Sliter med Mediacenter og xbox360!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sliter med Mediacenter og xbox360!

Håper det er noen kyndige der ute som kan hjelpe meg.

Bruker windows Vista Ultimate med Mediacenter og skal samkoble den med xbox360 i stua.

Får den 8 siffrede koden på xbox360, starter Mediacenteret på Vistaen, kobler til extender unit, finner xboxen, alt er som det skal.
    Tilbake i stua har mediacenteret begynt å gå, går inn på musikkoversikten, noen som tar en evighet, skal det gå så treigt eller?

Spiller av musikk, ser litt online tv.

Problemet er som følger, når jeg avslutter xboxen og starter på nytt er mediacenteret borte og finner det ikke igjen, ingen kontakt mellom maskinene!? Dette er 30 sekunder siden jeg avsluttet.

Må på nytt få en 8 siffret kode og sette vista mediacenteret opp på nytt.
    Hva er feil?

360'en er clean, ingen annen mediaplayer, tveristy opsett eller lignende.

Signalet på Vista maskinen blir overført til Router (multimodem fra telenor, Thompson), signal styrken bekymrer meg, kun tre/fire strek på stolpediagrammet til mediacenteret, men det er jo oppe og går likevel. Xboxen er wired til router
    Trådløst nettverkskort i Visatmaskinen er C-Net Wireless G-PCI 54 Mbps 802,11g

Hjeeelp

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mulig jeg har funnet feilen...

Samboeren har hatt problem med sin bærbare også. Hastigheten til det trådløse nettverket sank brått til 5,5 mbps istedet for 54 mbps som er vanlig, dette skjedde flere ganger.

I dag tidlig var jeg inne på den bærbare samtidig som jeg så litt på discovery da jeg så en sammenheng mellom hastighet og når tv var slått på. Slo av tv'en --> full hastighet, slo på -->nesten ingenting. Prøvde dette flere ganger og feilen er der. Var ikke klar over at disse kunne påvirke hverandre. Lesson learned!
    Avstand mellom tv og router er ca 1 m.

Skal flytte routeren og teste mediacenter og 360 senere, håper det også virker da, selv om 360'en er wired!?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •