PS3 Media Server - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 27 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 537
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har fått prøvd nå og det fungerer helt utmerket, bortsett fra at jeg bare får 2 kanals DTS lyd på 1500kb.
    Sender ikke pms lyd i surround?har avmerket at det skal være 5.1 men når jeg trykker på display knappen på ps3 så kommer det opp at det er lineær pcm i 2 kanaler med bitrate på 1500.
    I display på receiver står det straight DTS.
    Har prøvd på flere filmer og det samme skjer der.Noen fler som dette skjer hos?og evt tips til hvordan få surround?

EDIT:
    Fant det ut,var ikke så veldig vanskelig....
    Får jo en bitrate på 4,6 mbs da, det er jo ganske greit

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisann

Jeg bruker å kompilere mine egne versjoner av PMS med utgangspunkt i siste reviderte utgave\beta.
    Disse utgavene er helt lik de andre, men er en måte å få testet "siste av det siste".

Det er tildels store forandringer fra v.1.10.51/1.20.412/1.20.422 internt i koden, men ikke noe spesielt i utseende\brukeroppsett.
    Hva som er nytt/changelog finner du her:
    PS3 Media Server • View topic - Download latest PS3MS beta build
    Den er ikke helt "up2date" men de viktigste forandringene/oppdateringer står her.

Her er den siste Eksperimentale BETA'n versjonen pr 5 Mars 2011 for de som ønsker å prøve den ut:

Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!

Siste "fixer" som er gjort finnes her:
    Changes - ps3mediaserver - Project Hosting on Google Code

Denne kan godt installeres over din tidligere versjon, og man kan evt "nedgradere" til sin tidligere versjon på samme måte hvis ønsket.
    Disse Eksperimentale utgave sies å være tildels ustabile, noe jeg ikke har opplevd så langt. Men på disse anbefaler jeg å avinstallere tidligere versjoner først hvis problemer oppstår.

Ønskes det å testes nye utgaver/builds som kommer så er det bare å si ifra, så lager jeg en ny en.

Spec

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor insiterer PS3MS på å innstallere Java 6r10 når jeg har 6r19 innstallert? Skaper ikke dette et potensielt sikkerhetsproblem?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er vell den som er bygd inn i PMS revisjonen. Er vell bare å legge inn 6r19 i etterkant

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Desperat rop om hjelp

Prøver få dekodet video med AVIsynth , men ender bare opp med vanlig stereo-lyd. Noen som har fått til å kjøre med noe annet enn MEncoder-"only" og beholdt lyden i 5.1?

Med avisynth får jeg undertekst og det hele, men da forsvinner 5.1 lyden

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Prøver få dekodet video med AVIsynth , men ender bare opp med vanlig stereo-lyd. Noen som har fått til å kjøre med noe annet enn MEncoder-"only" og beholdt lyden i 5.1?

Med avisynth får jeg undertekst og det hele, men da forsvinner 5.1 lyden

jeg selv får kun 5.1/DTS lyd på filmer med AC3/5.1 støtte ellers spilles det av i stereo. Av codec's har jeg kun Fddshow installert og kjører på "nesten" standard instillinger i PSM. heller ingen problemer med undertekster

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det undertekster som du har lagt til selv? fra f.eks Norsub.com
    Jeg ripper filmene med undertekst til disk med MakeMKV.

En ting til, fungerer PSM med nyeste Java versjonen nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    filmene ripper jeg ikke selv, og som regel følger det med en .srt fil som er undertekst. ellers brukes subscene, norsub m.m

og ja jeg har ingen problemer med PMS med siste java versjon

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SpecTrax
    filmene ripper jeg ikke selv, og som regel følger det med en .srt fil som er undertekst. ellers brukes subscene, norsub m.m

og ja jeg har ingen problemer med PMS med siste java versjon

Det var det jeg trodde ja, problemet er at jeg vil ha undertekst uten å måtte bruke .srt fila, noe som fungerer med avisynth.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    Har fått prøvd nå og det fungerer helt utmerket, bortsett fra at jeg bare får 2 kanals DTS lyd på 1500kb.
    Sender ikke pms lyd i surround?har avmerket at det skal være 5.1 men når jeg trykker på display knappen på ps3 så kommer det opp at det er lineær pcm i 2 kanaler med bitrate på 1500.
    I display på receiver står det straight DTS.
    Har prøvd på flere filmer og det samme skjer der.Noen fler som dette skjer hos?og evt tips til hvordan få surround?

EDIT:
    Fant det ut,var ikke så veldig vanskelig....
    Får jo en bitrate på 4,6 mbs da, det er jo ganske greit
    Hva gjør du for å få en høyere bitrate enn 1500 på mkv filer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjeeelp!

Jeg har ikke så VELDIG god peiling akkurat.

Har akkurat innstallert og det står at den finner PS3. På Ps3 står også PS3 media center..MEn hvordan i huleste velger jeg nå hvilken film jeg skal vise på tv`n ?? Må jeg legge di spesifikke filmene / sangene en plass på det programmet eller noe ??

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PenguiN-
    Hjeeelp!

Jeg har ikke så VELDIG god peiling akkurat.

Har akkurat innstallert og det står at den finner PS3. På Ps3 står også PS3 media center..MEn hvordan i huleste velger jeg nå hvilken film jeg skal vise på tv`n ?? Må jeg legge di spesifikke filmene / sangene en plass på det programmet eller noe ??
    Dersom du har satt pc og ps3 i nettverk uten noen andre programmer, så vil du kun få tilgang til video filer som ligger i 'my videos' mappa. Du må på¨ps3'en velge video - så finner du pc'en som en mediaserver - så velger du videre video - folders - my videos (eller de norske alternativene)

Det beste er å installere TVersity på pc'en. Dette er et gratisprogram hvor du organiserer samlingen, og som håndterer kommunikasjonen med ps3. Filene kan da ligge hvor som helst, i tillegg blir katalogiseringen gjort på forhånd så det er mye raskere å bla i mapper.

Du beskrev ikke problemet ditt såå veldig nøyaktig så håper dette hjelper, hvis ikke må du presisere hva du trenger hjelp til
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs jo om du (Penguin) har angitt i PS3MS at videomappa skal deles? Det gjør du under Navigation/Share settings.

Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Det beste er å installere TVersity på pc'en. Dette er et gratisprogram hvor du organiserer samlingen, og som håndterer kommunikasjonen med ps3. Filene kan da ligge hvor som helst, i tillegg blir katalogiseringen gjort på forhånd så det er mye raskere å bla i mapper.
    Nå ble jeg litt nysgjerrig. Hva er det egentlig TVersity gjør i forhold til PS3 MS? Hvordan jobber disse to programmene sammen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at jeg måtte manuellt velge mappene som skal deles..det skal sies at min 164mb test FULL HD video hakker veldig men når jeg prøver å kopiere går også det tregt så regner med det er vel fordi vi har en treg 1 mbit trådløst internett linje her...

Men hva er egentlig forskjellene på XBMC kontra Ps3 Media server og Tversity ? sånn grovt sett...prøvde XBMC i går...ser mye bedre visuellt enn Ps3ms...MEN siden det kun er streaming og kopiering til ps3 HD jeg er ute etter er det liten vits i ett pent utseende...

ps: når HD på ps3 blir full, kan jeg da plugge inn en minnepenn / ekstern HD ?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, 1 Mb trådløst er puslete, det holder ikke til film hvertfall, ikke til vanlig ikke-HD-oppløst materiale engang.

Men hvorfor skal du kopiere til Harddisken på PS3? Hele cluet er jo at du skal streame fra PC/server og rett opp på TVen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Puslete JA..

Skal jo kopiere slik at jeg slipper å sitte å se på hakkete filmer pga dårlig internett??

ps, se tråden jeg har svart i litt lenger ned på emnet konsoller og pc-gaming er du snill om du har peiling

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det det trådløse nettverket som er 1Mbit eller det selve internettlinjen din som er det? Jeg regner med det er internettlinjen. Den har ingenting med overføring mellom pc og ps3 og gjøre så du er klar over det.

Hakkingen på vanlig film vil forsvinne om du kobler ps3 til router med kabel. Det interne trådløse nettverkskortet i ps3 er ikke noe å skryte av.
    Skal du streame Full-HD må du ha kablet også fra router til pc.

Jeg kjører trådløst fra pc til router og kablet fra router til ps3 og det er skjeldent det hakker. Jeg streamet faktisk 1080p Avatar uten problem. Prøvde en verson av den med tekst og da sa det plutselig stopp. Så det er tydligvis ikke mye som skal til før det er for lite med kablet bare mellom ps3 og router.

Ps3 Mediaserver er hvertfall helt genialt synes jeg! Ting er UTROLIG enkelt

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Nå ble jeg litt nysgjerrig. Hva er det egentlig TVersity gjør i forhold til PS3 MS? Hvordan jobber disse to programmene sammen?
    Nå kjenner jeg ikke til ps3 media server, men ut fra de siste innleggene høres det ut som det gjør mye av det samme som tversity. Forskjeller må andre svare på.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har prøvd ulike variantert av UPnP serverene med "transcoding" til Linux? Jeg bruker Mediatomb pr. i dag og det fungerer jo greit nok, men kunne tenkt meg en som tillater spoling/start/stopp inne i filer som blir transcodet og det at den skalerer litt bedre f.eks mtp. cpu (mediatomb bruker kun 1-kjerne).

Side 16 av 27 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •