PS3 Media Server - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 27 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 537
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Er det ein enkel måte å spille av .mkv filer med ps3 media server? har 2 episoder av games of throne i mkv format. Den første epsioden så får eg bare opp at den ikkje er støttet, mens den andre episoden virker 1 av 10 ganger eg går inn på den. Begge episodene virker fint med vlc, men ikkje når eg skal streame. Begge filene ender med 720p.HDTV.x264-CTU.mkv.

Serveren eg har er ein ny og kraftig server som kjører ubuntu 10.10. I følge status på ps3MS så er hastigheten 512Mb/s.
    Etter å ha testa alle filene under transcode så virka plutselig den siste. Rare greier...
    Er det mulig å få tekst på mkv filene uten ein heil del jobb?

Visst problemene fortsetter, kva er då den beste mediaspilleren til video?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere oppdatert serveren?
    Min PS Media server spiller helt fint av mkv filer, og jeg kjører den rett ifra min Win7 pc som brukes til alt.

Det er ikke serveren som bestemmer hastigheten på ditt hjemme nettverk, det er det router og kabler som gjør. Skal du ha et godt gjennomført gigabit nettverk må du opp i Cat6 kabler OG kontakter (De er sjeldne så er kanskje en fordel å bruke snor ifra veggboks) samt nettverkskort som støtter gigabit.

Kjører alt helt knirkefritt hjemme i full HD, skal si Sanctum var artig

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sliter med at hvis jeg pakker mkv filer med handbrake så vil ikke ps3 spille de av... noen som har et svar på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke noen prisforskjell på cat5 og cat6
    cat6 får du på alle nettbuttiker, men sjelden i en fysisk butikk

har selv noen hundre meter med cat6 her og der..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har pensjonert media senter selv da, på grunn av cinavia
    så nå kjører jeg vlc på en "htpc"

Active Fantonald sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dubious
    har pensjonert media senter selv da, på grunn av cinavia
    Hva er egentlig cinavia?

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cinavia er noe jævelskap som sony har bakt inn i noen bluray utgivelser og som ps3 støtter.

dvs om du ripper en berørt bluray og prøver å spille av rippen (kopien) på ps3, så vil maskinen kjenne igjen kopien som en kopi og nekte å spille den av.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da jeg sist lastet ned mediaserver så jeg at det var en ny utgave fra April i år. kan det ha noe med cinavia å gjøre?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det forklarer litt...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    da jeg sist lastet ned mediaserver så jeg at det var en ny utgave fra April i år. kan det ha noe med cinavia å gjøre?
    nei

Beskyttelse-sjekken ligger i selve firmwaren til sony ps3'n og nyere blu-ray spillere.
    cinavia er en beskyttelse som kommer tildels på nyere filmer. Dvs beskyttelsen ligger i selve lydbildet. Dvs en bestemt frekvens som vi ikke hører/detekterer. Beskyttelsen sjekker etter disse algorytmene.

Dette gjelder kun blu-ray filmer for øyeblikket, men vi kan forvente oss å finne dette på dvd'er og på ulike filmvisninger (kino) hvis noen feks filmer (CAM)/tar opp lyd. Men det kommer helt an på film og budsjett,....beskyttelsen kommer ikke gratis til filmselskapene.

Bruker selv PMS til streaming på fra min stasjonære pc. Men PS3'n er byttet ut med en WDTV Live....so no more cinavia.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kan nok dessverre forvente oss at Cinavia blir implementert hos mer eller mindre alt mulig etterhvert. Skal en aktør få Blu-ray lisens slik at utstyret har lov til å spille av BD-filmer i det hele tatt, så må de nok også akseptere Cinavia. Dette feller da fort majoriteten av piratplater og hjemmebrent.
    Streamingbokser o.l. blir noe mere ullent, da de aktørene som velger å ikke støtte BD-menyer via ISO-filer ikke nødvendigvis trenger å implementere Cinavia. De får mao et fortinn i markedet hvor nedlastere opererer. Nå blir også vi som ripper egne kjøpte filmer rammet, da det så langt ikke finnes noe rippeprogram som klarer å luke ut cinavia. Vennmerket i lydsporet skal også klare å overleve komprimering, så sånn sett har kanskje filmbransjen funnet gullfuglen. Enn så lenge...
    Nå beskriver jeg riktignok en worst case tolkning av hvordan jeg oppfatter dette, så ikke bruk mitt innlegg som noe kilde for Cinavia

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Er på utikk etter en enkel dlna-server for å bruke sammen med samsung-tv'en min, og har falt litt for ps3 media server, virker rimelig enkel og grei, akkurat slik jeg liker det.. Men, det er en ting som plager meg, og det er at serveren ser ut til å automatisk dele alle disker på pc'en? Dette er noe jeg IKKE ønsker, da jeg får inn andre dnla-enheter i nabolaget på nettverket mitt, hvilket jeg antar betyr at andre også vil få tilgang til min dnla-server..

Finnes det noen måte å unngå dette på?

Jeg TRODDE jeg hadde funnet en enkel løsning på problemet, ved å legge til de mappene jeg faktisk ønsker å dele under "shared folders", slik at "all drives" forsvinner helt, men dette nytter ikke i mitt tilfelle.. PMS deler fortsatt ut alle diskene på maskinen min, i tillegg til at de mappene jeg la til under shared folders nå vises på root-nivå, sammen med C og E disken..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

For de som ønsker å holde seg oppdatert på PMS utgavene, så har jeg idag kompilert en ny utgave (beta)

kjører denne selv og har ingen problemer med den.

1.31.0 Rev 741 26.29mb (siste pr. 09.07.2011 kl.12:43)
    Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nylig begynt å bruke dette, men jeg sliter med at .mkv-filene ikke støttes, og det er et ganske stort problem ettersom det stort sett går i full HD. Er det noe spesielle ting jeg må laste ned?

Sliter også litt med hakking ved streaming av 1080p, har 25/5 linje, ruteren er 4-5 meter unna TVen. Vil dette gå bort om jeg f.eks kabler opp?

Edit: Bruker versjonen SpecTrax la ut i posten over.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MPS
    Har nylig begynt å bruke dette, men jeg sliter med at .mkv-filene ikke støttes, og det er et ganske stort problem ettersom det stort sett går i full HD. Er det noe spesielle ting jeg må laste ned?

Sliter også litt med hakking ved streaming av 1080p, har 25/5 linje, ruteren er 4-5 meter unna TVen. Vil dette gå bort om jeg f.eks kabler opp?

Edit: Bruker versjonen SpecTrax la ut i posten over.

ps3 har en begrenset båndbredde når det kommer til trådløsoverføring på ca 15mbit hvis jeg ikke tar helt feil, så du kan godt prøve med kablet for å sjekke.
    1080p krever masse båndbredde bare så du er obs'e på det. suger også en del av din pc's cpu så er litt prosessor avhengig.

For å være på den sikre siden kan du laste ned noen codecpakker. jeg anbefaler FFDSHOW som du finner på freecodecs.com.
    VLC anbefalles også videolan.org/vlc/

selv har jeg byttet ut straming via ps3 med en WDTV Live som kjøres trådløst uten noe problemer og hakking og selvsagt med PMS.

jeg kommer til å kompilere en ny utgave i dag som vil være tilgjengelig på den forrige linken, så du kan godt prøve denne ut.

Active Mikaelft sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke bedre å koble pc'n til receiver eller tv'n da?
    ---
    Onkyo & Cerwin-Vega hjemmekino
    http://avforum.no/myhometheater/mikaelft

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mikaelft
    Er det ikke bedre å koble pc'n til receiver eller tv'n da?
    det er fullt mulig det hvis ønskelig,..men hvorfor gjøre det enkelt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Helt enig med du=) Veldig kurant å ha det på inn på PS3`n først asså!!

Ønsker også å ha bilder/filmer liggende lokalt på ps3 da jeg sliter med hakking når jeg streamer. Men har dere noen tips til hvordan jeg får det inn med samme mappestruktur som jeg har på pc`n? Går fint å kopiere over enkelt filer, men når det blir mange vil jeg jo ha det i strukturen som jeg har på pc`n. Funket ikke å bare kopiere hele katalogen.....:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Jeg har sluttet helt å streame. kopierer utelukkende over til disk. er utrolig greit når man styrer med HD materiale. og spesielt hvis det blir spoling.

Ønsker også å ha bilder/filmer liggende lokalt på ps3 da jeg sliter med hakking når jeg streamer. Men har dere noen tips til hvordan jeg får det inn med samme mappestruktur som jeg har på pc`n? Går fint å kopiere over enkelt filer, men når det blir mange vil jeg jo ha det i strukturen som jeg har på pc`n. Funket ikke å bare kopiere hele katalogen.....:-?

Tips?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SpecTrax
    selv har jeg byttet ut straming via ps3 med en WDTV Live som kjøres trådløst uten noe problemer og hakking og selvsagt med PMS.
    Jeg kjøpte meg en Popcorn Hour C-200 etter å ha brukt PS3 og PSM ei stund. Er vel bare å innrømme at jeg ble mer fornøyd med å bruke mediespiller fremfor PS3.

Side 25 av 27 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •