PS3 Media Server - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 27 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 537
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Nå kjenner jeg ikke til ps3 media server, men ut fra de siste innleggene høres det ut som det gjør mye av det samme som tversity. Forskjeller må andre svare på.
    Ok, da misforsto jeg deg. Fikk forståelsen av at PS3 MS og Tversity utgjorde en slags "Dynamic Duo" som gjorde noe med biblioteket eller noe sånt

PS3 MS er jo et genialt program så lenge man har kontroll på transcoding/remuxing. Det har vært dønn stabilt her i lang tid, men den siste tiden har det tidvis begynt å hakke litt, bildet fryser i 3-4 sekunder med 10-15 minutters mellomrom. Det er mulig serveren begynner å få litt mye å gjøre, med Squeezeserver, uTorrent og Spotify som kjører samtidig.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ok, da misforsto jeg deg. Fikk forståelsen av at PS3 MS og Tversity utgjorde en slags "Dynamic Duo" som gjorde noe med biblioteket eller noe sånt

PS3 MS er jo et genialt program så lenge man har kontroll på transcoding/remuxing. Det har vært dønn stabilt her i lang tid, men den siste tiden har det tidvis begynt å hakke litt, bildet fryser i 3-4 sekunder med 10-15 minutters mellomrom. Det er mulig serveren begynner å få litt mye å gjøre, med på Squeezeserver, uTorrent og Spotify.
    Transcoding er nok ganske prosessor krevende. Du kan det i tversity og, men ser ikke behovet. Avi spilles direkte, og .mkv konverterer jeg til .mpg
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Transcoding er nok ganske prosessor krevende. Du kan det i tversity og, men ser ikke behovet. Avi spilles direkte, og .mkv konverterer jeg til .mpg
    Ja, jeg har satt opp PS3MS til å remuxe, dvs. at den vel egentlig ikke transcoder, den bare bygger om containeren, om jeg har skjønt det riktig . Å sitte å konvertere filer gidder jeg virkelig ikke...

Transcoding av 1080p kan jeg bare glemme på min server. Men det som er litt pussig er at dette har oppstått nå den siste tiden, også på 720-materiale. Prosessoren går på 100 % men bufferet går ikke tomt. Skjønner det ikke riktig Men det hakker ikke før bithastigheten kommer opp i 70-80 MB/s, så det kan godt hende det er et nettverksproblem også egentlig.

Active Fantonald sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til denne tråden må jeg vel legge til litt av det jeg har drevet med i de siste dagene.

Jeg har en AMD Athlon X2 4200, 3 GB RAM, XFX Geforce 7600 2X i SLI som kjører XP i kablet nettverk (100 Mbit). Jeg installerte den anbefalte og stabile versjonen av Media Server og alt funket helt bra. Musikk og bilder ble hentet ned akkurat slik jeg ville det.

Problemet oppstod da jeg skulle streame 1080p materiale. Da gikk de første sekundene av filmen greit, men etter hvert begynte den å hakke. Dette var med MEncoder. Valgte jeg derimot Tsmuxer, ble det ikke noe hakking, men det var ikke mulig å få tekst på filmen. Jeg er glad i tekst til film, og det ble et irritasjonsmoment.

Jeg fikk ikke til å hake av for "enhanced multicore support" på MEncoder, og jeg fikk heller ikke til å hake av for å beholde DTS lyd på samme decoder. Dermed var rabaldret i gang. Jeg leste så øyet ble stort og vått her på AVforum, og fant fram til blant annet denne tråden. Utrolig hvordan sånne småfeil kan ta nattesøvnen, gitt!!

Det jeg til slutt gjorde var å installere den siste betaversjonen av Media server, v1.20.409. Da var det bare å hake av for "multicore support" og for å beholde DTS. Dermed ble det streamet film i 1080p med tekst til min PS3, smertefritt ! Det lot til at kun den ene prosessorkjernen ble brukt, og den alene greide så vidt ikke å "produsere nok data" til at bufferen ble holdt oppe hele tiden. Med 2 kjerner i sving, så ble saken en ganske annen.

Etter denne oppdateringen ble alt greit hos meg. Dersom det er flere som har opplevd samme problemer som meg, så kan det være greit å prøve dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HMM!

Jeg har heller ikke klart å hake av for behold DTS.. dette må jeg prøve..

Hva blir best lyd og bilde kvalitet, TsMuxer eller MEncoder? :-?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg greier ikke å se noen forskjell på Tsmuxer og MEncoder på bilde. Foruten at teksten blir med på MEncoder da.

Ellers blir det DTS lyd med MEncoder hos meg nå. Med Tsmuxer får jeg Dolby Digital EX. Forestiller meg at DTS er bedre jeg!? Kanskje andre som har noe input på det?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg må moderere meg litt i forhold til hvor bra løsningen ble. Alt ble mye bedre da jeg installerte siste betaversjonen av Media Server, men jeg har oppdaget at det ikke er absolutt alle filmene som er fri for hakking. Enkelte begynner å hakke etter 2-3 minutter, og fortsetter videre med det.

Det som skjer da er at bufferen min går tom. Dersom jeg slår på pause, får jeg en "hakkefri" periode så lenge det er data i bufferen, men den går sakte men sikkert tom.

Jeg har konkludert med at det er enkelte filmer som er "tyngre" å kode enn andre og at maskina mi dermed kommer til kort. En dualcore AMD på 2,2 gHz er altså ikke heeelt nok.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor buffer har du satt i PS3Media Server, og kan den økes ytterligere?
    Min står vel på 400 eller 600 mb som default.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at bufferet går tomt er et signal om at serveren ikke klarer å "dekode" fort nok, så det vil nok ikke hjelpe å øke bufferstørrelsen. For min del har jeg droppet MEncoder, mulighet for tekst og alt det der, siden det er kun remuxing som funker på min server, alt annet hakker

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bufferen er satt til 600 MB, men det er nok som tols1 sier - at bufferstørrelsen i praksis ikke påvirker presentasjonen. Det eneste bufferstørrelsen hjelper på, er å gi noen sekunder ekstra med sammenhengende film før det går over i hakking. -Såfremt man tar seg tid til å fylle bufferen før man trykker på play igjen da.

Tsmuxer fungerer helt greit. Men jeg vil veldig gjerne ha tekst til filmene. Så sitter jeg her da... -og myser på nytt datautstyr på komplett.no :razz: .

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så blir spørsmålet; hvor mye datastæsj må man kjøpe for å få rask nok prosessering, og hvor mange av de funksjonene man er er ute etter finnes i en liten fiks ferdig mediaspillerboks?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig. Det kan kanskje være like greit å få tak i en mediespiller. De er vel enkle i bruk og oppsett og kan vel være et godt alternativ.

Nå er ikke jeg så oppdatert på mediespillere. Så vidt jeg vet så tar Popcorn Hour det meste. Kan flere nevnes?

Og når man nå faktisk tar opp spørsmålet: Hvor stor PC må man ha for at det ikke skal hakke under avspilling av 1080p filmer til PS3?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, Popcorn Hour er vel bare en av en hel rekke. Det finnes en tråd http://avforum.no/forum/av-prosessor...tml#post694730 og jeg prøvde å lage en slags oppsummering av alternativene i den tråden i det herrens år 2009. Det har sikkert skjedd både ett og annet siden den tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg nylig stuepc og endte opp med denne specen:
    Komplett.no - Intel Coreâ„¢ i3 Dual Processor i3-530
    Komplett.no - ASUS P7H55-M PRO, H55, Socket-1156
    Komplett.no - Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 4GB
    Komplett.no - Corsair CX 400W PSU

Dette hovedkortet har ikke integrert GPU (grafikk), men bruker CPU som GPU (enkelt forklart).
    Dette holder i bøttevis for å spille av 1080-materiale da CPU går på rundt 15-20% ved avspilling.
    Jeg har ikke forsøkt å bruke media server på denne maskinen, men om det er ønskelig så kan jeg sikkert prøve på det en dag.

Jeg tror man klarer seg med rimeligere oppsett, men det er ikke det dyreste oppsettet dette. Også er det alltid greit med litt overkill
    Jeg hadde både disker og kabinett liggende fra tidligere som jeg har benyttet.

Kan forøvrig anbefale dette HTPC-kabinettet: Komplett.no - Silvertstone SST- GD05B HTPC Sort
    og en harddisk koster ikke mye penger for tiden.

Si fra om jeg skal teste media server

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at det er stor forskjell på CPU-load ved avspilling og transcoding.
    Hele problemet med PS3 er at den støtter "få" filformater og da må serveren PMS ligger på klare å konvertere en 1080p-fil i sanntid, hvilket har vist seg å være krevende.
    Så test gjerne PS3 Media Server på oppsettet ditt. Siden PS3 kom for flere år tilbake har tross alt entry-modeller av PC-komponenter blitt vesentlig kraftigere og bør igrunn holde for de fleste.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min server består av et Asus M2N-MX hovedkort (tror jeg?? begynner å bli en stund siden jeg satte det opp), AMD Athlon II X2 250 prosessor, 3 GHz, 2 GB minne. Og det hakker ved transcoding hvertfall.

Nå har jeg ikke overvåket bufferet på PMS, men har sett på overføringshastigheten som kommer opp under informasjonsknappen på PS3, at når hastigheten overstiger 60-70 MB/s stopper det opp. Kjører på kablet 10/100 nett.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har overvåket bufferen på PMS, og hos meg går det sakte men sikkert tomt på enkelte 1080p-filmer. -->Svak prosessorkraft, skulle jeg tro.

Jeg også greier å spille av 1080p-filmer på maskina direkte uten at det hakker. Det er faktisk ikke noe problem i det hele tatt. Men ved transcoding så blir det litt tull... Derfor hadde det jo vært veldig fint om du hadde giddet å prøve PMS på din nye maskin nå da, HifiCarl !

Takker for øvrig for linken, tols1 .

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en billig Lidl-pc.
    En slik alt-er-inni-skjermen pc.
    Den klarer å kjøre PMS med 1080p DTS fint.
    Og med et kabelstrekk på 15 meter cat5 kabel til en hub til PS3 til tv.

Men jeg klarer ikke mkv i DTS.
    De fleste filmene konverterer jeg i mkv2vob, beholder DTS men lager om til mpg eller avi.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fantonald
    Jeg har overvåket bufferen på PMS, og hos meg går det sakte men sikkert tomt på enkelte 1080p-filmer. -->Svak prosessorkraft, skulle jeg tro.
    Har akkurat kjørt en liten test her også, kjørte transcoding av mkv i Mencoder. På enkelt 1080p-materiale, dvs. få detaljer og lite bevegelse i bildet går det greit, men når det blir mye detaljer, f.eks. åpningen i Avatar når han forteller om drømmen og flyr over skogen, står hele greia nærmest stille, og bufferet er konstant tomt.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk noe samme erfaringen som deg, tols1. Jeg har også brukt Avatar som referanse, og hos meg begynner det ikke å hakke under flygningen over skogen, men det starter først når Jake blir hentet ut av cryo etter å ha våknet. Det blir ikke stående helt stille, men det hakker veldig irriterende.

Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    De fleste filmene konverterer jeg i mkv2vob, beholder DTS men lager om til mpg eller avi.
    Hvordan blir det egentlig med undertekster når du foretar en slik konvertering? Og konverterer du til én eller flere filer? Har ikke noe erfaring med mkv2vob, jeg.

Og det verste med alt er at broren min bestilte seg en ny PC i dag. Makan! Press fra alle kanter her nå :razz: !!

Side 17 av 27 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •