PS3 Media Server - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 27 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 537
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det er ikke noe problem for 1080P å komme langt over 20mbit, dette avhenger av codec, antall lydkanaler og ikke minst graden/kvaliteten av krypteringen. VC-1 (L4) kjører på 135mbit/s @ 1920 x 1080P/60. Dette blir vel ikke brukt i praksis så langt jeg vet, og selv BD ligger langt under dette. Poenget mitt er at det blir litt feil å uten forbehold konkludere med at 1080P alltid vil fungere på et G-nettverk.
    *snip*
    Det er nitpick, jeg regner med at vi snakker om mkv-rips. Jeg ville bare brukt mkv2vob istedet for å prøve å transkode 1080p, når dette gjøres i realtime så må nødvendigvis bitrate opp p.g.a det ikke er mulig å optimalisere bitrate på samme måte som når man kan kjører flere pass offline. Man må rett og slett kjøre heftig overkill på bitrate for å unngå degradering (men noe degradering vil man få uansett)

DLINK lagde verdens råtneste G-routere (skrev jeg det tidligere?) N-routerne vet jeg ikke noe om, men tross alt går jo kommunikasjonen mellom routeren og PS3 via G-mode. Ikke dermed sagt at N-routeren blir like rævva som de gamle G-routerne, men hvem vet, sannheten ligger kanskje midt imellom der et sted. (no pun intended )

Jeg anbefaler TVersity for deres 1stop-carefree PS3-serverløsning, den mangler kun watch-folder-funksjon, men det kommer nok. (går an å mekke en midlertidig løsning der med en bat-fil dog) Tror jeg ville holdt meg langt ifra Nero.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Liker ikke TVersity. Bygger meg uansett en HTPC i starten av neste år, så da er jeg jo egentlig kvitt problemene med PS3-knot&konverter.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    Jeg anbefaler TVersity for deres 1stop-carefree PS3-serverløsning, den mangler kun watch-folder-funksjon, men det kommer nok. (går an å mekke en midlertidig løsning der med en bat-fil dog)
    Har ikke testet det selv, men har registert at flere ikke ønsker å bruke det programmet av en eller annen grunn.

Tror jeg ville holdt meg langt ifra Nero.
    Den følelsen har jeg også, men jeg har ingen god begrunnelse. Har du?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Har ikke testet det selv, men har registert at flere ikke ønsker å bruke det programmet av en eller annen grunn.
    TVersity transcoder ikke/veldig dårlig, så den delen er ikke brukbar, så da sitter man igjen med samme gamle mkv2vob-tralten som før.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tversity fungerte noenlunde ok når det virket. Fikk aldri bildet til å passe tv`en min (720p) og det var veldig treeeegt... Det tok ca 1 min å starte opp en videostream (divX\Xvid) og vel 30 sek med musikk (320kbps\flac) samme tid for å bytte sang. Fikk heller aldri til en fornuftig mappestruktur, men det kan bare være meg.

PS3 Media Server virker bare ikke hos meg, men det er jo gratis og jeg har tro på dette i tiden fremover når bugs og bedre kompabilitet er ordnet.

Nero Mediahome er den absolutt beste løsningen jeg har testet, hadde tilfeldigvis utgave 3 på pc`en og den fungerer bra. Ca 15 sek på oppstart av videostream, litt lenger på musikk. Selv om jeg ikke forstår akkurat det...
    Bildet fyller for første gang hele skjermen min og alt fungerer ganske knirkefritt. Er versjon 4 tilgjengelig, men siden den koster penger så har jeg ikke prøvd den enda.

Det som irriterer meg er at Sony markedsfører maskinen som et mediasenter, men at de ikke lanserer egen programvare eller sørger for skikkelig kompabilitet med eksisterende programvare og filformater.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tull. Hakker det, så er det ikke p.g.a manglende båndbredde på det trådløse nettet. et G-nettverk klarer i praksis 20mbit uten problemer. De fleste 1080p MKV-filene ligger på rundt 10mbit for bilde+lyd. Hvis det hakker, kan dere garantert takke dere selv.
    Litt delte meninger om akkurat det der gitt. Jeg får klippe inn litt fra avsforums:

I dont get this, why do everyone expect beeing able running 10-15 mbit rate HD streams over wireless 54g?? Without stutter or skipping?
    I mean, if your lucky and have good signal strength and good performance hardware in your WLAN at home, you be able to sqeeze out max 25mbit over the link. But, more probably it will be somewhere around 15Mbit max.
    Then, on this add the FACT that wireless is unstable, in such manners that it is spiking up and down, and almost never can hold a stable bitrate so you should understand that streaming HD over a wireless link of this type isnt any HIT. If it works, be glad, if it dont, keep it real.
    Also, another specific fact, what regards the WLAN interface in the PS3 I would like to say its kind of poor. I have done various tests earlier, transferring files to and from PS-->PC on LAN, and 5Mbit is what i got mostly! With my laptop i get 20-25Mbit. So you see, the PS3 wlan component doesnt seem all that, and 5Mbit versus 10-15 for a HD stream and youll get the issue....

Dette stemmer veldig godt med andre obeservasjoner i dette og andre forum. 720p går som regel greit for de fleste, men går man på streaming av 1080p så ender som regel i uløkka. Det som uansett var helt utrolig deilig da jeg fikk kablet var at buffertiden ved f.eks sporbytte når man spiller musikk forsvant. Det var en helt annen respons mot server.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får lagg/hakking når jeg må transkode DTS på 1080p-filmer. Bruker foreløpig kun optisk ut

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å få det sagt... Har nettop installert Tversity og det er et genialt stykke programvare!
    RSS, pod/videoapplecrapcaststreaming, youtube osv osv... Den la til en hel ny dimensjon til PS3 bruken min nå
    Hvorfor har ingen trumpet meg til å installere dette før??

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå byttet fra trådløst til 1000mbit og nå går også tunge HD filer (BD-ripp) som en drøm gjennom PS3 Media Server. Det eneste jeg har opplevd er lip-sync problemer på DVD-iso filer. Må teste litt mer på dette. Virker som stemmen henger igjen ift. bildet - på PC`en fungerer samme fil helt fint. ISO`ene er forøvrig rippet via DVDfab 5 uten noe hokus pokus.

Jeg er heller ikke veldig imponert over bildekvaliteten på DVD-image filene sammenlignet med min DVD-spiller, men det er vel en pris man må betale. Eneste måten å løse det på er vel med en ekstern videoprosessor.

Skal prøve Tversity en dag også. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Installerte dette programmet nå nettopp, og det funker som en drøm.

Har riktignok bare testet med en avi-fil og en 720P MKV-fil, men begge deler blir helt perfekt.

Hadde litt problemer i begynnelsen med at det kom opp "there are no tracks", men det var bare jeg som var i feil media-type på PS3en. ops:

Får unnskylde meg med at jeg fikk den på fredag, og kan ikke så mye med den enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan blir det å ha pc'en trådløst, men en nas (qnap109) med filene på og den er kablet i gb nett til ps3?
    Tenker da på tunge 1080p filer?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper nok lite om det er kabel mellom NAS og PS3 hvis filene skal via PC'n din. Du må nesten teste litt, men jeg tror du kan oppleve mye hakking også på mindre krevende filer enn 1080p. FullHD funker nesten kun teoretisk over trådløst og nå skal du i tillegg ha trafikk i begge retninger..

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettop fått meg ny router en D-link dir-655. Jeg er ganske noob når det gjelder IT så kunne trengt litt hjelp til og konfigurere denne opp mot ps3 og psm, sliter med lav birate Den gjennomsnittelig bitraten ligger på ca 4-9mbps, Så det virker som ruteren sperrer eller noe

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Svar til Mozze)
    Da blir vel løsningen å installere dette programmet på den bærbare, og koble opp direkte inn i routern for å få det til.
    Skulle ikke være noen flaskehalser igjen tror jeg.
    Da blir det Bærbar-->Dlink 655 -->qnap 109
    -->PS3

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si at PS2 Media Server (PSM) fungerer utrolig bra hos meg. Nå sitter jeg nå med en rimelig kraftig Quad Core CPU i server, nok minne og gigabitnett over hele huset.

Skulle gjerne ha vist litt mer om programmet. Det som ligger ute på code.google.com og andre nettsteder er stort sett bugfix lister. Savner en skikkelig FAQ hva de forskjellige komponentene i programmet er og hvordan de fungerer. Spesielt dette med de forskjellige encoderene/videostreamerene. Noen som har kommet over litt mer grundig dyptpløyende informasjon om denne softwaren?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mazeking
    Må si at PS2 Media Server (PSM) fungerer utrolig bra hos meg. Nå sitter jeg nå med en rimelig kraftig Quad Core CPU i server, nok minne og gigabitnett over hele huset.

Skulle gjerne ha vist litt mer om programmet. Det som ligger ute på code.google.com og andre nettsteder er stort sett bugfix lister. Savner en skikkelig FAQ hva de forskjellige komponentene i programmet er og hvordan de fungerer. Spesielt dette med de forskjellige encoderene/videostreamerene. Noen som har kommet over litt mer grundig dyptpløyende informasjon om denne softwaren?
    Er noe her. FAQ - ps3mediaserver - Frequently Asked Questions - Google Code

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    Jeg har nettop fått meg ny router en D-link dir-655. Jeg er ganske noob når det gjelder IT så kunne trengt litt hjelp til og konfigurere denne opp mot ps3 og psm, sliter med lav birate Den gjennomsnittelig bitraten ligger på ca 4-9mbps, Så det virker som ruteren sperrer eller noe
    Hvis du kjører Vista på maskinen din så prøv å kjøre følgende kommando i en command prompt (klikk Start-knappen nederst til venstre, så skriver du "cmd" (uten "-tegn). Så skriver du følgende:
    netsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled

Funket som en drøm for meg - jeg hadde 4-9mbps selv og nå ligger det på 60-70mbps

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stein
    Som jeg skrev i det opprinnelige innelgget mitt så er denne FAQ'en på code.google.com ganske mangel full. Uten kommentarer er helle FAQ'en som du linkter til på kun 2 A4 sider. Er virkelig ikke skrevet noe mer dokmentasjon på denne softwaren enn dette?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mazeking
    Hvis du bruker standard encoderen, mencoder - får du kun utnyttet 1 kjerne ser det ut til. De andre opsjonene kan viss utnytte flerkjerne, men da har jeg slitt med at jeg ikke får til 5.1 lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ps3 mediaserver

Har brukt dette programmet en stund og er veldig fornøyd.

Å streame 720p, 1080p via d-link 655 funker dårlig, så jeg vil installere programmet på serveren min som har Derbian og er koplet via kabel.

Noen som har installert programmet på derbian? jeg er temmelig grønn når det kommer til linux. hadde vært fint med en HowTo :-D

Side 2 av 27 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •