PS3 Media Server - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 27 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 537
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kjelle392
    Jeg får rett og slett ikke dette til å fungerer. Har filmen som ISO, og norsk tekst - men likevel kommer ikke teksten fram. Får beskjed om at det er ingen undertekstvalg tilgjengelig. Noen tips?
    I innstillinger for PS3 Media Server kan du sette opp hvilke språk og undertekst-valg du skal ha i prioritert rekkefølge. Du kan også gå inn i Transcode-mappen på PS3'n din, velge ISO-filen og deretter velge hvilken språk- og undertekst-kombinasjon du vil ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ang dlna deling til samsung tv

Heisann

Brukte en ukes tid pc share manager 4.2 tror jeg det var, men det sluttet å virke, serveren stoppet unormalt eller noe i den duren og jeg fikk det ikke til igjen.

Selv etter flere omstart og re - install av progget. Ga det til slutt opp.

Kjører pr i dag mezzmo det koster ca 180 kr i følge dagens kurs på dnb.no

Etter det lille jeg har prøvd det, så mener jeg att det er verdt pengene. Funket helt topp omtrent ved første forsøk, lett oppsett vil jeg si

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer å streame full HD over til ps3, og det går som e drøm. Men jeg får ikke lyd og bilde til å synkroniseres, lyden henger 5-10 sekunder etter hele tiden, noen som vet hvorfor ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har nå ikke ps3, men kun pc og sammy tv'n min, bruker mezzmo, alt går strykendes flott

Frode

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FrodeMolland
    Hei

Jeg har nå ikke ps3, men kun pc og sammy tv'n min, bruker mezzmo, alt går strykendes flott

Frode
    Jeg testet mezzmo for morro skyld og må si at det er noe av det dårligste jeg har prøvd på lenge.. Jeg slengte bare på en mkv fil siden det er det det mest går i her og makan til lag har jeg sjelden sett. Eller rettere sagt ,det stoppet helt opp etter noen sekunder og ville ikke spille i det hele tatt. Fins så å så si nesten ingen innstillings muligheter heller. Nå ble det ikke særlig grundig testet av meg siden de første 10 min ga så mye problemer. Men første inntrykket ble derfor bånn i bøtta, og ble kjapt avinstallert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer å streame full HD over til ps3, og det går som e drøm. Men jeg får ikke lyd og bilde til å synkroniseres, lyden henger 5-10 sekunder etter hele tiden, noen som vet hvorfor ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har installert programmet, men den klarer ikke å finne ps3en min.
    Jeg vet at pc'en er synlig for ps3, da jeg får opp windows media server.

NOen som har forslag til hva jeg skal gjøre?

Det trådløse nettverket er på en dlink 655, med addresse 192.x.1.1, og jeg har bedt ps3ms om å gå via den, og latt port være åpen.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH

Det trådløse nettverket er på en dlink 655, med addresse 192.x.1.1, og jeg har bedt ps3ms om å gå via den, og latt port være åpen.
    Her må du spesifisere litt. Hva har du bedt PMS å gå via? 192.x.1.1?

Jeg antar du har lagt til IP under "General configuration" og "Network settings".
    Her er det strengt tatt ikke vits å endre noen ting annet enn å evt velge nettverkskortet du bruker under første valget "Force networking on interface".
    Putter du 192.x.1.1 i rubrikken "Force ip on server" så lager du konflikt. Den IP'n er vel vanligvis standard administrasjonsIP som går rett på routerens GUI. Bare å la det stå åpent.

Fra FAQ'en får man også tips om Upnp:
    First of all, you need to make sure UPNP network discovery is enabled on your computer.
    On Windows XP, it's a service called "SSDP Network Discovery", on Vista, it's just called "Network Discovery".
    More infos here:

Turn On and Enable UPnP or Network Discovery in Windows Vista » My Digital Life
    Using UPnP on Windows XP - BitWise DocuWiki

If it's the case, you may have a problem with your router, have you enabled port forwarding ?
    The default port of the application is 5001. You can also try to change this default port,
    or force the IP of your computer in the "General configuration" Tab (you need to restart, after modified and saved values)
    Husk at routeren også må ha UPNP enabled, det er ikke alltid på som default.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok vekk network settings, og der satt den, nesten.
    Måtte faktisk fjerne haken på upnp i dlinken min, og da satt den.

TAKK:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH

Trådløs nettverk og streaming av HD? det har jeg dårlig erfaring med. Over tid så vil du oppleve at ting lagger. Kjør med Gigabit Switch, Gigabit nettverkskort og Cat6 kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som sliter med lagging på PS3 Media Server? Går greit å streame avi og som regel dvd fra en pc jeg her stående, men bluray er helt umulig. Står å laster inn en god stund, spiller av litt og så laster den inn igjen.

Hvor ligger feilen hen? Er jo helt ubrukelig, er kablet opp fra pc til router og router til PS3, så burde jo ikke ha noe tap der?

Er det noen som har fått til spotify med styring fra PS3 uten delay?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja, hvilken prossessor har du? Du bør ha en tokjerne prossessor på minst 2.6GHz for å kunne klare 1080p. Trenger du ikke undertexter så deaktiver det, (tar sykt mye cpu kraft),evt bruk tsmuxer, kan også lønne seg å sette max båndbredde.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av per0
    Noen her som sliter med lagging på PS3 Media Server? Går greit å streame avi og som regel dvd fra en pc jeg her stående, men bluray er helt umulig. Står å laster inn en god stund, spiller av litt og så laster den inn igjen.

Hvor ligger feilen hen? Er jo helt ubrukelig, er kablet opp fra pc til router og router til PS3, så burde jo ikke ha noe tap der?

Er det noen som har fått til spotify med styring fra PS3 uten delay?
    Jeg fikk meg ny TV med DLNA-støtte denne uka. Fant en conf-fil for Samsung til PMS og klinte til. Det som overasket med veldig var at tida fra jeg trykket <play> til filmen startet. Filmen startet mer eller mindre umiddelbart, hvilket jeg sjelden ser på PS3'n. Det må være noe riv ruskende galt med måten PS3 buffrer på, jeg vill tro den satt med mer muskler enn TV'n når det kom til stykket.
    Nå så ikke jeg en hel film, men 1080p gikk som smurt. Så langt ikke sett noe til de får stuttering-problemene som tidvis dukker opp på PS3, slik du opplever nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Trådløs nettverk og streaming av HD? det har jeg dårlig erfaring med. Over tid så vil du oppleve at ting lagger. Kjør med Gigabit Switch, Gigabit nettverkskort og Cat6 kabel.
    Kan jo strekke en 10m nettkabel for streamings skyld, og rulle den opp igjen etter bruk, ikke noe problem, men jeg er lat....

Noen som vet om det er mulig å streame uten rykk og napp hvis man bruker trådløs ruter med dualband kapasitet ?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan begrense øvre bådbredde i PMS. Det vil selvfølgelig kunne gå utover kvaliteten, spesielt på 1080p.
    En transcoda HD-film variere båndbredden mye under avspilling og kan ha peaks opp mot 100mbit. Da kneler som regel ethvert wifi-nett.. Vil i første omgang anbefale at du prøver deg litt frem og ser hvor høyt man kan gå for å opprettholde stabil linje.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådløst funket dårlig for meg så jeg la likeså opp cat6 nettverkskabel i taket

Så nå har jeg en 4 porters router på stua og en 8 porters switch i mitt "tekniske" rom, og har da 5 kabler inn på kino rommet

Eneste som "bråker" her er PS3n, nesten vurdert å flytte den ut..

men tilbake til PS3MS
    min forrige server taklet ikke å streame HD, så nå har jeg koblet opp spill pcen og det funker knall
    Har ikke hatt noe problem enda ihvertfall

til den som har problemer med lyden, har du prøvd å spille av filen på pcen?
    Sånn at du er sikker på at det ikke er fil(m)en

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har i dag (15jan2011) kompilert en ny versjon av PMS. Dette er versjon 1.20.422.

For de som ønsker å teste den ut så finner man nedlastningslink lengre bak i denne tråden, eller bare trykk på linken under:
    http://avforum.no/forum/1434713-post302.html

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er gjort en del i changeloggen fra build 412 som jeg sitter på. På tide å oppdatere da, takker for at du minte meg på det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3Media Server er helt villt!

Plug & Play og det fungerer som en drøm, om det ikke fungerer så er det ditt eget nettverk som er bremsen.
    Full-HD filmer kan ofte gå over 300mb/s og da hjelper det lite med et 100mb/s nettverk, legg opp til gigabit nettverk og voila! Full-HD er ikke lenger noe problem.
    Vel verdt de 2000kr du må ut med for å bytte kabler og router, pga ps3 Media server er PS3 det beste kjøpet jeg gjorde i 2010.

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av benjamin336
    PS3Media Server er helt villt!

Plug & Play og det fungerer som en drøm, om det ikke fungerer så er det ditt eget nettverk som er bremsen.
    Full-HD filmer kan ofte gå over 300mb/s og da hjelper det lite med et 100mb/s nettverk, legg opp til gigabit nettverk og voila! Full-HD er ikke lenger noe problem.
    Vel verdt de 2000kr du må ut med for å bytte kabler og router, pga ps3 Media server er PS3 det beste kjøpet jeg gjorde i 2010.

+1

Side 22 av 27 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •