PS3 Media Server - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 27 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 537
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

Har fått en Bluray rip, men det er 2 audio filer der, utenom selve filmen. En dts og en ac3.

Noen som vet kossen eg kan få ps3 mediaserver til å spille filmen med lyd? Spiller av filmen, men i dobbel hastighet, og ingen lyd..

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Er PS3 Media server noe for meg?
    I og med at PS3 Media server både er gratis og utrolig enkelt, så må jeg nesten anbefale deg å bare sette igang å teste det
    Har man en server på ditt nivå kan man også tillate seg å tweake litt med kvalitetsinnstillinger, men jeg har ingen ting å utsette på PMS i forhold til kvalitet. Streamer du til PS3 så er det PS3 som har begrensninger i forhold til støttede formater og det er jo grunnlag for å tro at ved en transcoding så kan ting forringes.
    Er kvalitet det viktigste for deg så hadde jeg heller kjøpt en streamboks som støttet dine formater direkte uten transcoding. Kan i den forbindelse anbefale NetgearNTV550. Den bruker sigma-chipset og har følgelig full BD-meny på ISO-ripper. Også en herlig videovegg som viser alle filmene dine og direkte støtte for alle HD-lydformater. Serveren din vil gå på 1% ytnyttelse, men det får du regne med når man rigger opp så sinnsykt på en hjemmeserver, hehe

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Netgear saken så spennende ut! Trodde PS3 var tilstrekkelig mtp på streaming, men ser ut til at den har sine begrensninger. Nå har jeg for å være helt ærlig, aldri testet ut streaming på den enda, men om jeg ikke tar helt feil, støtter den ikke direkte streaming av f.eks .mkv filer?

OG, om jeg benytter PS3 media server og PS3 i første omgang, vil transcoding forringe kvaliteten? Isåfall til hvilken grad? For meg er lyden det aller viktigste, så høyest bitrate på lyden er, for å sette det på spissen, pissviktig for meg.

Er det noen som har oversikt over hvor mange MB/s (megabyte per sek altså) som kreves med streaming med 720p og HD-lyd? Snakker vi 10-40MB/s, eller 50-70MB/s?

Må si at dette er et meget spennende felt, som mange flere vil se nytten av i tiden fremover. Er jo latterlig behagelig med et digitalt bibliotek, som man kan aksessere på en smukk måte.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 er vel strengt tatt det beste kompromisset når det kommer til streaming, men dedikerte bokser som f.eks NTV, boxee, WD TV Live osv ligger et godt hakk foran. Her skal også kun fila overføre, ikke transcodet videostrøm. Båndbredde er uproblematisk.

Transcoding skal vel ikke nødvendigvis forringe kvaliteten, men når først et bilde skal kodes om med nye algoritmer så er vel vel nærliggende å tro at 'ting kan skje' på ferden. Om man ser noe endringer er nå en helt annen sak...
    Har du kablet gigabitnett så er ikke båndbredde noe problem og man kan sette opp PSM til å måke på etter beste evne. Kjører man trådløst er båndbredde på fullHD ikke bare et problem, men en så begrensende faktor at fullHD i praksis ikke er mulig uten komprimering. Dette styres enkelt i PMS, så det er igrunn bare å teste seg litt frem. Med serveren din har du i alle fall de beste forusetningene for å slippe unna lagg under filmtitting.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I siste beta (1.20.412) som jeg har her så er det opsjon for å ikke transcode ytterligere. Må si jeg liker 1.20.412 bedre enn den siste offisielle 1.10. Men har kun 100mbit kablet, så jeg sliter med full-HD - men det er ikke PMS sin skyld da bitraten da ofte spiker i over 250-300 mbit/s. 720p går helt fint.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sansynligvis klarer ikke server/nettet ditt noe særlig mer enn drøyt 80mbit selvom du har 100mbit nett hjemme. Sett PMS til maks båndbredde 80mbit så skal du ikke få problem med hverken 720p eller 1080p. Det skal uansett være tilstrekkelig båndbredde til at du ikke skal se noe reduksjon i kvalitet.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allright, har nå satt opp alt sammen, og kjører nå noen få tester. Har dessverre ikke gigabit der PS3en står, men dette skal endres på senere. I PMS står det at speeden på PS3-en er 93MB/s, noe som er ganske så bra?

En annen ting er, hva er best av TsMuxer eller MEncoder? Ser ut som TsMuxer gir litt høyere Mbps i PS3 etter hva jeg har sett.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Sansynligvis klarer ikke server/nettet ditt noe særlig mer enn drøyt 80mbit selvom du har 100mbit nett hjemme. Sett PMS til maks båndbredde 80mbit så skal du ikke få problem med hverken 720p eller 1080p. Det skal uansett være tilstrekkelig båndbredde til at du ikke skal se noe reduksjon i kvalitet.
    Hvor er det valget å begrense PMS til 80mbit?
    Jeg finner kun under Generelle transkodings instillinger: Max 600 Megabytes.
    Der har jeg oppgitt 400.
    PÅ AC3 bitrate har jeg 640 (kbit/s)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Omnislash
    Hvor er det valget å begrense PMS til 80mbit?
    Jeg finner kun under Generelle transkodings instillinger: Max 600 Megabytes.
    Der har jeg oppgitt 400.
    PÅ AC3 bitrate har jeg 640 (kbit/s)
    Transcoding Settings->Encoder settings->Maximum Bandwidth

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Transcoding Settings->Encoder settings->Maximum Bandwidth
    Ja, fant det først når jeg endret til engelsk språk, selv om valget er der på norsk også.

Dette er info om mitt nettverk via ruter:
    "High Speed Wireless Interface

The TWG850 supports the 802.11g standard at speed up 54Mb/s.

(802.11b compatible at speed up to 11Mb/s). Latest generation technology with internal 32-bits data buses guarantees superior handling of data traffic."
    Hvor høy max båndbredde bør jeg sette da?
    Jeg satte til 80 mbits nå, men det lagger fortsatt på 1080p filmer av litt størrelse. Det er 1000 places to see before you die, så det er verdt å se på TV-skjermen for å si det sånn.

Og bør jeg sette transkoding bufferet til 600 eller beholde det på 400 som nå?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, fant det først når jeg endret til engelsk språk, selv om valget er der på norsk også.

Dette er info om mitt nettverk via ruter:
    "High Speed Wireless Interface

The TWG850 supports the 802.11g standard at speed up 54Mb/s.

(802.11b compatible at speed up to 11Mb/s). Latest generation technology with internal 32-bits data buses guarantees superior handling of data traffic."
    Hvor høy max båndbredde bør jeg sette da?
    Jeg satte til 80 mbits nå, men det lagger fortsatt på 1080p filmer av litt størrelse. Det er 1000 places to see before you die, så det er verdt å se på TV-skjermen for å si det sånn.

Og bør jeg sette transkoding bufferet til 600 eller beholde det på 400 som nå?
    Hvis du kjører trådløst 11g-standard må du sette maks båndbredde i PMS lavere enn 54Mb/s. 54Mbit/s er jo teoretisk maks overføringshastighet på routeren din, hvilket man i praksis aldri oppnår. Etter hva jeg har sett på PMS-forumet så er 1080p på vanlig trådløst kun mulig under helt optimale forhold.

Bufferet i PMS kan bare stå default, det spiller igrunn kun inn hvis serveren din har mye annet å gjøre under filmtranscoding.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Hvis du kjører trådløst 11g-standard må du sette maks båndbredde i PMS lavere enn 54Mb/s. 54Mbit/s er jo teoretisk maks overføringshastighet på routeren din, hvilket man i praksis aldri oppnår. Etter hva jeg har sett på PMS-forumet så er 1080p på vanlig trådløst kun mulig under helt optimale forhold.

Bufferet i PMS kan bare stå default, det spiller igrunn kun inn hvis serveren din har mye annet å gjøre under filmtranscoding.
    Okey. Jeg har satt den til 14 og 15 først, det lagget fortsatt.. men jeg fikk relativt bra overføring på 11 og 10, så jeg har satt en til 10 nå.
    Men jeg sliter fortsatt med 720p på store filer. (DVD kvalitet)
    Synes det er merkelig, men det er noen DVDer av kampsport jeg kjøpte fra nettet, og kvalitet på opptakene er veldig bra. Feks 712 MB på 55 min opptak.
    MP4 format. Er det formatet som kanskje gjør det? Og at jeg bør evt få konvertert til et annet format? Er litt grønn på dette gitt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey. Jeg har satt den til 14 og 15 først, det lagget fortsatt.. men jeg fikk relativt bra overføring på 11 og 10, så jeg har satt en til 10 nå.
    Synes det er merkelig, men det er noen DVDer av kampsport jeg kjøpte fra nettet, og kvalitet på opptakene er veldig bra. Feks 712 MB på 55 min opptak.
    MP4 format. Er det formatet som kanskje gjør det? Og at jeg bør evt få konvertert til et annet format? Er litt grønn på dette gitt.
    når jeg brukte ps3 mediaserver slet jeg med det samme.
    t.d. A-Team gikk ikke ann å streame, men med en gang jeg kablet, gikk det fint.
    (prøvde selvsagt å begrense kvalitet og båndbredde, uten at det hjalp på A-team og et par andre filmer)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10/11Mbit er vel strengt tatt rett over normal 480p DVD kvalitet, så det er i beste fall helt marginalt av hva du må ha for å få det til. Kjør en test med kabel å se om ting løser seg da. Gjør det det så har du igrunn svaret; Trådløst blir for smått. Dessverre

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sluttet helt å streame. kopierer utelukkende over til disk. er utrolig greit når man styrer med HD materiale. og spesielt hvis det blir spoling.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merkelig problem som kom "snikende"

Hei.
    Håper det er noen her som kanskje har noen tips, har googlet i timevis etter løsninger, men ingenting fungerer.
    Jeg installerte PMS på en stasjonær maskin (XP SP3) for et par måneder siden, og PMS og PS3 fant hverandre umiddelbart. Streaming fungerte, og jeg opplevde lite lagging og lite problemer. Så etterhvert fikk jeg oftere og oftere DLNA feilmeldinger (2104 og 2006) og enkelte mer generelle "a network error occured". Så fikk jeg til slutt slike feilmeldinger hver gang jeg forøskte å browse noe som helst, og nå finner ikke PS3'en PSM'en, og vice versa. Jeg har forsøkt å installere PSM på andre maskiner, men problemet er vedvarende, noe som får meg til å mistenke at problemet ligger i nettverket. Jeg har et oppsett der PS3 er kablet til en DAP-1522, og stasjonær maskin der mediefilene ligger er kablet til en annen DAP-1522. Hovedrouter der nettet kommer inn i huset er en DIR-825. Disse tre kjører 5GHz seg imellom.
    Tidligere dukket også min laptop opp på PS3'n som medieserver, det gjør den heller ikke lenger, noe som styrker min mistanke om at noe i nettverksoppsettet er galt. Samme med min hjemmekino receiver, som tidligere dukket opp i PSM.
    Men jeg har ikke konfigurert noen enheter etter at dette fungerte, ergo skjønner jeg ikke hvorfor det ble dårligere over tid, og nå da ikke fungerer i det hele tatt.
    Noen som har noe tips?

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Jeg har sluttet helt å streame. kopierer utelukkende over til disk. er utrolig greit når man styrer med HD materiale. og spesielt hvis det blir spoling.
    Helt enig med du=) Veldig kurant å ha det på inn på PS3`n først asså!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ein enkel måte å spille av .mkv filer med ps3 media server? har 2 episoder av games of throne i mkv format. Den første epsioden så får eg bare opp at den ikkje er støttet, mens den andre episoden virker 1 av 10 ganger eg går inn på den. Begge episodene virker fint med vlc, men ikkje når eg skal streame. Begge filene ender med 720p.HDTV.x264-CTU.mkv.

Serveren eg har er ein ny og kraftig server som kjører ubuntu 10.10. I følge status på ps3MS så er hastigheten 512Mb/s.

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare spørre. Går dere inn i mappen som heter transcode først? og spiller av fila derfra?

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    games of throne i mkv format.
    Samme her, det er faktisk første gangen jeg oplever at mediaserver ikke takler filen, desperasjonen drev meg inn i farlig "SD" territorie

Side 24 av 27 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •