Gaming m/projector i AR 2:35:1, Screenshots.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gaming m/projector i AR 2:35:1, Screenshots.

For en stund siden ble det spurt i en annen tråd på forumet hvordan Cinemascope CIH 2:35:1 fungerte med en projector.
    Her er noen screenshots av noen spill demoer fra PS3 på et 2.35.1 lerret, strukket vertikalt for å få riktig geometri.
    Lerretsbredden er 3,80, og jeg har plassert en kamerat ved siden av bildet så folk kan vurdere størrelses forholdet.
    Noen kontrolltilganger som sitter veldig langt ned i bildet kan helt eller delvis forsvinne siden bildet er strukket vertikalt, men i våre tester har vi ikke funnet det til å være noe særlig problem.
    Projector; projectiondesign Action!one mkIII med ISCO II anamorphisk linse.

Det var litt vanskelig å "fryse" bildet på noen av disse spillene så derfor kan deler av bildet (sånn som hjul) virke litt uskarpe. Regner med at dette er fordi det er demoer.

På grunn av lang lukkertid var det ikke mulig å få med startlysene øverst i bildet.

En versjon hvor geometrien er korrigert.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Helt Konge Arty, DETTA må en kunne kalle KINO HJEMME!

Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så imponerende ut ARTY.Stort bilde blir aldri feil:-D

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si annet enn at jeg er veldig førnøyd med å ha så stort bilde. Har hatt det i vel 1 1/2 år nå. Det er det minste bildet jeg kan få til pga. veldig høyt under taket og må derfor ha PJ på en hylle bak. Kasteavstand på ca. +6meter. 16:9 blir ca. 125" som jeg også bruker til "TV titting".

Jeg er riktignok ikke en spiller men har testet F1 demoen, og det var så naturtro i størrelse som å sitte i en bil, med resultatet at jeg bestemte meg for IKKe å kjøpe ratt og pedaler, da hadde jeg sittet der og kjørt bilrace døgnet rundt.

Han som står ved bildet er 1.83 høy (så skjønner man størrelsesforholdet), og har kjørt de andre spillene med meg som tilskuer. Vi hadde premiere på GTA IV på det lerretet da han kjøpte spillet. Selv har han bare en 37" TV. Det er hans PS3, så han tok GTA og PS3 med seg hjem og spilte en halv time på 37" før han gav seg i skuffelse. Nå har PS3'n stått permanent hos meg siden.:-D

Synd at ikke billedkvaliteten er mulig å demonstrere via disse screenshotsene. Mye skarpere og mer detaljert i virkeligheten.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, hvordan ble geometrien ordnet? Jeg har selv det store dilemmaet om jeg skal kjøpe 16:9 eller 2:35:1 lerret. Jeg kan ha opptil 2,5m bredt lerret før høytalerne vil dekke over de nederste hjørnene. Vi spiller like mye spill som vi ser film, i tillegg til tv serier ala Lost, 24, etc. Har jo forstått at dette med undertekst er et problem fortsatt på 2:35:1 og måten en del selskaper plasserer teksten, men i forhold til spill som ikke er tilpasset dette formatet, så er jeg veldig i tvil om valget.

På 16:9 tv skjerm i stua, så kan jeg gjennom Xbox360 endre skjerm størrelsen slik at 2:35:1 filmer blir tilpasset skjermen, men kan dette gjøres gjennom BD spiller eller evt. receiver? Vet du det?

Håper på svar.

Mvh

Terje
    Kristiansand

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •