossless quality i oppsettet garanterer jeg deg at du ikke får kjørt 1080p på trådløst. Det "spiker" på ca 120Mbps innimellom på 1080p (f.eks 300-filmen i mkv-format og dts-lyd (1.5mbps)). 720p vil "spike" opp mot ca 75-85 Mbps.

Jeg kjørte tidligere via 54g-router selv, og måtte "ned" på 3.høyeste kvalitet i PMS for å ikke hakke på 720p/1080p

Nå kjører jeg 100Mbit og det hakker bare bittelitt på spiking i enkelte filmer på 1080p / mkv

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men når man kjører på kablet 100Mbit, hva er det da som gjør at det hakker på 720? Slik jeg har skjønt dette, så er det slik at:
    -høy bitrate = lav prosessorlast
    -lav bitrate = høyere prosessorlast

Men korriger meg om jeg tar feil.

Når jeg setter kvaliteten ned til WiFi-kompatibel bitrate så må prosessoren jobbe mer for å konvertere og skalere, (ut fra mine antagelser ovenfor). Resultatet er at prosessoren jobber overtid og vel så det, og bildet hakker. Ok, så da setter jeg opp kvaliteten til høy eller crazy bitrate, da peaker bitraten godt over 100Mbit og det hakker antagelig på grunn av mangel på båndbredde?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg transkoder ikke, det klarer ikke maskinen min i 720p engang.
    Men det er heller ikke nødvendig. Hvorfor i alle dager transkoder dere når PMS kan remuxe?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må du forklare litt Capitaine. PMS transcoder da som standard , hvordan får du den til å ikke transcode?

Side 6 av 27 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •