PS3 Media Server - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 27 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 537
    Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    er vel ikke så lenge siden du formaterte,(syns jeg leste noe om det litt lenger bak,nå da jeg har lest hele tråden) lurer egentlig på hva du driver med siden du må formatere hele tiden.. hehe

+1

Jeg har mine tanker men tviler det bør på trykk

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Virker..som..

..de herrer er rammet av projektive tanker denne helgen8)
    Det var ikke java som var feil,jeg hadde glemt å krysse av for "bruk mediebibliotek".

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sjekket load på cpu'en min nå på Avatar 1080p (MEncoder), MEncoder bruker ikke mer enn 10% en gang. er helt klart noe jeg har klart å gjøre riktig med å følge guiden hvertfall.
    Nå har jeg testet litt de siste par dagene, installert ting i hht. guiden. Det gledelige er jo at det faktisk blir undertekster, så langt alt vel. Men uansett hva jeg velger, Avisynth/Mencoder, Avisynt/Ffmeg etc, så hakker det etter kort tid. CPU går konstant på 100 % og bufferet går tomt, spesielt på scener med mye bevegelse og detaljer, selv på 720p-materiale. Tenkte å teste CoreAVC som i flg. guiden skulle være gratis i 14 dager, men det ser ut til at denne nå kun er tilgjenglig ved kjøp.

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Nå har jeg testet litt de siste par dagene, installert ting i hht. guiden. Det gledelige er jo at det faktisk blir undertekster, så langt alt vel. Men uansett hva jeg velger, Avisynth/Mencoder, Avisynt/Ffmeg etc, så hakker det etter kort tid. CPU går konstant på 100 % og bufferet går tomt, spesielt på scener med mye bevegelse og detaljer, selv på 720p-materiale. Tenkte å teste CoreAVC som i flg. guiden skulle være gratis i 14 dager, men det ser ut til at denne nå kun er tilgjenglig ved kjøp.

har du prøvd å reinnstallere nettverkskortet?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dejavu
    har du prøvd å reinnstallere nettverkskortet?
    Nei det har jeg ikke prøvd. Skulle det hjelpe? Overføringshastigheten kommer opp mot 100 Mb/s i scener med mye detaljer, men generelt ligger den på 30-50 Mb/s. Problemet ligger i at serveren ikke klarer å transcode fort nok, noe CPU-load og bufferet på PMS er en indikasjon på.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva hvis du deaktiverer undertekster i "common transcoder settings" i PMS, hvilken load ligger du på da? her her det som sagt veldig mye å hente.

er "switch to tsmuxer when h.264 video is PS3 compatible" huket av under MEncoder settings? Hvilken hardware har du på serveren foresten?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo.
    Har akkurat startet å teste dete PS3 media server programmet litt.
    Har ett lite spørsmål. Jeg har koblet en ekstern HD med USB til ruteren, og bruker dette som nettverkslager. Er det noen måte at denne HD'en kan oppdages fra min PS3? Eller må jeg gå via en pc for å hente media fra nettverkslageret?
    Må kanskje bruke programm som PS3 media server for å spille av filmer osv? og da trenger man vel pc?

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man starter ps3 media server fra pcèn, dersom pcèn din har tilgang til netverks HDèn din, burde du få muligheten til å hente filmene fra din ps3.
    Jeg bruker ps3 media server innstallert på mac i ett gbit nettverk og avspilling av HD filmer (mkv) går knirkefritt, tråløst nettverk er for dårlig..

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva hvis du deaktiverer undertekster i "common transcoder settings" i PMS, hvilken load ligger du på da? her her det som sagt veldig mye å hente.

er "switch to tsmuxer when h.264 video is PS3 compatible" huket av under MEncoder settings? Hvilken hardware har du på serveren foresten?
    Øh men hele cluet er å transcode fordi jeg ønsker undertekster . Hvis ikke kjører jeg bare remux med TSMuxer og det fungerer helt strålende, da ligger jeg på 5-10% load.

Jeg har Asus MN2X hovedkort, AMD Athlon II X2 250, 3 GHz, 2 Gig minne. Ikke spesielt rått akkurat, og tydeligvis for tregt til å transcode og få undertekst.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah,ok.

burde egentlig ikke være noe problem for den cpu'en og dra 1080p altså,selv om den ikke er den råeste. men prøv å huk av "switch to tsmuxer when h.264 video is PS3 compatible" jeg får tekst selv om den er aktivert hvertfall.

Fjern også haken på "HTTP Engine v2" under general configuration. hjelper det ikke i det hele tatt, så er jeg dessverre tom for forslag.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, "switch to tsmuxer when h.264..." er aktivert. Under testing kjørte jeg med District 9 og med norske undertekster. Det fungerte en stund, men bufferet gikk sakte men sikkert tomt, så den klarte rett og slett ikke transcode kjapt ok. Avatar i 1080p begynner å hakke i begynnelsen, når man flyr over skogen. Men ved remux går det hele helt smooth.

Ut fra guiden har jeg skjønr det slik at man kan sette noen parametre for bildekvalitet ved transcoding. Her står dette slik:

keyint=1:vqscale=1:vqmin=2

Noen som kan forklare litt hva disse verdiene betyr? Har skjønt det slik at de påvirker bildekvaliteten og bitrate, men hvordan? Noen settinger som gjør jobben enklere for prosessoren?

EDIT: fant noen ledetråder PS3 Media Server • View topic - Explanation of "keyint", "vqmin","vqmax","vqscale" etc Får teste litt forskjellige innstillinger.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å følge opp resultatet av eksperimentene. Jeg kom ikke i mål med transcoding og undertekster. Uansett hvilken transcodingsetting jeg prøvde (keyint=?:vqscale=?:vqmin=?) ble det etter hvert hakking. Jeg fikk 720p-materiale til å gå sånn noenlunde, men 1080p begynte å hakke ganske tidlig. CPU gikk på 100 % og bufferet var konstant tomt. Det var imidlertid ganske mye å hente på bithastighet over nettet ved å justere ned kvaliteten, men det er tross alt ikke det som er problemet her.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for oppdatering. Sånn jeg ser det burde det egntlig ikke være noe problem ifølge spec på din cpu. den burde takle det.. er jo tross alt dual core på 3GHz. Jeg regner jo med at du har aktivert for 2 cores i PMS og ikke kjører bare den ene. Blir begge kjernene maxa ut foresten,om du sjekker load på hver kjerne? Du skriver at 720p gikk sånn någenlunde, dette burde jo hvertfall gå som smurt..

Men det ser jo ut som at det blir konklusjonen, at flaskehalsen er cpu. så da blir det vel ny cpu på deg da vel.

Evt om du har Nvidia Skjermkort kan du burke CoreAVC til å avlaste cpu med CUDA. men du er kansje ikke så heldig at du har Nvidia kort?

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Registrerer at jeg sannsynligvis er å anse som eldre og ikke har peil på data lengre, så hva med en writeup på hva man bør ha av HW/SW etter dagens standard?
    Å lese seg opp på en 15-20 sider lang tråd blir man fort sliten av.. :P

Filmer og lyd med høy kvalitet foretrekker jeg enda å kjøpe/leie, men hvem vet..
    Kan nevnes at jeg har en relativt grei stasjonær "på loftet" med koaks til DACen i stua, og som styres via remote desktop fra en bærbar.

Når jeg har mindre krav til kvalitet til lyd/bilde bruker jeg PS3 Media Server og streamer trådløst til PS3 - Reciever osv osv.

Ligger det noen skjulte gevinster her?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Registrerer at jeg sannsynligvis er å anse som eldre og ikke har peil på data lengre, så hva med en writeup på hva man bør ha av HW/SW etter dagens standard?
    Vel, det avhenger vel egentlig av hva man skal brukte det det til,men regner med du her sikter til PMS (om ikke, så er du vel i feil tråd ). Det meste er egentlig vedlig godt forklart i guiden som er linket til tidligere: Java PS3 Media Server for dummies – chapter 1 introduction | Otmanix Blog – English language edition

Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Filmer og lyd med høy kvalitet foretrekker jeg enda å kjøpe/leie, men hvem vet..
    Kan nevnes at jeg har en relativt grei stasjonær "på loftet" med koaks til DACen i stua, og som styres via remote desktop fra en bærbar.

Når jeg har mindre krav til kvalitet til lyd/bilde bruker jeg PS3 Media Server og streamer trådløst til PS3 - Reciever osv osv.

Ligger det noen skjulte gevinster her?
    Jeg liker selv og ha orginaler av filmer i filmsamlingen. Men jeg kan ikke si jeg merker noen nevneverdig forskjell på kvalitet i hverken lyd eller bilde med tanke på en BD disk vs BD rip streamet fra pc. (nå kan ikke jeg høre forskjell på høytalerkabler heller da men). Eneste er vel om man har en "phat" PS3 og ikke kan streame DTS HD Master/Dolby TrueHD men må ty til LPCM, her vil jeg si at jeg kan høre forskjell, selv om det egentlig sies at det ikke skal være det.

Skjulte gevinster? Tja, noen godt synelige mens andre fortsatt ganske skjult.
    Nå da endelig PS3 er hacket,så vil det vel dukke opp mange homebrew apps som vil gjøre PS3 til en monster media maskin, så her vi det nok dukke opp mange perler.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for oppdatering. Sånn jeg ser det burde det egntlig ikke være noe problem ifølge spec på din cpu. den burde takle det.. er jo tross alt dual core på 3GHz. Jeg regner jo med at du har aktivert for 2 cores i PMS og ikke kjører bare den ene. Blir begge kjernene maxa ut foresten,om du sjekker load på hver kjerne? Du skriver at 720p gikk sånn någenlunde, dette burde jo hvertfall gå som smurt..

Men det ser jo ut som at det blir konklusjonen, at flaskehalsen er cpu. så da blir det vel ny cpu på deg da vel.

Evt om du har Nvidia Skjermkort kan du burke CoreAVC til å avlaste cpu med CUDA. men du er kansje ikke så heldig at du har Nvidia kort?
    Tja, dual core... i følge specs skal det jo være det, men jeg installerte en sak (husker ikke navnet i farten) som skulle inspisere HW på maskinen, og den rapporterte om kun 1 core.

Jeg har satt 2 cores i settings for transcoding, men PMS mener selv at jeg kun har én. men det hadde ikke noen innvirkning på prestasjonene.

Mulig jeg må gjøre noe i BIOS? Herreminhatt, det har jeg faktisk ikke sjekket ops:

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dual core skal automatisk detekteres av BIOS og operativsystemet ditt. Hvis du derimot bytter CPU fra single til dual på en eksisterende XP-installasjon kan det hende du ikke får opp to kjerner i alle applikasjoner. I W7 er ikke dette noe problem, Vista kan jeg ingenting om..

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, WHS er vel basert på 2003 Server.

Jo, jeg satte inn ny CPU etter at OS-et hadde vært i drift en stund, nettopp fordi jeg ikke var fornøyd med ytelsen. Var litt spent på om det bare skulle funke av seg selv og det gjorde det jo tilsynelatende... Men kanskje ikke helt allikevel.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aha! spennende,kansje man kan finne en løsning likevel. Da blir det vel testing på deg i dag regner jeg med for å se om du klarer å få den andre kjernen til å være med også.

Jeg har foresten testet litt selv i dag,sist jeg testet med tekst så var det bare for et par sekunder bare for å se om det kom tekst med MEncoder. Men nå har jeg testet litt grundigere. Og det jeg finner ut er at med tekst aktivert i PMS så blir det hakking noen steder hos meg også. CPU kjører på ca 50% mens båndbredden noen ganger er oppi over 300 MB/s (selv om det er på en fil som ikke har noen tekst overhodet) PMS klarer ikke og utnytte CPu godt nok og det resulterer i at flaskehalsen blir nettverket. For min del var ikke det noe problem da jeg tilfeldigvis har en GB switch liggende og det løste saken.

Men jeg ser jo at det kan by på problemer for andre som ikke har et GB nettverk. Men jeg fatter ikke at transcoding av litt tekst kan ta så mye kraft, selv på en fil som det ikke er tekst på. Dette må jo være en feil i MEncoder?

Edit: Jeg fant en løsnig selv med kun 100MB tilkobling. Under common transcode settings->video quality settings sett maximum bandwith til 99. Funker som en drøm! selv med lossless quality: keyint=1:vqscale=1:vqmin=1. Now it runs like a knife trough butter!

Edit 2: tols1, et kjapt søk på google ga meg svar at det er et kjent problem at 2003 server ikke "ser" alle cores. Prøv dette: 9Down.COM - Download AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor Driver v 1.3.2.16 for Win XP / Server 2003

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hjelpen Strike. Vel, linken viste seg å være råtten men jeg kom hvertfall på sporet av noe. Det ser nemlig ut som at maskinen ikke gjenkjenner prosessormodellen, så jeg forsøker å oppdatere driveren.

Side 20 av 27 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •