PS3 Media Server - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 27 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 537
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fantonald
    Vel, noen udefinerte "bugger" her og der må man vel bare tåle. Men mener du at denne hakkingen som dukket opp ved et par anledninger går ut over opplevelsen? Så lenge det er stort sett 100%, så er vel alt bra?
    Det er godt mulig at dette lar seg tune slik at det blir helt perfekt. Jeg så ikke gjennom flere filmer da jeg opplevde dette, snarere 30 min av en film i 1080p og litt mindre av en annen film i 720p.
    Det er opp til hver enkelt hva man mener er bra nok. Er du fornøyd med 98% så er det jo perfekt.
    Jeg kuttet ut PMS mest på grunn av mulighetene for musikkavspilling på PS3, denne funksjonen er rett og slett ikke bra nok. Og når jeg da først har en stuepc så er det mye bedre å kjøre også film fra denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker PS3MS nesten hver eneste dag. Alt i alt fungerer dette perfekt for mitt bruk, og jeg opplever ingen hakking(720p, kablet). Til å være gratis, er dette et kjempeprogram.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bad_ip
    Jeg bruker PS3MS nesten hver eneste dag. Alt i alt fungerer dette perfekt for mitt bruk, og jeg opplever ingen hakking(720p, kablet). Til å være gratis, er dette et kjempeprogram.
    Da vil jeg gjerne stille deg et spm.
    Om du hadde betalt for dette programmet, hva er det da som ikke er bra?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ser veldig mange i denne tråden sliter med lag i 1080p filmer. men det er bare valg av codec og innstillinger som skal til.

her er en fin guide som dere kan følge:

Java PS3 Media Server for dummies – chapter 5 Videolan- and Avisynth | Otmanix Blog – English language edition

Før jeg fant denne guiden, så slet jeg selv med lag, var lett over 100mbps på mitt kablet 100mb nettverk. nå kjører det på ca 10-30 mbps på en 1080p film, uten problem. og kvaliteten er topp.

de som har psm innstallert som service, vikitig: stopp service, start GUI og gjør de endringer som skal til, lagre og lukk GUI. start service,voilla.

ps: sorry hvis allerede denne guiden ligger her, skumleste bare tråden.

edit: jeg valgte foresten CCCP Codec Pack.

Active Fantonald sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg bare må krype til korset her, jeg... Hva er "GUI"? ops:

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GUI = Graphical User Interface (grafisk brukergrensesnitt)

Dvs vinduet der du kan velge innstillinger, start, stopp osv. Sikkert det mange forbinder med programmet i seg selv.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GUI= "Graphical User Interface"

altså åpne programmet slik at du får opp programvinduet der du kan gjøre alle innstillingene.

starte og stoppe serviceen kan du gjøre ved å gå inn på kontrollpanel-adminstrative oppgaver-service let fram til pms på lista.

edit: 1DrE kom visst før meg, hehe

Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehhh, skal denne guiden være for dummies ?

Hva i alle dager betyr dette ? You have to decompress the 7z-file and copy the vsfilter.dll from unicode-subdirectory to your Avisynth plugin directory (C:\program files\AviSynth 2.5\plugins).

Edit: Jeg leste nedover, og jeg gir opp!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    jeg ser veldig mange i denne tråden sliter med lag i 1080p filmer. men det er bare valg av codec og innstillinger som skal til.

her er en fin guide som dere kan følge:

Java PS3 Media Server for dummies – chapter 5 Videolan- and Avisynth | Otmanix Blog – English language edition

Før jeg fant denne guiden, så slet jeg selv med lag, var lett over 100mbps på mitt kablet 100mb nettverk. nå kjører det på ca 10-30 mbps på en 1080p film, uten problem. og kvaliteten er topp.

de som har psm innstallert som service, vikitig: stopp service, start GUI og gjør de endringer som skal til, lagre og lukk GUI. start service,voilla.

ps: sorry hvis allerede denne guiden ligger her, skumleste bare tråden.

edit: jeg valgte foresten CCCP Codec Pack.
    Nå har jeg bare skumlest guiden, men for de aller fleste tilfeller trenger man ikke transcode i det hele tatt, men bruke TsMuxer. I Transcode settings markerer man TsMuxer og fytter den til toppen av lista på Video Files Engines. Dessverre får man ikke mulighet for å velge undertekster, så for de som synes det er viktig, så er kanskje guiden hjelpsom.

EDIT: for øvrig en grundig guide, skal lese hele guiden litt nøyere ved anledning. Takk for link

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gaute7
    Ehhh, skal denne guiden være for dummies ?

Hva i alle dager betyr dette ? You have to decompress the 7z-file and copy the vsfilter.dll from unicode-subdirectory to your Avisynth plugin directory (C:\program files\AviSynth 2.5\plugins).

Edit: Jeg leste nedover, og jeg gir opp!
    Vel, det var kansje dumt av meg å linke til et kapittel midt i guiden.
    Derimot starter man på begynnelsen vil jeg si dette er en guide for Dummies ja.

link til starten av guiden: Java PS3 Media Server for dummies – chapter 1 introduction | Otmanix Blog – English language edition

Over overskriften er den linket til neste kapittel i guiden. også på slutten av hvert kapittel er det linket.

Jeg følte at det kapittelet som jeg linket til burde fremheves. For det er her folk gjør feil. De fleste innstallerer bare f.eks K.lite codec pack Mega. starter psm og tror ting skal funke. men man må aktivere codecene også. (eller engines som det refereres til i guiden.) også må de konfigureres.

OBS: man skal IKKE innstallere alle disse codec pakkene som blir linket i guiden, kun en pakke trengs. legger man inn alle blir det bare kluss.

You have to decompress the 7z-file and copy the vsfilter.dll from unicode-subdirectory to your Avisynth plugin directory (C:\program files\AviSynth 2.5\plugins): Dette betyr bare at du må bruke et "pakkeprogram" som f.eks winrar til å pakke ut en fil som heter vsfilter.dll og denne skal legges i mappe: C:\program files\AviSynth 2.5\plugins

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Nå har jeg bare skumlest guiden, men for de aller fleste tilfeller trenger man ikke transcode i det hele tatt, men bruke TsMuxer. I Transcode settings markerer man TsMuxer og fytter den til toppen av lista på Video Files Engines. Dessverre får man ikke mulighet for å velge undertekster, så for de som synes det er viktig, så er kanskje guiden hjelpsom.

EDIT: for øvrig en grundig guide, skal lese hele guiden litt nøyere ved anledning. Takk for link
    Velger man derimot MEncoder så kan man fint bruke undertexter..

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men da trenger man en kraftig server, ellers hakker det

Men jeg skal kikke litt nærmere på den guiden, kanskje det er en litt light-ere løsning som ikke krever like mye av serveren?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MEncoder, i den stand som blir levert sammen med PMS, støtter ikke undertekster på rippa DVD, typisk rippet i MakeMKV. Tekst i ISO-filer støttes derimot. Skal man ha tekst i MKV-filer så må man den tunge veien om Avisynth.

Det skal visst være en MEncoder som støtter dette, men jeg er ikke noe særlig på kompilering, så det har jeg ikke testet ut enda.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ja men da trenger man en kraftig server, ellers hakker det

Men jeg skal kikke litt nærmere på den guiden, kanskje det er en litt light-ere løsning som ikke krever like mye av serveren?
    jeg sjekket load på cpu'en min nå på Avatar 1080p (MEncoder), MEncoder bruker ikke mer enn 10% en gang. er helt klart noe jeg har klart å gjøre riktig med å følge guiden hvertfall.

Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    MEncoder, i den stand som blir levert sammen med PMS, støtter ikke undertekster på rippa DVD, typisk rippet i MakeMKV. Tekst i ISO-filer støttes derimot. Skal man ha tekst i MKV-filer så må man den tunge veien om Avisynth.

Det skal visst være en MEncoder som støtter dette, men jeg er ikke noe særlig på kompilering, så det har jeg ikke testet ut enda.
    Dette stemmer sikkert, jeg liker ikke tekst på film så jeg har deaktivert undertekster i PMS, så har ikke sjekket dette.

Edit: sjekket dette nå, bare for morro skyld. Jeg visste at jeg hadde tekst på LOTR The return of the king.mkv. Og her er det tekst med MEncoder. mulig det er rippet med et annet program eller noe da, det vet jeg ikke. Men med tekst så ser jeg cpu'en jobber mer oppi nesten 50% noen ganger. Deaktiverte undertekster igjen i PMS og cpu'en er nede under 10% igjen. Så her er det myyye å hente på deaktivere undertekst.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan skal jeg justere PMS til å konvertere filene vekk fra DTS til Dolby Digital eller AC3 5.1?

Grunnen er at jeg rippet alle filmene med DTS som lydspor.
    Nå har jeg kjøpt et lite kjekt trådløst surround headset. Men det takler ikke DTS-lyd.
    Så hvis det er noe jeg lett kan ordne i PMS så den sender DD eller AC3, så blir jeg glad.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller av MP3 filer (320kbps) fra min pc med Mediaserver på PS3. PS3 er koblet med HDMI til reciever. MEn er ikke helt fornøyd med lyden sammenlignet med CD lyd. Er det noen innstillinger som kan gjøres for å forbedre dette?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Hvordan skal jeg justere PMS til å konvertere filene vekk fra DTS til Dolby Digital eller AC3 5.1?

Grunnen er at jeg rippet alle filmene med DTS som lydspor.
    Nå har jeg kjøpt et lite kjekt trådløst surround headset. Men det takler ikke DTS-lyd.
    Så hvis det er noe jeg lett kan ordne i PMS så den sender DD eller AC3, så blir jeg glad.
    Humm.. Prøvd å huke av for LPCM remux? Sett også ps3 til Linear PCm i video settings. kansje det funker. regner med at du ikke har surround reciver siden du sitter med headset. har du evt det så kan du justere dette på reciveren din.

Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Spiller av MP3 filer (320kbps) fra min pc med Mediaserver på PS3. PS3 er koblet med HDMI til reciever. MEn er ikke helt fornøyd med lyden sammenlignet med CD lyd. Er det noen innstillinger som kan gjøres for å forbedre dette?
    PSM er ikke særlig god på Musikk, ikke sånn "out of the box" hvertfall her ville jeg sjeket ut en annen løsning. Evt google mediamonkey plugin til PSM og test dette. Tenkte teste dette selv,men har ikke kommet så langt. Må selvfølgelig ha Mediamonkey på pc'en og da.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sjekket load på cpu'en min nå på Avatar 1080p (MEncoder), MEncoder bruker ikke mer enn 10% en gang. er helt klart noe jeg har klart å gjøre riktig med å følge guiden hvertfall.
    Jaså? Javel, da får jeg teste guiden også. Hvis det funker er det jo gode nyheter.

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får ikke aktivert oppdateringsfunksjon i PMS

Heisan..
    Fikk virus på pc, og måtte formatere disken for å få drift på den igjen. da forsvant jo samtidig alle programmer.

Innstallert PMS på ny. Den får kontakt med PS3,men oppdateringsfunksjonen i PMS aktiveres ikke,dere vet det "forstørrelsesglass"symbolet på den siden hvor man legger til filer. Når jeg trykker på dette, så skjer ingenting. Filene får jeg imidlertid lagt til,men altså ikke søkt gjennom.

Tips på løsninger tas imot med takk!

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel ikke så lenge siden du formaterte,(syns jeg leste noe om det litt lenger bak,nå da jeg har lest hele tråden) lurer egentlig på hva du driver med siden du må formatere hele tiden.. hehe

spøk til side, jeg har lest litt rundt omkring at java skaper problemer i noen tilfeller. (type, ikke får aktivert settings i PMS) har du nyeste java, prøv å nedgrader, eller oppgrader om du ikke har nyeste. Om du kjører win7, kjør PMS som admin.

Side 19 av 27 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •