PS3 Media Server - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 27 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 537
    Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    PMS bruker ikke noe swapfil når den streamer, alt ligger i minne. Det er dermed veldig begrenset (avhengig av hvor stor du setter bufferen) hvor mye spoling du klarer før servermaskinen må transcode i en *******s fart.
    TVeristy transcoder alt den klarer og buffrer på HD, så når man spoler der så henter den ferdig transkodet materiale. Det funker noe bedre, men ikke optimalt.
    Så lenge vi streamer og dekoder i sanntid så må vi nok finne oss i endel begrensninger. Hele oppsettet med server/PS3 er jo relativt nytt teknologimessig, samt at det er jenka til for å funke mot alle odds. PS3 støtter tross alt ikke hverken MKV eller DTS sånn på papiret

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med transkodingsbuffer

Hei

Jeg har et problem med PS3 media server. Når jeg streamer .mkv over nettverket mitt oppstår det etter en stund hakking som følge av tomt transkodingsbuffer. Det verste er at dette skjer selv om jeg bruker de dårligste MEncoder, Mpeg2 videokvalitetsinnstillingene.

Prossessoren: AMD Phenom 9750 Quad Core 2.4GHZ
    Hovedkortet er MSI K9A2 Platinum
    Minne: 4GB KINGSTON ValueR. DDR2 PC6400.
    Operativsystem: Win XP Pro

Jeg bruker trådnettverk med 1,0 Gbps overføringshastighet. (Status er 1,0 Gbps)

Når jeg sjekker statusen til prossessoren viser denne ca 38 %, ca 1,5 GB brukt minne og nettverket bruker på det meste ca 12,5 % av kapasiteten.

Jeg har prøvd både å streame fra intern harddisk til PS3, samt fra nas (MYBOOKWORLD1TB) over nettverket til pcen og tilbake til PS3. Uansett blir transkodingbufferet tomt. Jeg skal jo ha mer enn god nok hardware, så problemet må være noe annet. Noen som kan hjelpe meg?

Jeg bruker to interne IDE-harddisker med overgang til SATA. Kan det være at disse er så trege at de ikke klarer å levere nok data til bufferet? I såfall veldig rart at ikke engang de dårligste videokvalitetsinstillingen fungerer... Hmmm... :?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tilnærmet samme spec på min pc. Eneste forskjellen er at jeg har 2 gb minne og kjører vista. Har ingen problemer 1080P med streaming over 30m cat5 kabel. Bruker 2 usb disker tilkoblet min stasjonære der HD materialet ligger lagret. Så dette var mystisk..:shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå virker det faktisk. Jeg har ikke endret på noe, men nå virker det.:-D Prossessoren bruker ca 70 % når den jobber bufferet fullt. I går ville den ikke levere mer enn ca 40 %. Kjører de beste innstillingene uten problemer og har bitrate på opptil 250 Mbps!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipern...

Nå går det dårlig igjen. Transkodingsbufferet blir tomt og prosessoren jobber med maks 45 %. Problemet må være ligge hos prosessoren vil jeg tro. Har hatt kjølevifta av og på ca fem ganger. Burde jeg ta på ny kjølepasta? Kan det være at prosessoren blir for varm og derfor ikke leverer som den skal?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Hei

Kan jeg bare legge inn cdene mine som flacfiler på pc og spille av trådløst til ps3 gjennom pms ? kan jeg bruke psp som fjernstyring så jeg slipper og ha på projectoren ?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja til alle spørsmålene eddie. Bruker samme løsning selv.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Ja til alle spørsmålene eddie. Bruker samme løsning selv.
    Kult da trenger jeg vel ikke å kjøpe squeezebox

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har SB Duet og vurderer faktisk og gå til innkjøp av en PSP for og benytte meg av den sammen med en PS3 Media Server.
    Grunnen er den elendige batterikapasiteten på kontrolleren som blir levert med Duet'n.

Hvordan er batterikapasiteten på en PSP, holder den en hel kveld med mye søking etter musikk i mappene? Funger søking tilfredstillende, og "lagger" det noe i menyer hvis man har MYE musikk på harddisk?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Jeg har SB Duet og vurderer faktisk og gå til innkjøp av en PSP for og benytte meg av den sammen med en PS3 Media Server.
    Grunnen er den elendige batterikapasiteten på kontrolleren som blir levert med Duet'n.

Hvordan er batterikapasiteten på en PSP, holder den en hel kveld med mye søking etter musikk i mappene? Funger søking tilfredstillende, og "lagger" det noe i menyer hvis man har MYE musikk på harddisk?
    Alternativet er jo en Iphone eller Ipod Touch som fjernkomtroll til SB.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset JD, men nå gikk akkurat duet'n på avtorget. Stått ubrukt et par mnd nå og jeg er klar for å prøve noe nytt.(og forhåpentligvis bedre)

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke PS3/PSP er noe mer elegant løsning enn SB Duet. Jeg har ikke testet sistnevnte, men har selv PS3/PSP. Bruker den komboen MEGETE SJELDEN.
    PSP'n streamer bildet fra PS3'n og er nødt til å ha power koblet til hvis du skal f.eks styre musikken fra PSP en hel kveld. Man blar også i de samme menyen som på PS3, men siden bildet er streamet er det dårligere kvalitet enn rett på skjerm fra PS3.
    Hadde Sony vært litt flinkere så hadde de kun sent over info's PSP trengte til å bla i egen meny med egne fonter osv. Da hadde løsningen vært mye mer elegangt og batteriet vart mye lenger. Nå står Wifi og sender kontinuerlig.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bilde virkelig så dårlig at det er irriterende? Dueten må man opp i bordladeren med når den går tom for batteri(alt for ofte), og da er den alt annet enn praktisk og manøvrere. PSP'n kan man jo bruke greit selv om ladekabelen er i for en liten periode. Eller...?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever skjermbildet som like godt på PS3/PSP.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt annet spørsmål her.

Har instalert ps3 media server og den snakker fint med ps3. MEN, er det en mediaplayerfunksjon i dette, slik at jeg slipper å sitte å bla i mapper på ps3. Bruker mediamonkey på pc og ønsker noe lignende på tv skjermen via ps3...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, du må nok bla i mapper ja. PS3 er litt primitiv som mediesenter.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ca tre år gammel laptop, med 1 GB minne, 1,73 MHz Pentium M, 128 MB ATI skjermkort. Generelt kan jeg vel si at den ikke lenger er spes rask, og at den blir fort varm.

Installerte nettopp PS3 media server. Prøvde å streame en avi.fil med lav oppløsning, 640x352, trådløst,men det hakket som juling. Kan jeg konkludere med at det rett og slett er på tide med ny PC for å få dette til å funke? Og vil jeg kunne oppleve det samme med en Squeezebox?

Edit: Prøvde med jobb PC, som er en helt ny Dell med adskillig kvassere spec. Den og slet på enkelte avi.filer. Rippet DVD hakket også noe. Hardwareproblem, eller kan det være nettet?

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av juffmann
    Litt annet spørsmål her.

Har instalert ps3 media server og den snakker fint med ps3. MEN, er det en mediaplayerfunksjon i dette, slik at jeg slipper å sitte å bla i mapper på ps3. Bruker mediamonkey på pc og ønsker noe lignende på tv skjermen via ps3...
    Har du sjekka ut media library? Her kan du i hvertfall velge sortering, eller vise alle sangene på en gang. Vet ikke om det var no sånt du tenkte på?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Har ca tre år gammel laptop, med 1 GB minne, 1,73 MHz Pentium M, 128 MB ATI skjermkort. Generelt kan jeg vel si at den ikke lenger er spes rask, og at den blir fort varm.

Installerte nettopp PS3 media server. Prøvde å streame en avi.fil med lav oppløsning, 640x352, trådløst,men det hakket som juling. Kan jeg konkludere med at det rett og slett er på tide med ny PC for å få dette til å funke? Og vil jeg kunne oppleve det samme med en Squeezebox?

Edit: Prøvde med jobb PC, som er en helt ny Dell med adskillig kvassere spec. Den og slet på enkelte avi.filer. Rippet DVD hakket også noe. Hardwareproblem, eller kan det være nettet?
    Bruker du kablet tilkobling til laptopen din så vil du nok bli kvitt hakkingen.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Bruker du kablet tilkobling til laptopen din så vil du nok bli kvitt hakkingen.
    Da er jo noe av poenget borte, gidder jo ikke ha en kabel tvers over stua..

Da lagrer jeg heller på en minnepinne, og bruker den. Funker som juling..

Side 5 av 27 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •