Når fases Playstation 2 ut? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 67
    Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Oh geez. Sånne tråder som dette går alltid off topic og det er alltid haters og loverboys på begge sider. Og det kommer sikkert aldri til å forsvinne heller.. hehe ..(sukk)..

---- Nå ble kanskje denne posten litt lang og uoversiktlig og jeg har nok trolig glemt å fylle inn masse.. beklager for det. --

Du står mellom PS3 og PS2 og XBOX360 nå skjønner jeg.

Om du ikke er kresen til de store spillopplevelsene og "the next gen" spillkonsollen, kan du gå for PS2 som har et hav av spill som ikke koster noen ting. Her får du veldig mange bra spill og alt er så billig at en ikke skulle tro det. Du får også disse "sosiale" spillene som singstar, buzz, guitar hero m.m. på denne konsollen.

men hvis du ser på de 2 andre konsollene så er det mye du går glipp av med en ps2, men prisen blir jo også høyere..

Xbox360 er nå den billigste (nextgen) du får på markedet med sin totalt strippet maskin versjon. Her får du en bra spillkonsoll med veldig veldig bra online gaming muligheter. Det finnes mange bra spill til den og grafikken er bra. Den blir en mye bedre spillopplevelse om du kobler til maskinen med hdmi eller komponent. Xbox360 er mer en ren spillkonsoll og her kan du velge og vrake litt av hva du ønsker å ha på maskinen din (derfor den selges så billig i utgangspunktet). Det er også muligheter til å spille av dvd filmer (som også oppskaleres om jeg ikke tar feil) og støtter også de mest vanlige formatene for film filer. Man kan også streame film og musikk over nettverket gjennom en pc o.l.

Med playstation 3 får du en meget bra spillkonsoll med også et supert underholdningsmedium. Her har du utenom spill, bluray med full hd støtte (både lyd og bilde), musikkspiller, bildeviser, videospiller, nettleser (som fungerer ganske greit, hvertfall om du har et trådløst tastatursett) for å nevne de viktigste punktene. Til spilling fungerer PS3 også utmerket, med god grafikk mange bra spill og også her en mye bedre spillopplevelse med tilkobling som støtter hd. Du kan også streame filmer, musikk og bilder på ps3 og dette fungerer utmerket. Den spiller også dvd med oppskalering samt de mest vanlige formatene for film filer. Skal du imidlertidlig spille ps2 spill på denne må du få tak i 60 gb versjonen (som begynner å bli vanskelig nå), da de nye ikke støtter dette. Det er også støtte for å legge inn andre operativsystemer (har selv lagt inn linux på min og dette fungerer overraskende bra) som igjen åpner for nye veier.

Forskjellene på PS3 og xbox360 er mange, og varierer litt med hva du velger av de forskjellige versjonene. Hva du bør velge varierer også veldig hva du ønsker å bruke den til og hva du har lyst på.

Skal du ha maskinen din til kun spilling og ikke noe mer, så er kanskje xbox360 det beste alternativet. På den billigste versjonen følger det ikke med harddisk (som jeg nesten kan si er et krav i dag.. tross alt.. dumt microsoft ikke har skjønt dette enda) og dette må du kjøpe utenom. Du får kun kjøpt microsoft sine spesiallagde for xbox, der den største er nå på 120gb til ca 1000 kroner hos komplett. Du må jo ikke ha trådløst nettverkskort, men om du ønsker dette må du kjøpe en adapter i tillegg som koster ca 700 kroner. Dette har ps3 innebygd i alle versjonene sine så her kan du spare penger.

Jeg så en oversikt over den "virkelige" prisen til den billigste xbox'en satt opp mot en ps3 (der man kjøpte inn det som ikke fulgte med til begge konsollene) - og her ble ps3 betydelig billigere. Men spørs jo hva man er ute etter..

Ps3 fungerer likegodt som en spillmaskin som en bluray/dvd spiller. Her medfølger 80 gb hdd og man kan oppgradere denne til hva man ønsker selv. Her står man fritt til å kjøpe hvilken som helst harddisk (2,5" sata) og jobben er like lett som å bytte en lyspære. nå får du 250gb til 500 kr..

Nintendo wii er også verdt å nevne, men dette er mer en familievennlig konsoll. Har selv hatt mange artige timer med denne

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chew
    Du får kun kjøpt microsoft sine spesiallagde for xbox, der den største er nå på 120gb til ca 1000 kroner hos komplett. Du må jo ikke ha trådløst nettverkskort, men om du ønsker dette må du kjøpe en adapter i tillegg som koster ca 700 kroner. Dette har ps3 innebygd i alle versjonene sine så her kan du spare penger.
    Så å kjøpe en Arcade til rundt tusenlappen, en 120GB HDD til en tusing og en trådløs adapter til kr 700,- - blir mer enn 4k?

Jeg tror ditt regnestykke passet noe bedre før MS satte ned prisene?

Som du sier - det er en del mer inkludert på PS3, man får se hva man trenger - og lage et regnestykke etter det.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nå av den oppfatningen og mening at det ikke er pris som er avgjørende for valg av konsoll, men spilltitler og opplevelse. De som vil ha en Wii kjøper det, de som vil ha PS3 eller X360 kjøper det... og det er ofte utifra hvilken titler man kan få til den enkelte konsoll. Men PS3 har vært et yndet mål for de som vil bli introdusert for BD også! Jeg er ihvertfall en av de :-)

Som et utgangspunkt har X360 mange titler for de "voksne", og de som verdsetter Live og kunne kommunisere med medspillere vet hva de skal velge. Min mening er at X360 foreløpig er den beste spillkonsollen på markedet for de som kun skal spille.

Wii er vel den mest innovative konsollen som virkelig kan gi en sosial spillopplevelse for hele familien eller vennegjengen. Grafikkmessig henger den generasjoner etter de to overnevnte, men tar det som sagt igjen på opplevelse og spilltitler rettet mot de yngre... det beviser salgstallene. Personlig synes jeg ikke Wii er noe særlig, dårlig grafikk og spill generelt og kontrollene er unøyaktige og ødelegger derfor spillopplevelsen for meg.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE 4 på Wii - beste spilloplevelsen jeg har hatt!

Fps med gamepad ble en liten nedtur for meg etter dette....
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er hvertfall ikke tvil om at man får mye for pengene, så lenge man ikke trenger det absolutt siste/nyeste. Xbox til godt under 1000lappen, og ps2 var på tilbud hos expert åsane til 10 kroner(i går)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Så å kjøpe en Arcade til rundt tusenlappen, en 120GB HDD til en tusing og en trådløs adapter til kr 700,- - blir mer enn 4k?

Jeg tror ditt regnestykke passet noe bedre før MS satte ned prisene?

Som du sier - det er en del mer inkludert på PS3, man får se hva man trenger - og lage et regnestykke etter det.
    Xbox 360 Elite 2799,- Expert.no / Spill og underholdning/Xbox 360/Spillkonsoll/XBOX 360 ELITE KONSOLL M/2 SPILL
    Xbox Trådløs Nettadapter 699,- Expert.no / Spill og underholdning/Xbox 360/Tilbehør/XBOX 360 TRÅDLØS NETTVERKS ADAPTER
    Xbox Play & Charge Kit 199,- Komplett.no - Xbox 360 Play and Charge Kit, Lader trådløs kontroller uten avbrytelse
    Standard Bluetooth Adapter 195,- Komplett.no - D-Link Bluetooth USB Dongle, Bluetooth v1.2 Class II (10m)
    Samsung BD-P1500 2190,- Komplett.no - Samsung BD-P1500 Blu-Ray Player HDMI, 1080P upscale, black

Totalt = 6082,-

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke legge til en projektor og en vaskemaskin også?

Hvorfor så usaklig plutselig? Tålte du ikke sannheten? :lol:

Hvis du er en av de som tror at jo dyrere HDMI kabel jo bedre bilde får man så er du virkelig dum som et brød! Har du ikke fulgt med i timene i det siste?

(Joda, jeg skjønner at du prøver å fleipe dette bort men kunne ikke dy meg likevel :roll

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller ps3 3900 elprice.no
    hdmi kabel clas ohlson 150

40508) sjefs

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hvorfor så usaklig plutselig? Tålte du ikke sannheten? :lol:

Hvis du er en av de som tror at jo dyrere HDMI kabel jo bedre bilde får man så er du virkelig dum som et brød! Har du ikke fulgt med i timene i det siste?

(Joda, jeg skjønner at du prøver å fleipe dette bort men kunne ikke dy meg likevel :roll
    Prøver å holde en noenlunde grei tone her men.. Å kalle noen dum som et brød selv med en smily etter er ikke særlig hyggelig. Det forteller vel mest om deg selv.

Tåler å høre sannheten? Må være lov å være uenige. Jeg syntes ladere og Bluetooth osv var ganske urimelig å ta med i sammenligningen. Hvorfor den dyreste xboxen? Så jeg prøvde å vise det på en "morsom" måte - uten å si det direkte.

Hvor langt skal vi gå? Skal vi ta med et spann pianolakk også? Ta med en sacd spiller også?

Hvis man heier nok på sin favoritt så kan man strekke strikken så langt man vil.

Men fakta står igjen - du får nesten 4 stk Xbox av billigste modell mot kun 1 stk av billigste Playstation 3.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å holde en noenlunde grei tone her men.. Å kalle noen dum som et brød selv med en smily etter er ikke særlig hyggelig. Det forteller vel mest om deg selv.

Tåler å høre sannheten? Må være lov å være uenige. Jeg syntes ladere og Bluetooth osv var ganske urimelig å ta med i sammenligningen. Hvorfor den dyreste xboxen? Så jeg prøvde å vise det på en "morsom" måte - uten å si direkte.

Hvor langt skal vi gå? Skal vi ta med et spann pianolakk også? Ta med en sacd spiller også?

Hvis man heier nok på den sin favoritt så kan man strekke strikken så langt man vil.

Men fakta står igjen - du får nesten 4 stk Xbox av billigste modell mot kun 1 stk av billigste Playstation 3.
    men da må du jo ha fire hdmi kabler til 2995 pr stk, da kan du jo kjøpe 4 playstationer:lol:

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    men da må du jo ha fire hdmi kabler til 2995 pr stk, da kan du jo kjøpe 4 playstationer:lol:
    Korrekt

Men da må du klare deg med kompositt/komponent på de PS3 du kjøper i stedet - eller hva det er som følger med PS3 :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager det der, bad call ifra min side. Var ikke ondt ment hvis du leste det som sto i parentes 8)

Tåler å høre sannheten? Må være lov å være uenige. Jeg syntes ladere og Bluetooth osv var ganske urimelig å ta med i sammenligningen. Hvorfor den dyreste xboxen? Så jeg prøvde å vise det på en "morsom" måte - uten å si det direkte.

Hvis man heier nok på sin favoritt så kan man strekke strikken så langt man vil.

Det Revox ville frem til litt tidligere her er at hvis man tar samme utstyrsnivå i betraktning så er ikke 360 og ps3 så langt ifra hverandre prismessig...

Jeg for min del sverget ondt og hellig på å aldri mer kjøpe 360 da min tok kveld ("red ring of death") så jeg brukte heller nesten 6K,- på en 60gb ps3, og jeg føler fortsatt at den er verd hver en eneste krone!

Og jada, den har både pianofinish og spiller av SACD plater :twisted:

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei nei da kjøper jeg hdmi kabler på clasohlson til 150

slipper også og kjøpe

harrdisk
    trådløs adapter
    play charge kit osv

slippe også vaskemaskinen og projektoren:lol:

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager det der, bad call ifra min side. Var ikke ondt ment hvis du leste det som sto i parentes 8)
    Greit nok.

Det Revox ville frem til litt tidligere her er at hvis man tar samme utstyrsnivå i betraktning så er ikke 360 og ps3 så langt ifra hverandre prismessig...
    Ja det er vel her uenigheten oppstår - jeg mener Sony har tabbet seg totalt ut her med å lage noe som har masse som du kanskje har behov for. Dermed så blir konsollen alt for dyr - det er vel derfor den ikke selger så godt som de håpet på.

Jeg for min del sverget ondt og hellig på å aldri mer kjøpe 360 da min tok kveld ("red ring of death") så jeg brukte heller nesten 6K,- på en 60gb ps3, og jeg føler fortsatt at den er verd hver en eneste krone!

Og jada, den har både pianofinish og spiller av SACD plater :twisted:
    Så jeg har litt problemer med å forstå at en PS3 til 6k er verdt hver eneste krone.... Greit nok for deg, tviler ikke på det.

Selv har jeg ikke bruk for å lade batteriene i direkte i kontrollene - har siden mange år en haug med oppladbare batterier med ladere til alt mulig rart. Bluetooth - det vet jeg ikke hva jeg skulle brukt til. Trådløst nett vil jeg ikke ha - bruker bare kabel.

Men en BD spiller hadde vært fint - men der har PS3 sin noen mangler har jeg forstått? - Den er vel ikke helt i klasse med selv ganske rimelig spillere nå om dagen - litt usikker der men..

Så hvis man diskuterer problemstillingen om man skal kjøpe PS2 eller PS3 - vel da snakker vi hovedsaklig om en spillemaskin - og da kommer Arcaden til Xbxox opp som det suverent beste valget slik jeg ser det.

En annen viktig ting når det gjelder spillkonsoll er jo om den kan spille forrige generasjons spill - din kan vel det? Men ikke de nye?

Både Wii og Xboxen har jo denne muligheten til en viss grad - jeg har begge disse konsollene og har gjort dette en del.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk ikke langt unna at du kan kjøpe:

1 stk Xbox360
    1 stk Laptop
    1 stk Blu Ray spiller

For det samme som en PS3 koster.
    Det hadde vært spennende å se hvilke konkrete produkter du kan trekke inn her.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok.
    Bare hyggelig, er ikke ute etter å tråkke folk alvorlig på tærne...

Så jeg har litt problemer med å forstå at en PS3 til 6k er verdt hver eneste krone.... Greit nok for deg, tviler ikke på det.

Selv har jeg ikke bruk for å lade batteriene i direkte i kontrollene - har siden mange år en haug med oppladbare batterier med ladere til alt mulig rart. Bluetooth - det vet jeg ikke hva jeg skulle brukt til. Trådløst nett vil jeg ikke ha - bruker bare kabel.

Men en BD spiller hadde vært fint - men der har PS3 sin noen mangler har jeg forstått? - Den er vel ikke helt i klasse med selv ganske rimelig spillere nå om dagen - litt usikker der men..

Så hvis man diskuterer problemstillingen om man skal kjøpe PS2 eller PS3 - vel da snakker vi hovedsaklig om en spillemaskin - og da kommer Arcaden til Xbxox opp som det suverent beste valget slik jeg ser det.

En annen viktig ting når det gjelder spillkonsoll er jo om den kan spille forrige generasjons spill - din kan vel det? Men ikke de nye?

Både Wii og Xboxen har jo denne muligheten til en viss grad - jeg har begge disse konsollene og har gjort dette en del.
    Du har Wii du også? Hehe... Jeg måtte krype til korset og kjøpe en til fruen, det ble enten Wii eller kjøkkenbord til 5K,- og da var jo saken grei :twisted:

Ja min 60gb (første versjonen) har støtte for ps2 spill, flere USB porter, SACD-støtte (og sikkert noe mere jeg ikke husker i farten) som dagens ps3'er ikke har... dermed føler jeg at jeg har gjort en bedre deal enn hvis jeg hadde kjøpt en "nedstrippet" ps3 til 4K,- idag...

Angående ps3 og BD så har det vel blitt nevnt at Sony's nye BDP-S550 såvidt tangerer ps3 på lyd og bildekvalitet. Men da snakker vi om en spiller som koster nesten det samme som en ps3 idag :roll:

Men ikke noe stygt sagt om 360 som spillemaskin, var fornøyd med den selv da jeg hadde den men jeg føler idag at ps3'en gir meg så uendelig mye mer

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Det hadde vært spennende å se hvilke konkrete produkter du kan trekke inn her.
    Hvis du ser litt lenger bak i tråden så har jeg allerede svart på det - som sagt var det egentlig i irritasjon over at ikke Sony følger de andre konsollene og setter ned prisen.

For jeg kunne egentlig tenkt meg en selv - for det er noen spill jeg gjerne ville ha prøvd - men jeg synes den er altfor dyr som spillekonsoll.

Men jeg kan jo gjenta - jeg mener å ha sett laptopper til rundt 2k, Blueray spiller til rundt 2k og nå arcade til rundt 1k - altså rundt 5k - hva blir det? Rundt 20-25% dyrere enn PS3? Så blir det opptil hver enkelt å tolke om det er litt eller mye dyrere.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående ps3 og BD så har det vel blitt nevnt at Sony's nye BDP-S550 såvidt tangerer ps3 på lyd og bildekvalitet. Men da snakker vi om en spiller som koster nesten det samme som en ps3 idag :roll:
    Det er bra å vite - jeg har spurt direkte i noen tråder om forskjell på lyd og bilde mellom PS3 og de spillerne som selges fra 2-5k men har ikke fått noe særlig opplysende info.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •