PS3 Media Server - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 27 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 537
    Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bhanse
    Fikk samme problem som deg Razortec med PMS. Tror det var etter at Java ble oppdatert, men det kan også være at jeg hadde "tuklet" med noen parametre. Har ogå sett noen kommentarer på nettet der det blir stilt spørsmål om Java kan være problemet.

Men... jeg avinstallerte og installerte PMS på nytt. Nå fungerer det. Jeg bruker foresten siste beta versjon av PMS (1.11.369)

Kunne tenke meg det ja, kom etter java oppdatering hos meg også. Har avinstallert og installert PMS flere ganger uten hell. Begynner så smått å bli litt desperat nå.

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Om du har Vista eller 7 nekter kanskje Windows deg å endre fila. Da kan du kopiere den til en annen plass, f.eks. Downloads, for å redigere den der. Til slutt kopierer du den tilbake og overskriver. Alternativt kan UAC skrus av i kontrollpanel.

Fikk ikke til dette med å lagre, kopiere og overskrive. Fikk ikke til å lagre som .conf fil. Hva er UAC og hvor slår jeg det av?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chris_
    Fikk ikke til dette med å lagre, kopiere og overskrive. Fikk ikke til å lagre som .conf fil. Hva er UAC og hvor slår jeg det av?

Det er windows brukerkontroll/sikkerhetssenter. (noe jævla dritt) beklager språket.

Gå inn på kontrollpanel/windows sikkerhetssenter.
    Det er bare å slå av først som sist, skaper utrolig mye trøbbel hvis man skal bruke PCen til annet enn å betale regninger på nettbanken

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dejavu
    Jeg sliter ennå. har innstallert og avinnstallert en million ganger,men det er bare hakking.

Hvor fant du den beta-versjon av PMS?
    Den fant jeg her: PS3 Media Server • View topic - Download latest PS3MS beta build

Ellers står det mye om PMS her: PS3 Media Server • Index page

Her står det noe anngående Java. Ser ut som å nedgradere Java hjelper: PS3 Media Server • View topic - PMS closes after abotu 5 seconds of streaming.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bhanse
    Den fant jeg her: PS3 Media Server • View topic - Download latest PS3MS beta build

Ellers står det mye om PMS her: PS3 Media Server • Index page

Her står det noe anngående Java. Ser ut som å nedgradere Java hjelper: PS3 Media Server • View topic - PMS closes after abotu 5 seconds of streaming.
    Takker, har nok feilen der ja.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dere bruker W7 så må dere også huske å starte PS3 som administrator.

Permanent omstilling til admin-mode kan gjøres ved høyreklikke på PMS-ikonet -> egenskaper. Velg fanen 'kompatibilitet' og nederst finner man feltet "Rettighetsnivå" hvor man huker av 'Kjør dette programmet som administrator'.
    Hos meg finner ikke PMS PS3'n uten admin-rettigheter + en hel masse annet styr.

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ps 3 Mediaserver i djevelsirup...

Har i ett år hatt problemfri Mediaserver,aldri noe hakking,alt har gått som varm kniv gjennom smør. Når jeg sist lørdag skulle avspille en kopiert dvd fra harddisk, så bruker for det første PS3 media server lang tid på å starte filmen,så går den et par sekund, stopper på ny i 20-30 sekund og går nye 2-3 sekund. Og slik fortsetter det.

Nå har jeg innstallert siste betaversjon,men dette ga ingen forbedring.

I statusvinduet hvor man kan lese av bitrate, så står det maks bitrate 1310kp/sek. Hva betyr dette? Indikerer dette hvor feilen ligger?

Jeg har en amd phenom 8450 triple core-processor 2.10ghz. Denne har jo fungert etter oppskriften frem til lørdag ,da jeg satte Antichrist inn i pc,brukte dvd shrink til å kopiere den til harddisk,for så å avspille. Har djevelen tatt bolig i PS3-mediaserver?:twisted:

Har lest at java kan forpurre saker og ting? Hvordan går jeg frem for å nedgradere?

Jeg blir mer og mer despo. Kona lurer på hva jeg holder på med....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Det er windows brukerkontroll/sikkerhetssenter. (noe jævla dritt) beklager språket.

Gå inn på kontrollpanel/windows sikkerhetssenter.
    Det er bare å slå av først som sist, skaper utrolig mye trøbbel hvis man skal bruke PCen til annet enn å betale regninger på nettbanken
    Takk takk

Den der har irritert meg mang en gang men har liksom aldri funnet ut hvor jeg kunne slå den av i win7.
    Sleit litt nå også men det ble ei råd etter att jeg søkte litt på microsoft :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får eg slått på avisynth/ffmpeg. Når eg prøver via programmet kommer det bare frem en trekant.
    No er det en rød sirkel med en strek over.

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chris_
    Takk takk

Den der har irritert meg mang en gang men har liksom aldri funnet ut hvor jeg kunne slå den av i win7.
    Sleit litt nå også men det ble ei råd etter att jeg søkte litt på microsoft :-D
    Du fikk til web.conf etter å ha skrudd av UAC ja?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Etter reinnstallering av mediaserver.....

....,så virker det som om den ennå husker innstillingene fra forrige innstallasjon. Selv om jeg innstallerer en annen versjon,som f.eks. den siste betaversjon. I "deling/navigeringsinnstillinger" så står det fremdeles hvor den skal søke etter filer. Noen som vet hvorfor?

Jeg har et kjempeproblem med hakking,og uansett hva jeg fortetar meg,så blir det ikke bedre.Veldig frustrerende,ettersom jeg i ett helt år har kjørt mediaserver knirkefritt.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Du fikk til web.conf etter å ha skrudd av UAC ja?
    Ble ordning på sakene nå ja

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For liten båndbredde???

Hva er det som bestemmer maks. båndbredde mellom router og PS3? Det synes som om det er den som forårsaker problemer for meg, når jeg skal streame film. Dersom jeg setter filmen på pause et par minutter, så går den slik den skal etterpå, i ca. 5-10 sekund, før den på ny stopper. Uten at jeg pauser den, så spiller den kun av 2-3 sek. før ny buffring skjer. I statusvinduet ligger maks bitrate på 1520kp/sek. Dette er garantert for lite...

Er det noe jeg kan gjøre for å øke dette?

Kan routeren være defekt?

Kan en router bli litt defekt? Eller er den en enten - eller innretning...

Jeg har trekjerners prosessor som har fikset dette uproblematisk i et år,kablet nettverk og "riktig"-javaversjon. Og jeg har avinnstallert og reinnstallert en million ganger,prøvd med gamle versjoner og prøvd med betaversjoner. Ingenting hjelper,filmen går 2-3 sek før den stopper i 10,og så snubler avgårde i ytterligere 10. Har også prøvd å skru ned kvalitet,noe som heller ikke hjelper. Det synes dessuten ikke som om bildekvalitet påvirkes, ved at jeg endrer disse innstillingene. Bildet er uansett krystallklart.

Takknemlig for ethvert innspill...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, igjen er det jo et spørsmål om du kjører med remux eller transconding? Hvilken konverteringsfunskjon er det som står øverst i lista over transcodere? Hvis det er noe annet enn TSMuxer, så markerer du TSMuxer og flytter den øverst slik at den står med fet skrift.

Hvordan ser bufferet ut når du streamer? Hvis bufferet går tomt kan det virke som om den ikke klarer å "produsere" nok data.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Tja, igjen er det jo et spørsmål om du kjører med remux eller transconding? Hvilken konverteringsfunskjon er det som står øverst i lista over transcodere? Hvis det er noe annet enn TSMuxer, så markerer du TSMuxer og flytter den øverst slik at den står med fet skrift.

Hvordan ser bufferet ut når du streamer? Hvis bufferet går tomt kan det virke som om den ikke klarer å "produsere" nok data.
    Bufferet er helt blått,og går ikke tomt.Og jeg har prøvd med både TSmuxer øverst, alternativt Mencoder. Dette synes ikke å påvirke sluttresultat. Tsmuxer dukker imidlertid ikke som opsjon på skjermen. Der er det kun mencoder jeg kan velge. Er dette riktig?

Men på Inn/ut statistikk så variere bithastighet mellom 700 og litt i overkant av 1000. Maks bitrate er vanligvis 1510. Er ikke dette altfor lite?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyler
    Hvordan får eg slått på avisynth/ffmpeg. Når eg prøver via programmet kommer det bare frem en trekant.
    No er det en rød sirkel med en strek over.
    Jeg bruker ikke ffdshow selv, men det installeres ikke sammen med PMS og må i så fall gjøres manuelt.

Bruk evt denne guiden: Otmanix Blog PS3 Media Server on Windows 7 – Avisynth, ffdshow, CoreAVC

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bufferet er helt blått,og går ikke tomt.Og jeg har prøvd med både TSmuxer øverst, alternativt Mencoder. Dette synes ikke å påvirke sluttresultat. Tsmuxer dukker imidlertid ikke som opsjon på skjermen. Der er det kun mencoder jeg kan velge. Er dette riktig?

Men på Inn/ut statistikk så variere bithastighet mellom 700 og litt i overkant av 1000. Maks bitrate er vanligvis 1510. Er ikke dette altfor lite?
    Hmm, kan virke som du har nettverksproblemer. Bithastighet du nevner, er det den som er oppgitt på PMS eller på TV-en (står øverst til høyre på TV-en når du trykker på grønn trekant -> velger informasjonsikonet)?

Brannmur-problem kanskje?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hmm, kan virke som du har nettverksproblemer. Bithastighet du nevner, er det den som er oppgitt på PMS eller på TV-en (står øverst til høyre på TV-en når du trykker på grønn trekant -> velger informasjonsikonet)?

Brannmur-problem kanskje?
    Det er den som er oppgitt i statusvinduet på PMS, hhv. bitrate nå/maks bitrate.

Ja,jeg tror også jeg har et nettverksproblem. For nå innstallerte jeg Jamcast for å streame musikk. Trodde først ikke den virket,men så viser det seg at avspilling starter etter ca. 1 minutt eller så. Det samme skjer når jeg streamer
    med PMS. Tidligere har jo PMS streamet musikk på direkten etter at jeg trykket på knappen.

Dette kan vel indikere at problemet ikke ligger i PMS men i nettverksoppsettet???

Men her er det nå ingen fungerende brannmurer,så vidt jeg vet. Windowsbrannmur er slått av,det samme gjelder den i routeren. Og selv når jeg slår av antivirus er det ingen forbedring i streamehastighet.

Er det noen som vet om routeren kan gå litt i stykker, eller om den er slik som enten virker, eller som ikke virker?

Tips om feilsøking på nettverk?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den som er oppgitt i statusvinduet på PMS, hhv. bitrate nå/maks bitrate.

Ja,jeg tror også jeg har et nettverksproblem. For nå innstallerte jeg Jamcast for å streame musikk. Trodde først ikke den virket,men så viser det seg at avspilling starter etter ca. 1 minutt eller så. Det samme skjer når jeg streamer
    med PMS. Tidligere har jo PMS streamet musikk på direkten etter at jeg trykket på knappen.

Dette kan vel indikere at problemet ikke ligger i PMS men i nettverksoppsettet???

Men her er det nå ingen fungerende brannmurer,så vidt jeg vet. Windowsbrannmur er slått av,det samme gjelder den i routeren. Og selv når jeg slår av antivirus er det ingen forbedring i streamehastighet.

Er det noen som vet om routeren kan gå litt i stykker, eller om den er slik som enten virker, eller som ikke virker?

Tips om feilsøking på nettverk?
    Jeg har lest over innleggene dine (om enn noe fort) men har ikke sett om du er på trådløst eller via kabel?
    Lettere å svare om dette er avklart først Ikke sikkert jeg kan hjelpe deg i mål, men man kan jo forsøke. Uansett hvem som svarer burde få vite om det er Wifi eller LAN.

Side 13 av 27 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •