Bruker xbmc som medialøsning her hjemme (venter på Popcorn Hour a-100 for å ta hd-biten).

Nå får jeg av en eller annen grunn ikke til å streame fra pc via xbmc. Har flyttet nylig og gått over fra NextGenTel til Get. Dermed er nye ip-adresser og slikt endret i sources.xml og satt opp ny ip-adresse på xboxen.

Xbox'en er tilkoblet trådløs router som da selvfølgelig går trådløst til pc. Mappene jeg skal dele på pc'n er klare, samba-tilgangen er satt opp, kommer også inn på xbox'en via ftp, men får uansett ikke opp mine delte mapper fra pc i xbmc. Dette funket jo så fint før! "kunne ikke koble til nettverksserver" eller noe lign. får jeg nå.

Hva kan problemet være? Har jeg oversett noe? Eller rettere sagt; hva har jeg oversett??

Har også testet ccxstream - kun for å få samme resultat. Plager livet av meg. Pc'n bruker xp mce og har som sagt fungert med xbox'en tidligere. Samme versjon av xbmc er der også. Uforandret.

Setter pris på forslag og svar. Utrolig plagsomt dette her.

EDIT: Fant ut av det til slutt. Hadde oversett det faktum at jeg har et annet brukernavn for å logge på i windows (hadde byttet passord i sources.xml, men ikke brukernavnet...) I tillegg hadde jeg rett og slett glemt å endre nettverksinstillingene i xbmc-settingen, hadde kun endret i avalaunch. Så nå fungerer både samba og ccxstream. Da har jeg litt å velge mellom.